{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.523 visninger | Oprettet:

træpiller som strøelse ( kaniner ) {{forumTopicSubject}}

hvad synes i om at bruge træpiller som strøelse til kaniner?
overvejer det nemlig lidt selv d;
jeg synes at spånerne støver alt for meget og det er ikke rart for mig når jeg strøer det og heller ikke sundt for kaninerne smiley
har også hørt at spåner ætser kaninens føder hvis der ikke er halm over?

gør træpiller det?
de støver vel heller ikke?
og er det overhovedet rart for kaninerne at gå på? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træpiller som strøelse ( kaniner )
  • #1   10. sep 2010 Jeg har prøvet det i periode. Men synes ikke det fungerede så godt :).
    Jeg plejer dog heller ikke at have noget under halmen i burene.
    Bruger kun spåner i deres tissehjørne.

Forstår ikke helt hvorfor dine spåner støver, så må de da være i dårlig kvalitet. Jeg har aldrig prøvet hvor mine spåner har støvet.
    Hvilken slags spåner bruger du ?

• #2   10. sep 2010 ved ikke hvad mærke det er men det er sådan noget der rigtig er til heste.
    husker heller i at andre spåner støver så meget som de gør så nu skal vi prøve noget andet.
    kender du nogle gode mærker? smiley

tak fordi at du siger det smiley

• #3   10. sep 2010 Jeg bruger også de spåner som er beregnet til heste.
    Men kan ikke lige huske mærket på det jeg har lige pt.

Men man kan jo købe forskellige størrelser af spåner.
    Noget af det er mere fint og så er der det mere grove.
    Tror du skal prøve at gå efter at få fat i det grove, det er normalt det som suger bedst og de plejer aldrig at støve :).

• #5   10. sep 2010 ok smiley det er lidt groft det jeg har brugt men det nye jeg får er noget jeg kender for jeg bruger det til min egen hest og det støver heller ikke smiley

• #6   10. sep 2010 jeg har prøvet træpiller til marsvinene .. og synes ik det var nogen succes.
    Ok, deres fødder er så heller ikke indrettet som kaninerns, men marsvinene skøjtede rundt i pillerne, så man sku alligevel lægge 'noget' øverst for at give dem en ordentligt fodfæste.
    Men den største årsag - de er SATANS tunge at muge ud og slæwe væk.. og det er ikke en underdrivelse.

Synes ideen gik lidt af, når jeg brækkede ryg og overanstrengte mine led ved at muge hos dyrene.

• #7   10. sep 2010 jeg bruger hemp. Lidt dyrt, men der fungere simpelthen så godt! smiley

• #8   10. sep 2010 Man kan forresten også købe sådan nogle hakkede majs af en slags.
    Kan ikke helt huske hvad de hedder, men dem har jeg haft gode erfaringer med.
    Brugte dem til mine marsvin og til en kanin som boede inde, i den periode hun havde unger.

• #9   10. sep 2010 mine kaniner har altid gåret på såpnder og ders fødder har det fint

• #10   10. sep 2010 Jeg har prøvet træpiller og synes overhovedet ikke om det. Det er simpelthen så upraktisk, især når man skal rense bure, det vejer jo flere ton!

• #11   10. sep 2010 jeg har lige prøvet at bruge træpiller til marsvin istedet for spåner..nu har jeg prøvet forskellige slags og sys de støver alle sammen og så er jeg bange for jeg har fået allergi og det er værst når jeg står med savsmuldet og skal skifte det.. så nu prøver jeg med træpiller, og så vil jeg en tur til lægen i næste uge og se om jeg har noget allergi

• #12   10. sep 2010 jeg har jo så også en del hø i buret, så hun går ikke direkte på pillerne

• #13   10. sep 2010 Jeg har allergi, så jeg får altid en del allergiske anfald når jeg renser bure. Jeg bruger de spåner der støver mindst, for ikke at gøre det alt for slemt for mig selv, og for kaninerne selvfølgelig. De skal jo heller ikke gå i støvede omgivelser smiley

• #14   10. sep 2010 Lulle, hvad for et mærke er det? smiley

• #15   10. sep 2010 Åh godt spørgsmål xD
    Jeg bruger ikke noget bestemt, køber bare så de er nogenlunde grove smiley

• #16   11. sep 2010 hmmm jeg bruger træpiller til mit marsvin og det suger simpelt hen så godt og det stinker ikke det suger både tis og vand hvis det skulle spindes jeg ville andbefale det

• #17   12. sep 2010 pt bruger jeg spåner og det brugte jeg også til mine tre tidligere kaniner, de havde så et lag spåner og halm oven på. men tror jeg skifter over til hemp, når jeg har brgut de spåner jeg har smiley

har brugt sådan nogle piller fra maxizoo som skulle redusere lugt osv, synes dog ikke det fungerede særlig godt

Kommentér på:
træpiller som strøelse ( kaniner )

Annonce