{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Er du Speedy's gamle ejer/avler? {{forumTopicSubject}}

Eftersom Speedy gik bort her den 5/11-2015 vil jeg rigtig gerne have fat i avler af personlige årsager.

Jeg kan helt konkret beskrive sted (også tegne det) og dagen.
Flere billedee af Speedy kan ses i hans galleri (:

Vi så Speedy i den blå avis ogkøbte ham tilbage i ca. 2010/2011 i Rødovre ved et lille lyseblåt/grålig rækkehus, hvor man skulle bruge stisystem for at komme til. Der var et lyseblå/gråligt hegn, der var lignede det var vævet, hvis i kender de hegn.
Når man kom ind på ejendommen var der en forhaven på ca. 20/30x40/50 m og lige inde for havendøren til højre stod et brunt skur. I huset var der store vinduer med lysegrå presienner. Der var en bred havedør i midten af muren ind til huset.
Skuret var ca 10x5 med 2x3 bure der var sat ovenpå hinanden i lyst træ. Burene var ca. 1×2x1m og med blandet kaniner og marsvin. Lige inden for døren i skuret stod til bure på 1x1x1,5 oven på hinanden med en belgisk kæmpe i hver.
Avler havde også et par chincillaer og en sort labrador.
Avler var en mand med en kone og minimum 2 børn

Vi fik et hjemmelavet mørkebrunt bur på 1,5x1,5x1,5m med og en gennemsigtig vandflaske med rødt låg samt en en hvid halvcirkel plastik skål der kunne hænge i lågen.
Speedy blev købt for 100/150 kr af en en familie på 3 børn og 2 voksne der alle var med. 3 lyshårede piger, en sorthåret mand og en rødhåret mindre dame, hvis det er til nogen hjælp.

Jeg ved ikke om avler vidste det, men Speedy havde en 1cm flænge ved øjet da vi købte ham samt 2 betændte sår på ryg og højre lår.
Han var hvid og grå, men var lidt brunlig da vi købte ham. Han var blandingskanin, muligvis med dbærgvædder i sig.
Jeg skulle mene vi kom omrking kl. 12, så Speedy og avler tog en af de belgiske kæmper ud. Vi så nogle chinchillaer stå ude i forhaven i solen og en af avlers børn stod med en i hånden.
Speedy gik i buret øverst til venstre.
Avler fandt hans bur og vi fik ham med i hånden. Den sorthåret man bar buret ud og en af pigerne holdte kaninen, muligvis i en hudfarvet/beige flettet kasse med klap-i lågen uden lås eller andet, det husker jeg ikke 100%.

Speedy er og var en stor del af vores familie og betød rigtig meget, så personligt vil jeg rigtig gerne have fat i avler.
Jeg ved godt det er usandsynligt at vi finder avler efter 4-5 år, men det er da et forsøg værd...
Jeg har jo trods alt meget information.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er du Speedy's gamle ejer/avler?
Kommentér på:
Er du Speedy's gamle ejer/avler?

Annonce