Hjemmelavet hø {{forumTopicSubject}}
Hej GG.
Jeg overvejer her til sommer, at lave hjemmelavet hø til drengene. Jeg vil bare lige høre om det er en dårlig ide, når græsset er slået med en græsslåmaskine.
• Kan der være 'forudrendning' i græsset, fra græsslåmaskinen?
• Eller kan der være andre konsekvenser ved det?
På forhånd tak
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Husk det skal spredes med det samme for at tørre for det ikke gøre, og igen det er så fint så det kan næppe gå som hø da det ikke vil være groft nok
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Ofte bliver bladene i græsplænen smurt med noget fra tid til anden, og det er ikke godt.
Det er ikke unormalt at affald finder vej ind på græsplæner, selvom man ikke selv går og smider det, og det vil blive spredt ud i alt græsset, når det slås i stykker.
Her ud over består græsplænegræs typisk kun af 1 græssort, der ikke er specielt næringsrig.
Du kunne i stedet overveje at spørge, om du ikke kan få et bed, hvor du kan plante græsser og urter. Så kan du give de ting du dyrker der, som supplement til det normale fodre og til hø
aug 2015
Følger: 14 Følgere: 22 Gnavere: 2 Emner: 8 Svar: 65
Jeg tror jeg vil lave et bed med græsser og urter. Og så vil jeg klippe det med en græsklipper. Men jeg snakker lige med mine forældre om det.
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Og så kan du ønske dig en le i fødselsdagsgave.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Man skal huske på en slåmaskine og derefter presser til traktor som køre på markerne har ligeledes ting der skal smørres og har olie på mv.
Det meste man skal huske på er at da en plæne klipper slår græsset meget fint så gære det hurtigt og derfor skal det hurtigt spredes for at tørre for at undgå dette.
Og så skal man huske på det er utrolig fint og dermed nok ikke det der sliber tænderne mest.
Hjemmelavet hø