16. feb 2016
er det til bunden af buret eller deres bakker? jeg bruger halm til buret, ligger aviser og stryger halm
og til bakkerne bruger jeg en støvfri kattegrus der klumper
16. feb 2016
bruger maxizoo's Premiere "white sensation, Blue control" der er ofte tilbud på 2x 12L til 200kr og mine kaniner er super glade for det! jeg plejede at bruge Naturel sådan noget brunt pap baseret noget der koster en herregård og som ikke skjuler lugt og mine kaniner havde en tendens til bare at kaste det ud over det hele, hvor jeg så har haft langt mere succes med det her! jeg har kun kaniner ude i sommer perioden, og så er det kun korte have ture når jeg selv er der, men har brugt aviser og halm ude i buret som jeg gør indenfor og så selvfølgelig massere af hø så de kan gå rundt og hygge sig
16. feb 2016
Så lidt! tænkte det var nemmere med et billede, men som sagt jeg havde ikke stor succes med det, køber det endnu men mest bare til at ligge inde i deres huler for de kan godt lide at sove med det kan se jeg fik navnet forkert :s
16. feb 2016
ja det åndsvagt! :s det skjuler ikke lugt og mine kaniner slæber det med overalt hvis først jeg bruger det som toilet til dem :s
med kattegruset skal jeg bare skifte bakkerne og der er en duft af blomster i området hvor mine kaniner er, de slæber det ikke med rundt overalt og så støver det virkeligt så minimalt at det heller ikke genere deres små gnaver næser
16. feb 2016
altså jeg brugte chinchilla sand i laaang tid før jeg skiftedet til Carefresh og så til Kattegrus, så tror sagtens du kan bruge sand fra stranden! men ja det kommer måske til at lugte af hav lidt, og ved ikke om det gør kaninerne ikke vil tisse der?? men synes da det er en vildt god mulighed og hvis det virker så er det jo bare luxus!
16. feb 2016
En ting man skal tage i betragtning med klumpende kattegrus, er hvis kaninen ved et uheld indtager det, så klumper det i tarmene, og kan give alvorlige problemer.
16. feb 2016
Det er selvfølgelig rigtigt! det er også derfor jeg har valgt noget der dufter, da det skulle gøre det mindre attraktivt at spise og ind til videre har ingen af dem spist det endnu, så forhåbentligt begyder de ikke på at spise deres grus og så vil jeg også anbefale folk ikke at fodre dem tæt på deres bakker så gruset ikke ved et uheld bliver blandet med fodret
17. feb 2016
Jeg bruger hampstrøelse med eukalyptus til alle mine kaniner, det fungerer super godt, har brugt det i mange år Jeg har støvallergi, og har også en kanin der er allergisk, det støver ikke ret meget, og overfladen er altid tør Ville aldrig eksperimenterer med kattegrus, som en anden også har skrevet, så er det meget farligt, hvis de spiser det Jeg har brugt Carefresh til indendørs kaniner, KUN fordi han ikke kunne tåle hamp Lagde det i tissebakken, og håndklæder i resten af buret
18. feb 2016
Jeg bruger hamp, og det er super godt! Det er blødt, det dufter godt, og det holder lugten utrolig godt nede. Det suger tis nedefra og op - dvs al tissen ligger nederst og bliver holdt på af hampen, så der lugter ikke, hvorimod fx spåner suger oppefra og ned, og lygter derfor hurtigt.
18. feb 2016
Hvis det er pga lugt man bruger kattegrus er det anbefalelsesværdigt at prøve træpiller (meget billigt) med hø ovenpå. Det skjuler lugten fra bakken super fint, og det er ikke giftigt/farligt for dem.
Man ved jo desværre ikke før det er for sent om ens kaniner spiser af det
19. feb 2016
Jeg er glad for dette indlæg. Jeg var ikke klar over at kattegrus kunne være skadeligt for kaniner.
Nu er jeg skiftet til træpiller i toiletbakken.
Så må vi se hvad Søren siger til det
dec 2015
Følger: 29 Følgere: 42 Gnavere: 8 Emner: 8 Svar: 108
jeg bruger halm til buret, ligger aviser og stryger halm
og til bakkerne bruger jeg en støvfri kattegrus der klumper
dec 2015
jeg plejede at bruge Naturel sådan noget brunt pap baseret noget der koster en herregård og som ikke skjuler lugt og mine kaniner havde en tendens til bare at kaste det ud over det hele, hvor jeg så har haft langt mere succes med det her!
jeg har kun kaniner ude i sommer perioden, og så er det kun korte have ture når jeg selv er der, men har brugt aviser og halm ude i buret som jeg gør indenfor og så selvfølgelig massere af hø så de kan gå rundt og hygge sig
dec 2015
tænkte det var nemmere med et billede, men som sagt jeg havde ikke stor succes med det, køber det endnu men mest bare til at ligge inde i deres huler for de kan godt lide at sove med det
kan se jeg fik navnet forkert :s
dec 2015
med kattegruset skal jeg bare skifte bakkerne og der er en duft af blomster i området hvor mine kaniner er, de slæber det ikke med rundt overalt og så støver det virkeligt så minimalt at det heller ikke genere deres små gnaver næser
dec 2015
men ja det kommer måske til at lugte af hav lidt, og ved ikke om det gør kaninerne ikke vil tisse der?? men synes da det er en vildt god mulighed og hvis det virker så er det jo bare luxus!
jun 2015
Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
dec 2015
og så vil jeg også anbefale folk ikke at fodre dem tæt på deres bakker så gruset ikke ved et uheld bliver blandet med fodret
sep 2010
Følger: 13 Følgere: 4 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 10
http://www.laerkegaarden.dk/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=85&virtuemart_category_id=16
Og så bruge jeg grofte kattegrus i bakken.
Det fungere rigtig fint.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
Jeg har støvallergi, og har også en kanin der er allergisk, det støver ikke ret meget, og overfladen er altid tør
Ville aldrig eksperimenterer med kattegrus, som en anden også har skrevet, så er det meget farligt, hvis de spiser det
Jeg har brugt Carefresh til indendørs kaniner, KUN fordi han ikke kunne tåle hamp
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Det er blødt, det dufter godt, og det holder lugten utrolig godt nede.
Det suger tis nedefra og op - dvs al tissen ligger nederst og bliver holdt på af hampen, så der lugter ikke, hvorimod fx spåner suger oppefra og ned, og lygter derfor hurtigt.
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Gnavere: 2 Svar: 23
Man ved jo desværre ikke før det er for sent om ens kaniner spiser af det
sep 2010
Nu er jeg skiftet til træpiller i toiletbakken.
Så må vi se hvad Søren siger til det
nov 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Gnavere: 2 Svar: 23
sep 2010
Hampstrøelse???