{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det? Skinny marsvin.
  • #1   28. sep 2010 Det er utroligt forskelligt det afhænger af hvad man vælger og fodre med, hvor meget grønt og hvad for noget grønt man vil bruge. Og hvor man får høet, fodret og bøndstrøelsen fra.

  • #2   28. sep 2010 Okay, så ikke inklusiv alt. Beregn grøntsager fra.

    Og med hensyn til hø, spåner og foder er der tale om det ganske fine, men billige, man kan købe i brugsen.


  • #3   28. sep 2010 Nu har jeg godt nok ikke skinnyer, så der skal nok bruges noget andet foder...

    Men her er, hvad jeg bruger på 3 pelsede hanner om måneden:
    Hø: 35 kr./mdr. (lækkert hø, ved faktisk ikke hvor meget der er i pakken)
    Biobase: 50-90 kr./mdr. (Sækken vejer 14 kg. men bruger ikke altid en hel sæk hver måned)
    Foder: ca. 10 kr./mdr. tror jeg (Aller Mølle)

    Grønt ved jeg ikke hvor meget jeg bruger på dem, det er lidt forskelligt hvad jeg finder når jeg er ude og handle..

    Men et sted mellem 150-200 kr. bruger jeg nok på dem om måneden.


  • #4   28. sep 2010 Skinnyer spiser rigtig meget hø, og det skal være godt hø. Og der er min ærlige mening at hø fra brugsen og lign. er ikke godt nok. Det er ofte frøgræs og der er ingen foderværdi til marsvin i det.

    Så det kan jeg ikke anbefale.

    Angående spånerne fra brugsen og lign. så koster sådan en vel ca. 12 kr. eller mere for 1 kg. Og der skal efter min mening bruges mere end 1 kg. pr gang buret skal tømmes og det skal renses mindst 1 gang om ugen.

    Så vil nok anbefale og købe en stor pakke på 25 kg. i en foderstof til en pris af alt fra 69 kr. til 110 kr. Og 25 kg. vare pænt længe til 2 marsvin. Og sørg for de er grove, da fine spåner støver meget og det er ikke godt for luftvejene for marsvinene.



  • #5   28. sep 2010 Line M > Det lyder jo ikke så galt! smiley

    Sortfod . > Det kommer sig simpelthen af, at jeg har fået at vide af hende, jeg skal købe marsvinene af, at presset hø fra brugsen ville være fint nok. Men okay, hvis du siger noget andet... Hvilke hø vil du anbefale?

    Og er det ikke kun spåner, du bruger som bundlag? Eller bruger du også hø? smiley


  • #6   28. sep 2010 Jeg bruger kun spåner, gode grove spåner som er meget støvfrie.

    Høet bruger jeg til at de spiser rigtig meget. Og jeg vil anbefale at du kontakte en landmand i nærheden og høre ad om du kan købe en sæk hø i ny og næ. Det kan man bestemt ofte.


  • #7   28. sep 2010 Sortfod . > Okay. Mange tak for svar! smiley

    Hende, jeg købte min løvehoved kanin af, anbefalede vidst en bondegård, jeg kunne købe hø fra. Det kunne være, jeg lige skulle have fat i hende igen så. smiley

    Hvad for noget foder vil du anbefale? Er det fra brugsen godt nok, hvis det indholder ekstra C-vitamin? Det har jeg fået at vide, at det skulle være.
    Hende, jeg skal købe marsvinene af, sagde at en ganske normal marsvin foder med ekstra C-vitamin er fin nok. smiley


  • #8   28. sep 2010 Louisa

    Gå efter Ovator, Aller Mølle eller Tima Mega C - det er i hvert fald dem jeg har hørt, er en sikker vinder. Selv har jeg kun prøvet Aller Mølle og Tima Mega C.

    Har desuden også prøvet VitaKraft kugler, men det kan jeg ikke anbefale til andet end godbider


  • #9   28. sep 2010 Line M > Okay. Mange tak for det! smiley
    Det vil jeg kigge på.


  • #10   28. sep 2010 Jeg har 6 marsvin, og pt. bruger jeg ca. 200,- pr mdr for dem, det er til foder, strøelse, hø, grønt etc.
    - Jeg bruger hamp / biobase strøelse.

    Den ene er skinny smiley


  • #11   28. sep 2010 Der er rigtig mange supermarkeder, feks Netto, der forhandler Best Friends hø, og det er ganske udemærket kvalitet til marsvin, så det er der ikke noget galt i.

    Men.... vælger du at fodre med det foder, de har i supermarkederne, så kommer det ikke til at koste dig ret meget at have skinnyerne. De overlever nemlig ikke ret længe på det foder, da der hverken af c-vitamin eller næring i, og det har skinnyer brug for rigtig meget af smiley


  • #12   28. sep 2010 Rollos Marsvin . > Okay. Kan du helt nøjagtigt fortælle mig, hvad det der biobase strøelse er? Jeg har aldrig benyttet strøelse til mine gnavere, tror jeg ikke. smiley

    Hvad er det, og hvilken forskel gør det?


  • #13   29. sep 2010 Biobase strøelse er en anden form for strøelse til bunden af buret. - Du har vel benyttet et eller andet i bunden af buret til dine gnavere hehe.
    Om man bruger spåner dertil eller biobase eller noget af alt det andet man kan få, er smag og behag.


  • #14   29. sep 2010 Jeg vil stadig sige at hø fra supermarkedet ikke er godt nok til skinnyerne.

    Som jeg tidligerer har sagt så er det ofte frøgræs som er det ringeste af det ringeste hø der laves med den dårligeste foderværdi i det. For det er nemlig det billigeste og fremstille.

    Og og skinnyerne skal ha meget hø, de spiser ekstremt meget mere hø end dem med pels og derudover så skal de jo spise meget mere for at holde varmen.
    Og derfor skal der også være god foder værdi i de foder de får også i høet. Derudover koste en pakke hø i supermarkedet let 15 kr. og sådan en pakke vare til 2 skinnyer max 3-4 dage, så det løber hurtigt op.

    Og i stedet for at blive ruineret på det og så det at jeg bestemt ikke synes det er særlig godt hø, så synes jeg bestemt det vil være bedre og få en aftale i stand med en landmand. Det er for det meste meget billigere og meget meget bedre kvalitet i høet.

    Og dyrene er jeg sikker på vil fortrække høet fra landmanden frem om det andet. Det gør alle mine i hvertfald. Mine skinnyer taber sig hvis de får hø fra en butik frem for landmands hø.

    Og ja jeg vil også anbefale ovator eller allermølle frem for det fra supermarket da det for det meste er blandinger og rigtig dårlige endda.


  • #15   29. sep 2010 Von Fancy . > Ah okay! Nu forstår jeg. smiley

    Sortfod . > Nej, det har jeg også taget til mig. Derfor har jeg også snakket med min mor om, at vi skal ud på den nævnte bondegår og købe vores hø. Var det ikke også det, du ville anbefale? smiley

    Ja, jeg har hørt en del om, at de skal have godt med foder. Så nu tillader jeg mig lidt at spørge... Hvor mange gange om dagen fylder du deres madskål op - hvis de også har hø at spise af? smiley Ved mine andre gnavere er jeg vant til, at de får fyldt deres skål op én gange dagligt - og så har de selvfølgelig hø og får også af og til grønt og sådan. smiley

    Okay! smiley Jamen jeg har også lidt i tankerne at finde Ovator eller Allermølle, som I siger skulle være godt. Jeg vil selvfølgelig have, at mine skinnyer får ordentligt mad og har det godt. smiley


  • #16   29. sep 2010 Jo hø fra en landmand er det jeg anbefaler.

    Ovator kan fåes om ikke andet så ved Lux shoppen. Du kan også tjekke marsvineklub.dk pg se om du kan finde en marsvine opdrætter i nærheden af dig, og så høre dem ad om de fodre med ovator. Og du kan købe lidt hos dem.

    Jeg fodre alle mine marsvn 1 gang om dagen, både med tørfoder og hø. Men nogle andre bruger og fodre 2 gange om dage, eller flere. Eller at have madskålen fyldt hele tiden.
    Det er smag og behag og noget du så skal finde ud af hvordan det virker for dig.


  • #17   29. sep 2010 Sortfod . > Hvis ikke det kan lade sig gøre at finde en marsvineopdrætter i nærheden af mig, som fodrer med det, hvor kan Allermølle så købes? smiley

    Okay. Mange tak for hjælpen. smiley


  • #18   29. sep 2010 Hvis ikke det kan lade sig gøre at finde Ovator foder, ville jeg bestille Tima Mega C foder hjem gennem zooplus.de - det bliver leveret lige til døren og er i mine øjne (sammensætnings- og ingrediensmæsigt for marsvin) et bedre foder end Allermølle.

  • #19   29. sep 2010 Von Fancy . > Kan du hjælpe mig med et link til den slags foder, som jeg kan gemme? Jeg kan overhovedet ikke finde rundt på den hjemmeside, eftersom den er tysk.

  • #21   29. sep 2010 Mange tak for hjælpen! smiley

  • #22   29. sep 2010 Biobase er hamp strøelse.
    - Personligt foretrækker jeg det fremfor spåner, fordi det suger bedre, støver ikke, holder bedre på lugten og sviner LANGT mindre end spåner.
    - Tror jeg giver 10,- mere pr pakke for hamp, end for spåner.

    Du kan også prøve den engelske side, - www.zooplus.co.uk hvis tysk driller dig smiley


  • #23   29. sep 2010 Rollos Marsvin . > Hvor kan biobase købes henne? For jeg får allerede en skinny hjem i næste måned. Har fundet en sød, lille fyr herinde. smiley

  • #24   29. sep 2010 Tjaeh, det kommer helt an på hvor du er fra smiley

    Jeg køber mit i Agroland i Erritsø (Fredericia).
    - Giver 89,- for en pakke med 14kg i.

    Jeg har prøvet lidt af hvert mht. strøelse.
    - Diverse spåner, easystrø, træpiller, tørv, avisstrimler osv. - og hamp er uden tvivl det er det jeg er mest tilfreds med smiley

    Tillykke med den nye lille dreng, - skinnyer er skønne!


  • #25   29. sep 2010 Rollos Marsvin . > Jeg er fra Esbjerg. smiley

    Ja okay, og mange tak for de gode rod! Jeg vil se, om jeg kan finde det der biobase i en af dyrebutikkerne her i nærheden. smiley

    Mange tak!
    Ja, det har jeg også fået et indtryk af, at de er. : ))


  • #26   29. sep 2010 Kig hos foderstofferne, der har til heste også - er primært heste, som er beregnet til.
    - Og finder du en version med og uden eucalyptus, kan du med fordel ta' den med, dufter lidt ekstra frisk! smiley


  • #27   10. okt 2010 Rollos Marsvin > Okay. Det vil jeg prøve. smiley

    Inde på den tyske side, hvor man kan bestille Tima Mega C, skal man betale med Mastercard, Visa eller noget, der hedder Diners eller Amex. Betyder det så, at jeg ikke kan købe foder hjem derfra, hvis jeg sidder med et ganske normalt dankort fra Andelskassen?


Kommentér på:
Hvad koster det? Skinny marsvin.

Annonce