{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

hvad sker der for folk? {{forumTopicSubject}}

Jeg, datteren og hendes veninde har lige været på kanin jagt. Naboens kanin havde gravet sig ud af deres have (de er ikke hjemme, har været ovre for at informere dem) og løb rundt på vores fælles arealer og helt ud på p-pladsen. Hvorfor f***** sætter folk sig ikke ind i tingene før de anskaffer sig dyr? De har kun fliser i haven undtagen ude langs kanten, der er jord. Kors i r****!
En anden nabo har fritløbende kat, selvom det ikke er tilladt her. Grrrr!
Beklager, måtte lige ud med frustrationerne!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad sker der for folk?
  • #1   6. aug 2015 Der er mange der ikke graver hegn ned ved kaningården.

Den fritløbende kat kan du jo klage over

• #2   6. aug 2015 Ja, det ved jeg. Gjorde dem endda opmærksomme på det med katte hold, da de flyttede ind. Ja, det ved vi godt sagde de og gjorde intet ved det... Bliver bare så træt af at folk ikke tænker på fællesskabet, de har for travlt med sig selv :-\

• #3   6. aug 2015 Du kan faktisk melde dem, for ikke at holde deres kat på egen matrikel.
    Personligt har jeg ikke noget imod fritløbende katte, men hvis der ligefrem er regler om at de ikke må, og der samtidig er naboer der meget tydeligt gør det klart, at det er uønsket, så er man godt nok noget af en respektløs klaphat.

• #4   6. aug 2015 Der er mange fritløbende katte i området, trods forbud. Nogle kommer "her fra" andre fra omkringliggende områder uden forbud. Ved godt at jeg kan melde dem, har bare ikke bestemt mig for om jeg vil gøre det endnu smiley
    Lige nu blev det bare for meget når der også tonsede en kanin rundt!;-)

• #5   6. aug 2015 Jeg synes så du skal finde en anden hobby end at gå op i fritgående katte for så får du fandme travlt i dagens Danmark. Det med kaninen - godt i fik den indfanget. smiley

• #6   6. aug 2015 Sprutelwasser: Så synes jeg du skal skrive til færdselspolitiet, at de skal droppe at være efter folk der kører for stærkt, fordi alle alligevel gør det...

• #7   6. aug 2015 Furry: Det skal jeg huske at sige videre næste gang jeg møder på arbejde så smiley

• #8   6. aug 2015 Ej, men det er da en fjollet kommentar, at man bare skal være ligeglad, når folk gør noget der rent faktisk er ulovligt + det ikke er tilladt det sted hvor man bor + det faktisk er til egentlig gene for folk.

Jeg har en veninde, der er plaget (som i virkelig plaget i skadedyrs skala) af katte. Det er en glad blanding af huskatte og vilde katte. Det er jo dybt problematisk, og så bliver jeg faktisk harm over sådan en kommentar som din. Men det forklare måske hvorfor der ikke er nogen der gider gøre noget ved problemet. Som i overhovedet ingen. Hverken det offentlige eller div. dyreværnsorganisationer gider gøre noget. Det er sq for dårligt at man er så ligeglad med lovgivningen, fordi der alligevel er så mange, at det kan være ligemeget.
    Det er altså en sølle indgangsvinkel til problemet.

• #9   6. aug 2015 Enig furry. Den kommentar holder ingen steder.
    Der står i vores regler at det ikke er tilladt og at man kan blive smidt ud af lejemålet, hvis man ikke følger reglerne og sådan er det.
    Jeg har ingen steder skrevet at jeg vil stoppe alle fritløbende katte! Jeg skriver om vores områdes regler bum.

• #10   6. aug 2015 og pludselig kom jeg i tanke om hvorfor jeg ikke deltager herinde normalt. En flok forsmåede voksne og små børn der har svært ved at håndtere sandheden. Håber Horton Sagaen giver jer lidt spænding i livet smiley
    Kan i have en fantastisk sommer smiley

• #11   6. aug 2015 Hold da op smiley

• #12   6. aug 2015 Godt så.

• #13   6. aug 2015 Hold da op du har en modbydelig måde at gribe tingene an på.
    Hvis du seriøst sidder inde hos færdselspolitiet, håber jeg godt nok aldrig du sidder med direkte kontakt med folk, der oplever problemer. Det må da være forfærdeligt at snakke med sådan en tøs, der sidder og gør grin med ting der reelt er et problem og til gene for andre mennesker.

• #14   6. aug 2015 Jeg synes, at I skulle bruge jeres tid bedre end til at skændes med hinanden. Vi kunne i stedet diskutere, om det er godt "kaninejerskab" at udsætte sin(e) kanin(er) for alverdens fjender - som man alligevel ikke kan udrydde, eller om man skal tage ansvar og sørge for staldforhold, der beskytter kanin(erne).
    I den forbindelse kan jeg nævne, at jeg blev ringet op akut i går, fordi en families kanin var blevet ædt af en hund.
    Sådanne situationer sker flere hundrede gange hvert år - og folk tror stadig, at DERES hund eller kat kunne ALDRIG finde på at gøre kaninerne noget.

• #15   6. aug 2015 Min dreng er i løbegård, fordi min hankat ikke kan lade være med at jagte ham hvis han løber frit. Så min hankat kunne sagtens ondulere en kanin hvis det skulle være. Min huskat kigger bare på ham og går, hvis han kommer for tæt på smiley
    Jeg bliver også frustreret fordi jeg tænker på hvad der kunne gå galt, når den sådan er på springtur. Den løber jo langt og hurtigt og en bil/cykel har ikke e jordisk chance for at undgå hvis den kommer flyvende.

• #16   7. aug 2015 Jørgen:
    Men hvad kan den debat du ønsker, sådan helt ærligt bruges til her inde? Der er jo praktisk talt ingen her inde, der har den holdning du oplever.
    Jeg synes til gengæld det er foruroligende, at en der tilsyneladende arbejder inde for politiet, er decideret ligeglad med dansk lovgivning, og egentlig synes jeg også det er ret relevant, at der er folk inden for politiet (hvis det altså passer med den omtalte arbejdsplads), der er så ligeglade, for det forklare jo meget godt, hvorfor folk med mellemrum kommer her ind og klager deres nød, når der ikke er nogen der vil hjælpe dem

• Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

Emner: 2 Svar: 56
    #17   8. aug 2015 jeg ville blive mere vred over at se en kanin sidde hele dagen i et af de der små træbure, end hvis jeg så en kanin der havde gravet sig ud og løb frit rundt...

• #18   9. aug 2015 Hvis man ønsker, at en kanin skal få en unødig og for tidlig død, skal man bare lade den løbe frit rundt.

• Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

#19   10. aug 2015 Og hvis man ønsker sin kanin et kedeligt trist liv og tilsidst dø tidligt fordi den ikke har haft plads til at løbe skal man bare holde den i et lille dyrehandler bur...

Jørgen tror du seriøst jeg mente at det er godt at slippe sin kanin løs? Tænk dig lige om... jeg mente at det er da det mindste at blive sur over når mange andre kaniner holdes som de gør uden at nogen stiller spørgsmålstegn ved det...

• #20   10. aug 2015 Man kan da bruge bure , der er større og mere velegnede end dit beskrevne lille dyrehandler bur.

• Nøkken
    Nøkken Tilmeldt:
    mar 2013

#21   10. aug 2015 Ja, men jeg ser godt nok mange små bure uden nogen løbegård eller noget som helst stå i folks haver, og bliver lidt trist hver gang jeg ser det... flere huse tæt på hvor jeg bor har en kanin der går i sådan et bur, og det er især trist når de stadig sidder der med samme døde udtryk i øjnene som årene går

• #22   12. aug 2015 Det er heller ikke god dyrevelfærd, det, du beskriver - men det primære må alle dage være, at vi sørger for opholdssteder til vore kaniner, der ikke betyder, at de skal dø en pinefuld død i en alt for tidlig alder.

• #24   16. aug 2015 Ja, selvfølgelig - men jeg vil ikke råde til, at de løber løse uden opsyn.

Kommentér på:
hvad sker der for folk?

Annonce