{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

Kaniner og kalk {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,
Om en uge får jeg en dejlig lille løvehoved han hjem.
Herinde hvor jeg bor er der meget kalk i vandet, så mit spørgsmål er, om det ville være bedst for min lille Percy, hvis jeg kogte vandet for så at køle det ned først, eller om der ikke er noget farligt ved, hvor højt kalkindholdet i kaniners drikkevand er?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaniner og kalk
  • #1   17. mar 2016 altså hvor meget kalk er der i vandet? det lyder måske åndsvagt smiley men kaniner udskiller kalk i urinen så hvis de får for meget kalk (fx hvis de har en kalksten) Så kan de krystalisere og sætte sig i urinrør og nyre som små sten hvilket selvfølgeligt er smertefuldt for kaninen smiley
    vil ikke umildbart sige det bliver et problem, men igen det kommer meget an på hvor kalket vandet er smiley

• #2   18. mar 2016 Tusind tak for svaret smiley
    På hårdhedskortet ligger vi lige mellem det mørkeblå og lilla felt, så vi er oppe i den meget høje ende smiley

• #3   18. mar 2016 hmm.. tænker at du måske burde overveje kræftigt det med kogning eller at købe vand på flaske og have det i køleskabet, da det måske er for meget kalk smiley tænker i hvert fald at det er et sats hvis du giver vandet smiley

• #4   18. mar 2016 Det var også det, jeg selv tænkte, da jeg havde hørt et par steder, at kalk ikke var det bedste for dem i for store mængder, blev alligevel lidt overrasket over at se, hvor højt vores kalkindhold egentlig er smiley Vil jo gerne have, at min lille mand har det så godt som muligt smiley
    Mange tak for hjælpen, jeg vil helt klar benytte mig af en af de løsninger! ^^

• #5   18. mar 2016 synes bare det mega fedt du tager det hensyn! håber alt godt for dig og din bettemand !! smiley

• #6   18. mar 2016 så hellere koge vand fremfor købe vand, om det er nødvendigt kan jeg ikke svare dig på, men rent miljø mæssigt er det ikke hensigtsmæssigt at købe vand

Kommentér på:
Kaniner og kalk

Annonce