{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin og kanin sammen?
  • #1   17. nov 2015 Nej, man bør aldrig sætte kaniner og marsvin sammen. Det er 2 vidt forskellige dyr, som hverken taler samme "sprog" eller har samme behov mht. føde. Derudover er marsvin flokdyr (så godt du holder 2 sammen), og kaniner er det, der kaldes "kolonidyr", hvor de i naturen lever sammen, men har hvert deres territorium, de kan trække sig tilbage til.
    Kaniner kan nemt komme til at skade marsvin eller helt slå et marsvin ihjel, blot ved at hoppe rundt og lave "glædeshop", som er normal kaninadfærd.
    Hold dem endelig hver for sig.

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #2   17. nov 2015 Okay, så gør jeg det! Har bare set folk har dem sammen, men syntes også jeg havde hørt noget om at de ikke skulle være sammen smiley

• #3   17. nov 2015 Mange ved ikke bedre, og det er også svært, for meget litteratur (bøger om dyr, for børn, som de kan låne på biblioteket) siger også, at det kan man sagtens. Mange år tilbage havde jeg også en kanin og 2 marsvin sammen, af den simple årsag, at det sagde bøgerne, man kunne. Det kan virkelig ikke anbefales!

• Julie S
    Julie S Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #4   17. nov 2015 Jeg havde dem gående sammen for et par år siden (eller ikke lige dem her). Det var også to hanner og et gadekryds af en kanin smiley
    Syntes det er en skam at bøgerne osv siger at de sagtens kan, hvis ikke det er tilfældet. Nu gik det godt nok fint nok med mine. Men alligevel.
    Tænkte også at det nok ikke gjorde så meget når det "bare" er en lille hermelin, det havde været noget andet med en fransk vædder eller sådan noget smiley

• #6   17. nov 2015 Hvad er det for en sygdom? (håber du kommer i tanke om navn, eller noget der kan lede til navnet) Det tror jeg ikke, jeg har hørt om, men synes det kunne være ekstremt spændende læsning (man er vel dyrlægestuderende smiley )

• #8   17. nov 2015 Mht til sygdommen er det lige omvendt. smiley

Kaniner bærer på sygdommen Bordetella. Nogle forskere mener faktisk, at op imod 100% af alle kaniner bærer på den.
    Jeg er ikke sikker, men mener det vist er en luftvejsinfektion, der meget oftest, er dødelig for marsvinet.

• #9   17. nov 2015 Tak! Det skal jeg have undersøgt nærmere, for det er da ret interessant. Fokus er jo desværre ikke på særlig mange andre kæledyr end hund og kat smiley

• #11   17. nov 2015 Ja, det er super intressant - og virkelig ærgeligt at der nærmest ingen forskning i det er.

• #13   17. nov 2015 Jo det gør de helt sikkert. Jeg er heller ikke nået så langt endnu, at jeg har haft de meget få forelæsninger om exotics. Næste år! smiley

• #15   17. nov 2015 Synes hvert fald det er super spændende, - og hårdt smiley Selvom man ikke har super karakterer, kan man heldigvis stadig have en chance smiley

• #17   17. nov 2015 Arh okay smiley Jeps helt sikkert! smiley

Kommentér på:
Marsvin og kanin sammen?

Annonce