{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.969 visninger | Oprettet:

Jan H
Jan H
Tilmeldt:
3. maj 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29

Verdens bedste kaninfoder {{forumTopicSubject}}

Oxbow kaninfoder, som jf. debat om foder på dansk-kaninforum.dk skulle være det bedste der over hovedet eksisterer i hele verdenen.
Da man jo ikke må reklamere her, skal i nok selv kigge efter det på nettet - det findes nu i Danmark og er godt nok dyrt men på flere andre forums, man man læse hvor godt det angiveligt skulle være !! Tjek det selv ud
Prøv evt. google.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Verdens bedste kaninfoder
  • #1   24. aug 2010 Jeg mener at Rabbit Royale er det bedste (: indholdet er helt perfekt tilpasset kaniner (:

  • #2   24. aug 2010 Har aldrig set eller hørt om det

  • #3   24. aug 2010 Du må jo lige fortælle, hvorfor folk mener er det bedste??
    Hvad består det af?

    Der skal godt nok mange argumenter til, før jeg overhovedet vil overveje at skifte kaninpillerne ud..


  • #4   24. aug 2010 (link fjernet)

    På Kaninasylet står der faktisk at det der foder som Jan L skriver om sku være de bedste PILLER men at de selv fodrer med Rabbit Royale.

    De skriver om Oxbow:
    "Kaninpiller er det, som de fleste anbefaler at fodre med som fuldfoder. De er gode der hen af, at de indeholder alt, som kaninen har brug for, og det er et ensartet foder, så de sorterer ikke noget fra.
    Det, som jeg har imod kaninpiller er, at de oprindeligt er fremstillet til produktionsdyr, altså dyr, der skal opdrættes til kød- eller pelsproduktion. Sådanne dyr bliver ikke avlet til et langt liv - de skal vokse eller give god pels indenfor et relativt kort tidsinterval og skal så have foder, der tilgodeser det.
    Det eneste pillefoder, som jeg har set, der er godt til kaniner (og ikke bare godt, men det bedste foder, som jeg endnu har set!), er Oxbow - det er helt optimalt i alle værdier og sammensætning - det forhandles bare ikke herhjemme, så det skal hentes i Sverige eller Norge og det er meget, meget dyrt."


    Men dette om RR:
    "Jeg synes, at der skal være noget mere for smagen og humørets skyld, og så er jeg også sikker på, at maven får lidt mere at arbejde med.
    Vores fuldfoder hedder Chudleys Rabbit Royale, og vi synes, at det er et rigtigt lækkert foder. Det består bl.a. af tørrede blomster, urter, grannåle, grøntsager og andet godt, og det er sådan, at de hele blomster, grannåle osv. ligger der - det er ikke "blendet" sammen i pilleform.. Der er også flere slags piller, flager og andet i.
    Vi blander havregryn i, da vores dyrlæge sagde, at der godt måtte være lidt mere havre i. I første omgang anbefalede han hel havre p.g.a. et højt fiberindhold, da der er skaller på, men da kaninerne alligevel sorterede skallerne fra, så var det iorden, at de fik havregryn istedet. Mærkeligt nok gider de ikke hel havre, men overfalder os, hvis vi kommer med havregryn.
    Så det får de, og de elsker det. Jeg vover så også den antagelse, at hele nåle, blomster o.l. giver maven lidt ekstra arbejde fremfor bare piller (de bliver f.eks. opløst i vand på et øjeblik - det gør en grannål ikke!).
    For god ordens skyld skal nævnes, at Rabbit Royale naturligvis indeholder passende mængder af fibre, protein m.m. for kaniner".


  • #5   25. aug 2010 Jeg bruger Møllerens Kaninguf....som egentlig er rene piller.

    Det er også et fuldfoder, og de kan heller ikke sortere noget fra.
    Og de får også en god pels af det.


  • #6   25. aug 2010 Se nu begynder det at blive interessant, tak LUX smiley

    Har prøvet at google det, men synes ikke jeg kan finde indholdsfortegnelsen nogen steder?


  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #7   25. aug 2010 Kaninasylet fodrer nogle kaniner med Oxbow - det er bare dyrere, men...........!
    Fiberindholdet er enormt i forhold til meget andet foder og fedtindholdet lavere.
    Tjek den komplette indholdsfortegnelse på www.oxbowanimalhealth.com



  • #8   25. aug 2010 Oxbow er sindssygt dyrt. Foderet behøver ikke være dyrt for at være godt. Når bare det indeholder de rigtige næringsværdier.

  • Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 29
    #9   26. aug 2010 Det er det der er problemet, og jeg tror faktisk på hende fra kaninasylet, nå hun skriver at det er det eneste som har de helt rigtige værdier. Når en kanin spiser 1 dl. om dagen (sådan cirka) så betyder det ikke så meget med prisen


  • #10   26. aug 2010 Der er perfekt næringsindhold i RR (:

  • #11   26. aug 2010 Jan L: RR har altså fine næringsværdier. Desuden er kraftfoderet jo ikke deres hovedfoder. De skal leve af hø.

  • #12   26. aug 2010 Hmm jeg må lige sammenligne Oxbow indholdsfortegnelse med Aller Mølle, som jeg fodrer med.. Kunne være meget interesant at se foreskellen..

    Lulle: Helt enig, min dværgvædder får max ½ dl piller om dagen, ellers står den på hø, græs, urter, frugtgrene, frugt og grønsager. Det er nemlig vigtigt at huske, at kraftfoder ikke er fuldfoder..


  • #13   26. aug 2010 Stadig skal kraftfoderet være godt (: kaniner kan ikke KUN leve af hø. (: det er der nogen der tror.

  • #15   27. aug 2010 Kaninhøjen: JO kaniner kan sagtens leve af hø....hvis det er hø af god kvalitet.
    Det er menneskets påfund at den skal have foder.


  • #16   27. aug 2010 Ikke af hø alene (: de skal have græs eller andet ved siden af, ellers bliver deres tænder for lange og de kan dø (:

    og nej, ikke alle giver ordentligt hø.


  • #17   28. aug 2010 kaninhøjen: Hø er med til at slide deres tænder. Så jeg er ikke enig med dig.

Kommentér på:
Verdens bedste kaninfoder

Annonce