{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Nicki N
Nicki N
Tilmeldt:
26. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

UDE kaniner - foder, fifs osv. {{forumTopicSubject}}

Halløjsa...

Vi fik inden vinter to små kaniner, en hermelin og en løvhoved blanding, og forleden fik vi så lukket haven grundigt af, så de kan få lov at strække benene så meget de vil og spise sig mætte i højt græ dagen lang, meen..

Nu læser jeg så på nettet, at de skal have noget andet foder, der gir mere energi osv, og jeg er virkelig ikke kendt med foder-verdenen, så jeg håber i evt kan hjælpe her..

og så søger jeg slf. osse små fifs til at gøre tilstedeværelsen bedre for dem og har allerede planer om at fræse et hjørne af haven op, som de kan grave og rulle sig i, nogle store stubbe de kan hoppe rundt på og evt lægge nogle store afløbsrør i jorden, som de kan lege hule i og søge ly i, hvis burene ikke er nok smiley

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  UDE kaniner - foder, fifs osv.
  • #1   27. mar 2016 Hvis de bare får nok grønt behøver de intet foder smiley

  • Nicki N
    Nicki N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   27. mar 2016 det gør de bestemt.. de har hele plænen, massere af hø og halm og så får de alle resterne af husets egne grøntsager smiley



  • #3   27. mar 2016 Jeg vil mene at du alligevel skal give måske bare 20g foder

  • #5   28. mar 2016 Du kan supplere deres naturlige kost med fodderpiller, der findes et hav af mærker, men det vigtigste er at det ikke er de der gnaverblandinger smiley

    Dernæst vil jeg råde dig til at grave hegnet en halv meter ned i jorden (de graver gerne gange, også andre steder end lige der hvor vi tænker at de skal/må). Der ud over er det en god ide enten at lukke dem forsvarligt inde (i et dejlig stort bur selvfølgelig), eller også er du nød til at lave et "tag" på din have, også bare af hegen. Mest så katte, hunde og reve ikke får et let tilgængeligt måltid smiley


  • Nicki N
    Nicki N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   28. mar 2016 Jeg har styr på haven, og deres bure får de lov at beholde til at være i om natten og som tørvejr og foder/vand sted..

    Kattene i haven rører skam ikke kaninerne.. Den ene er selv vokset op med kaniner frit om sig og den anden er mere bange for dem end de er.. Så dem er der styr på.

    det jeg egentlig mangler viden om, er foder/tilskud

    Dengang vi havde store voliere havde vi et fuldfoddet til dem men det er maaaange år siden og fik vi fra en foder leverandør så aner ikke hvad det hedder nu..


  • #7   28. mar 2016 Så længe det er foderpiller er alt godt med fodringen smiley Det var mere udefrakommende katte og muligvis reve som jeg tænkte kunne blive et problem, men det lyder til at der er styr på det smiley

    Har du nogle billeder af det? Jeg bliver helt nysgerrig smiley


  • Nicki N
    Nicki N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   28. mar 2016 Der kommer ikke fremmede katte i haven, dem jager ungerne og den gamle han kat væk..

    Jeg kan godt få taget nogle billeder en af dagene men der er som sagt stadig massere af idéer der mangler 😁


  • #9   28. mar 2016 Haha ja okay så tør de nok ikke nok ikke nærme sig smiley

    Men altid fedt at se ting i udvikling smiley


Kommentér på:
UDE kaniner - foder, fifs osv.

Annonce