{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedre forhold til sin kanin?
  • #1   4. okt 2015 Først ville jeg nok give den noget halm/spåner, at gå på, og derefter ville jeg ellers bare tage den ud ret tit, kæle med den, gå tur med den eller bare kigge på den i mens den er i bur, det kan være rigtigt hyggeligt.
    Og det er også hyggeligt at gå rundt og plukke lidt lækkert grønt til kaninerne smiley


  • #3   4. okt 2015 Halm,

  • #4   4. okt 2015 Jeg købte en Hel pose? Men den kunne ikke lide det. Og den fik også et sår begrund af det

  • #5   4. okt 2015 Hø det suger ikke, og om den kan lide det eller ej, så skal det være der, den skal jo ikke spise det smiley
    Men ellers prøv spåner? smiley


  • #7   4. okt 2015 Du ved ikke om den kan lide det at gå på? Hvis den graver det væk, så lad den grave det væk, men bare lad være med at fjerne de bagefter smiley

  • #8   4. okt 2015 Tak, men nej tak.

  • #9   4. okt 2015 Det er min kanin, mit valg. Og jeg spurgte bare om hvordan jeg kunne lave noget legetøj, og få et bedre forhold

  • #10   4. okt 2015 Jeg svarede på dit spørgsmål om, hvordan man fik et bedre forhold til sin kanin?

  • #11   4. okt 2015 Du får ikke et bedre forhold til din kanin ved at give den legetøj. Hvorfor tror du det ville virke?
    Men ja giv den noget underlag at gå på - kan være det er derfor den virker utilfreds smiley


  • #13   4. okt 2015 Den skal for det 1. have noget bundlag at gå på, så den ikke får sår. Det gør at den går under gode forhold, det er vel altid en start inden i får et godt forhold? smiley

  • #14   4. okt 2015 Man kan ikke bestikke en kanin med legetøj til at få et bedre forhold til dig. Det kræver tid og tålmodighed. Det hjælper også meget hvis du prøver at opholde dig i dens "højde", altså sidde eller ligge ned når du er sammen med den, så du ikke er 20 gange så høj som den, når du er sammen med den. Det ville du vel heller ikke være tryg ved vel?

  • #15   5. okt 2015 Måden jeg fik et fantastisk forhold til min kanin Bailey, var at jeg tog ham ind hver dag og nusede med ham.
    I dag ved han hvem jeg er.


  • #16   5. okt 2015 Jeg har prøvet at sætte halm. Men jeg ved den ikke vil have det! Fordi den gad slet ikke at gå på det (jeg lagde det i den ene ende) men den har noget pap underlag, og en papkasse. Men jeg vil prøve at nysse med den, problemet er bare at der er forksellige kaniner, min kanin er ikke den slags kanin man kæler med, den vil bare ud og lege og have det sjovt!

  • #17   5. okt 2015 Den er nødt til at have bundlag, ligemeget hvad.

  • #19   5. okt 2015 Hvis kaninen hverken har hø eller halm i buret, er det forståeligt nok, hvis den er utilfreds. Den har brug for begge dele, så den har noget at gnave i, og noget til at holde maven igang med. Og så er det meget rarere for kaninen at ligge i noget blødt halm fremfor at ligge på en hård bund.

  • #20   5. okt 2015 Jeg synes, at du skal tage ud og besøge en kaninavler i dit lokalområde - så tror jeg, at du får noget inspiration, så alle problemer løser sig af sig selv.

  • Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #23   5. okt 2015 Kaniner har brug for hø, men ikke halm... Og der behøver ikke nødvendigvis være noget sugende materiale i bunden af buret, hvis kaninen har et toilet.

    Men nej, man kan ikke bestikke en kanin med legetøj. Naturligvis skal den have noget at beskæftige sig med, især hvis den tilbringer mange timer om dagen i buret. Hvad det skal være, kommer an på hvordan den leget. Flapøre kan godt lide at trille ting (helst hendes foderbold... Med foder i, naturligvis) eller destruere pap...

    En ting du KAN bruge til bestikkelse, er godbidder. Jeg kan se på dine billeder at du fodrer med et blandingsfoder. Generelt er det bedre at fodre med et "kedeligt" foder, for så kan de ikke sortere i maden. Desuden skal det ikke være det primære mad (det skal hø helst være), og der skal ikke være adgang til det hele tiden.

    Jeg har Flapøre ude det meste af tiden når jeg er hjemme og vågen, og fordi hun for det meste får godter når jeg går ud i køkkenet, har jeg en kanin i hælene så snart jeg rejser mig fra sofaen. ...Selv når jeg går på toilet ....og en gang da jeg gik i brusebad... Men KUN en gang smiley


  • #25   6. okt 2015 Du kan melde dig ind i gruppen "frikanin " på FB-der får du mange gode fif til legetøj-kontakten til kaninen-pleje-sygdom og meget mere.. Og ingen spørgsmål er for dumme -alle får et sobert svar af kaninejere der elsker deres små lodne og admins er super dygtige smiley ..

  • #26   6. okt 2015 Jeg har nu stillet flere spørgsmål derinde som bare blev slettet så jo der findes åbenbart dumme spørgsmål.


  • #28   6. okt 2015 Spurgte nu bare om nogle ting ang bonding ift racer hvilket jeg fandt enormt relevant!
    Og så anser sekten deres egen sandhed som den eneste sandhed smiley Som kommer fra en lærer


  • #29   7. okt 2015 ok-ja det kommer så meget bag mig da jeg slet ikke oplever den slags - tværtimod .. men kommentar der er negative eller folk der bevidst er modsat af hva gruppen står for vil måske blive slettet -men du kan jo sagtens finde hjemmesiden på nettet og få gode info/ideer derfra uden at være medlem..

  • #30   7. okt 2015 Jeg er heller ikke imponeret af Frikanin - jeg fik slettet indlæg, da jeg rådede til at en kanin, der var blevet skambidt 1½ måned efter sammenføring, fik en beskyttet tilværelse i enkeltrum - og da jeg gjorde opmærksom på det på min egen tidslinie, blev jeg ekskluderet.

  • #34   8. okt 2015 Hvis man læser hendes andre indlæg er det desværre tydeligt at pigen ikke har forstand på kaniner og folk har førhen prøvet at hjælpe men hun vil ikke tage imod hjælp.

  • #36   8. okt 2015 Ja det ender jo altid med at det er dyrene som er taberne i sådan en sag. Tror desværre ikke hendes forældre, ikke har særlig meget styr på dyre hold selv smiley

  • #38   8. okt 2015 Det kan man altid håbe på at hun gør smiley

Kommentér på:
Bedre forhold til sin kanin?

Annonce