{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Kanin!
  • #1   13. mar 2016 Jah hvordan skal de blive sure på hindanden i hver deres bur?

• #2   13. mar 2016 Man kan sagtens have flere kaniner gående ved siden af hinanden i forskellige bure, det har avlere jo. Men udefra hvad du tidligere har skrevet, så virker Semba meget opmærksomhedskrævende. Han virker også som en kanin, der er en lille smule påvirket af sine hormoner. Så jeg vil gætte på, at hvis han kan lugte andre kaniner, så ville han muligvis begynde at strinte, måske også at humpe hænder/ben.

Alt det jeg skriver nu kommer ikke ud af det blå. Min egen hankanin Baloo er heller ikke kastreret. Jeg har simpelthen ikke penge til det. Når vi er hjemme, hvor der ikke er andre kaniner, så er han renlig, han vil nusse, og han opfører sig fuldstændig som en kastrat. MEN når han meget sjældent (ca en uge om året) bliver passet et sted, hvor der er andre kaniner, bliver han en helt anden! Han begynder at strinte, han markerer over alt, og han humper også nogle gange. Altså ham er meget styret af sine hormoner. Når vi så er hjemme igen, er han fuldstændig sit gamle jeg igen. Jeg har valfte ikke at kastrere, da jeg ikke har penge, og det er så få dage om året, at han skal blive passet et sted med andre kaniner.

Så konklusionen vil nok være: Ja man kan godt have intakte kaniner gående i hver sit bur, men din kanin lyder dels som en kanin, der har brug for meget opmærksomhed, hvis du får en ny kanin, vil du jo bruge 50% mindre tid på Semba. Dels virker han som en kanin, der er lidt påvirket af sine hormoner, og dette vil sandsynligvis blive værre, hvis der er andre kaniner til stede.

• #3   13. mar 2016 Pyha, jeg håber det giver mening. Det er skrevet på mobil. smiley

• #4   13. mar 2016 Semba er opmærksomhedskrævende ja. Men det der med at strinte og markere alle steder det gør han normalt smiley
    Vi har ikke andre dyr, men han strinter vær gang jeg åbner hans bur, som faktisk er ret klamt .....

• #5   13. mar 2016 Ja, og her vil jeg jo anbefale kastration, men det er dit eget valg. Derfor tror jeg kun det vil blive værre med flere kaniner.

• #6   13. mar 2016 Men det er det samme som ved dig, vi har bare ikke pengene til det....

• #7   13. mar 2016 Det er jo rigtig ærgerligt. Og helt det samme er det ikke, da min kanin ikke har behov for det i hverdagen. Jeg synes ikke at du skal få en ny kanin, men put i stedet 2-300 kr i en sparegris om måneden, til en muligvis kastration.

• #8   15. mar 2016 Ingen kastrerede kaniner har nogen sinde nået særlig langt inden for kaninhop.

Kommentér på:
Kanin!

x