{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.875 visninger | Oprettet:

Der er en mening med "galskaben"-foder {{forumTopicSubject}}

Vil lige understrege vigtigheden af at måle kaninens foder op, og hvor vigtigt det er at fodre med godt og "kaninvenligt" foder.

HVORFOR OVERHOVEDET MÅLE FODER OP?
Kaniener er dyr, og som så mange andre dyr kan de ikke selv styre deres behov for mad - derfor er det vigtigt at man ikke lytter til råd om at "kaniner hele tiden skal have deres madskål opfyldt" .. Det er rigtigt at kaniners mave skal have noget at arbejde på, men der er det vigtigt at de istedet for foder, har hø tilgængeligt hele tiden..
En hovedregel er at kaniner skal have 25 gram foder pr kilo de vejer (voksenvægt).
ex: Dværgvædder på 2 kg skal altså have 25gram x 4 = 100 gram foder om dagen (sådan rundt regnet)..

Grunden til at måle foder op, er at du meget hurtigt kan se hvis din kanin ikke spiser som den skal - dette kan jo være et tegn på sygdom.
HvIs du ved hvor meget din kanin får om dagen, kan du meget hurtigt vudere tilstanden. Og det er lettere hvis du f.eks vil sætte den på slankekur.

Ved at sætte den på opmålt foder, undgår du også overvægt..

Der skal self fodres med frugt og grønt smiley

HVILKET KANINFODER:
Det er faktisk meget enkelt at svarer på:

Max 3 % fedt
Max 14 % protein
Max 1 % calcium

Og så skal der være så meget fiber, som muligt.

Jeg ville anbefale AllerMølles kaninfoder eller Rabbit Royale. Det synes jeg opfylder alle kravene smiley
Køb aldrig foderet fra dagligbutikkerne.

Kaniner skal aldrig have salt+kalksten! De kan sagtens selv producere det hele, og især saltsten er kun med til at forværre kaninen.

Puha, tror det var det jeg egentlig lige ville lufte smiley

Bare tilføj vis I synes jeg har glemt noget! :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der er en mening med "galskaben"-foder
Kommentér på:
Der er en mening med "galskaben"-foder

Annonce