{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Uvidende førstegangsejere - What to do? {{forumTopicSubject}}

Hej GG!

Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Her fra i weekenden af skal jeg passe 2 styks kaniner mens ejeren er på ferie. Hun er førstegangsejer og derfor (forståeligt nok) uvidende. Hun har før været besøg hos mig og kaninerne og her informerede jeg hende så om, at 2 kaniner ikke skal være sammen i et bur, fordi de er kolonidyr og ikke flokdyr. I kender jo allesammen denne sang med at de skal have min. 3 kvadratmeter og være neutraliseret for at gå sammen, som en lille huskeregel.
Hun er meget villig til at tage i mod og fik skilt dyrene ad. Alt var jo så meget fint.
Men efter noget tid fik hun så ninerne til dyrlægetjek og spurgte så dyrlægen lidt om det. Dyrlægen som helt tydeligt ikke var 100% kaninkyndig sagde, at så længe det var søskende, jamen så var alt jo godt. Så de kom sammen igen.
I morgen skal jeg over og hilse på hende og kaninerne, så jeg har mødt dem inden de kommer, men jeg ved simpelthen ikke, hvilke måder jeg ellers kan forklare det her på. Når en dyrlæge siger noget er det jo næsten guds ord og de er altid korrekte i alt hvad de udtaler sig om. Jeg kan jo ikke som en 14 årig pige stå og sige at dyrlægen ikke er kaninkyndig og forvente at hun tror mig. Hun er som sagt meget venlig og rar og lytter gerne, men jeg tænker bare at en dyrlæges ord vil overgå alt jeg prøver at sige.
Jeg føler at det ville være så dumt bare at lade det ligge, når jeg kunne have gjort noget.

Hvis der er nogle der kan hjælpe, er jeg meget modtagelig. Hvis I har nogle links til nogle gode sider, som er kaninkyndige, så vil jeg med glæde høre og give dem videre til hende og håbe at det vil hjælpe lidt.
Og hvis I har link til noget om kaniners adfærd og hvordan de færdedes i naturen, så kom med det! smiley Jeg er modtagelig for alt, som sagt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uvidende førstegangsejere - What to do?
Kommentér på:
Uvidende førstegangsejere - What to do?

Annonce