{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hanner i parringstid?
  • #2   29. dec 2015 Okay smiley

• #5   29. dec 2015 Han er 3 år, han bliver 4 her den 2 april smiley

• #7   29. dec 2015 Gi ham en bamse som han kan afreagere på og få styret sine lyster

Eller få ham kastreret

• #9   29. dec 2015 Nå har ellers fået anbefalet at gi min en bamse
    Han er nu ikke nået til den periode af hans liv inu

• #11   29. dec 2015 Okay tusind tak smiley

• #12   30. dec 2015 Jeg synes, at du skal tage ham op på et bord med et tæppe og klø ham i panden, således at den oplever anden tilgang til kontakt med mennesker end noget seksuelt...... Forhistorien er ofte, at man i starten synes , at det er kært, når kaninen vil parre ejerens ben - og så bliver det lige pludselig for meget...... Det kan godt lade sig gøre at have hanner, der parrer, når der bliver sat en brunstig hun ind til dem, og ellers blot opfører sig som et kæledyr. Det er altid kaniner, der bliver "pillet meget ved", som udviser seksuel adfærd uden for tiderne, og som straf bliver de så kastreret. .... Så derfor: NIX PILLE.

• #13   30. dec 2015 Okay tak jørgen L smiley
    Det vil jeg gøre nu her smiley

• #15   30. dec 2015 Kaniner er fra bunden ikke mere stressede af hormoner end menneskenes børn - og vi ender forhåbentlig ikke med, at menneske skal neutraliseres p.g.a. hormoner.
    Men ejernes uheldige håndtering af deres kæledyr kan provokere en adfærd frem, som normalt håndterede kaniner ikke udviser.
    Og så føler jeg, at ejerne skal korrekses i stedet for at man straks fjerner kaninernes kønsorganer.

• #18   30. dec 2015 Selvfølgelig skal man ikke geare en han op og gøre ham "parresyg", stimulere med bamser mv. men der er altså også nogle hankaniner, som bare ikke kan klare tilværelsen som intakt uden at stresse op og blive helt kulret.

Pt. har jeg 5 hanner, og kun en af dem er kastreret, hvilket der er en anden årsag til. De 4 andre render ikke og humper, strinter og markerer hele tiden, men er helt igennem rolige og afbalancerede kaniner.

Min tidligere kanin derimod var simpelthen så hormonel frustreret, at jeg ikke så anden udvej end at kastrere ham. Han lavede ikke andet end at løbe rundt i cirkler, strinte, løbe efter menneskers ben mv. i et forsøg på at parre. Han blev ikke gejlet op til noget og blev ikke behandlet anderledes end mine andre kaniner. Det eneste han havde i hovedet var bare at humpe og strinte, og det syntes jeg dæleme var synd for ham. Ja og han var desuden fra en stamme med udstillings- og hopkaniner og var så forhåbentligt ikke noget resultat af dårligt avlsarbejde.
    Det hele løste sig efter kastrationen, da han var 2 år. Han blev en rolig kanin igen, faldt helt til ro og var ikke hele tiden oppe på mærkerne.

• Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #20   30. dec 2015 Jørgen: uha, jeg har ellers ofte sagt at teenagere burde kemisk kastreres indtil de er voksne. Det burde ikke være nødvendigt at gøre det længere end til de er en... 30 år smiley

• #21   5. jan 2016 Til Jørgen hvad mener du med kaniner som er pillet ved ? Og at det er ejernes uheldige håndtering provokerer til denne adfærd.
    Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener. Jeg har kun haft 1 kanin så jeg er overhoved ikke kanin ekspert men jeg har læst meget og besøger dyrlægen tit så jeg her får korrigeret min viden. Som sygeplejerske ved jeg at Testosteron påvirker alle mænd uanset om det er mennesker eller dyr og nogle dyr er ekstremt præget af det. En hingst vil bryde gennem stødhegn for at komme ind til hopperne på marken ved siden af og mange hingste kastreret simpelthen fordi de ikke kan styres. "Boller som kaniner" kommer jo ud fra observering og kendetegner kaniners adfærd og en hun kan jo være den rene føde-maskine hvis man bare lader en hun og han gå sammen.
    Jeg kender 2 som har fået kastreret deres hunde og mændene i familierne havde det vildt dårligt over det og var bange for at hunden psykisk ville føle sig mindre som en mand, her overfører mennesker altså deres egne følelser og holdninger på et dyr.
    Hvorfor skal en han kanin være frustreret og søge efter noget at parre det meste af døgnet i stedet for en kanin som kan bruge sin tid på at være nysgerrig og være i og den roligere adfærd giver positiv interaktion med ejerne.

• #23   6. jan 2016 Det er meget tydeligt at se, alle de kaniner, der er seksuelt frustrerede, tilhører piger med ganske få kaniner, der skal nusses "over det hele", hvorimod rutinerede avlere med større besætninger ikke har problemer med hankaninernes seksuelt betonede adfærd,

• #25   6. jan 2016 Rutinerede avlere med større besætninger bruger vel deres hanner til avl så de får afløb bare en gang imellem og kaniner i større besætninger bliver jo stimuleret af de andre kaniner altså der sker noget, der er mange lugte at undersøge osv i forhold til mig som kun har 1 huskanin som godt nok har tunneller, papkasser, intelligent legetøj og høhuse og en lejlighed at boltre sig i, men den har ingen koloni-ven og jeg har ham i sele i 1 time hver dag når det er sommer så han kommer ud på de grønne arealer vi har tæt på. De eneste kaniner den ser er når jeg låner min venindes kaniners store udeareal mens hendes kaniner er inde, og her bliver han stimuleret så det batter.
    Så jeg synes ikke det er os enlige ejere som bruger tid på vores kanin som nærmest får prædikatet at vi sidder og stimulerer vores han kaniner så det minder om et seksuelt forhold hvor vi "piller ved vores hanner" så det er vores egen skyld at de forsøger at parre vores ankler.
    Hvis man har en han som udviser en adfærd der gør at man bliver nødt til at trække sig, fordi alt der kan gribes om bliver parret, så mener jeg at man enten skal neutralisere ham eller give ham til en stor besætning som f.eks. Jørgens 100 velstimulerede kaniner.

• #26   6. jan 2016 Men nu er det jo ikke alle ejere (få kaniner eller ej), som konsekvent forsøger at fremprovokere en parringsadfærd hos hanner.
    Min tidligere kanin, som var helt kulret (humpede alt) blev ikke håndteret anderledes end de andre kaniner jeg har/havde, da jeg var 16 og sikkert tilhøre omtalte kategori, og de andre kaniner var ganske søde og rare (størstedelen hollændere..), så i mit tilfælde var det altså ikke noget, jeg havde overnusset frem i kaninen.
    Men der er jo også forskel på om kaninen skal "indgå i en familie" eller om den skal sidde i en stald blandt andre kaniner.
    Og avlere er jo forhåbentlig også mere konsekvente mht. at selektere efter god adfærd, hvor en kæledyrs ejer forhåbentlig ikke kaster dyret væk, fordi der er et lille problem.

Jeg kan ikke se det forkerte i at neutralisere kæledyr (inkl. kaniner), for generelt er det jo okay at gøre det hos kat og hund. Det er da også et godt alternativ til at lille Lise skal have lov at opleve kaninunger og på den måde måske komme noget af den useriøse avl til livs ved at neutralisere.

• #27   7. jan 2016 Selvfølgelig selekterer vi efter god adfærd - ellers var der ikke den daglige glæde ved at bruge den fritid på vore kaniner, hvor andre mennesker ser mord, biljagter og eksplosioner i fjernsynet. P.t. har jeg 19 kønsmodne hanner i min stald - og absolut ingen af dem viser tegn på frustrationer.

Kommentér på:
Hanner i parringstid?

Annonce