{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

Grøntfoder i skåle eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har for et par måneder siden anskaffet mig to marsvin, og i den sammenhæng har et spørgsmål angående fodring. Jeg har læst flere steder, at folk har en madskål til tørfoder og en til grøntfoder, men jeg har bare en skål til tørfoder og så fordeler jeg grøntfoder rundt i buret (oven på ting, i bunden af buret osv.), da jeg synes det virker som om, at det er bedre aktivering for grisene, men er det mig der er helt galt på den? Er det bedre at putte det i en madskål? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grøntfoder i skåle eller ej?
  • #1   4. aug 2015 så længe det ikke ligger og rådner kan jeg ikke se problemet

  • #2   4. aug 2015 Det gør jeg også. Men det ligger det ikke i lang tid

  • #3   4. aug 2015 bruger ikke grønt skåle.

    En god ide er at give dyrene den mængde grønt de kan nå og spise inden du giver igen så der altid bliver spist op, eller fjerne det overskydende.


  • #4   5. aug 2015 Her får de lidt grønt portioner i løbet af dagen. Om morgen starter jeg med plukke en spand græs når jeg lufter hundene. Så får marsvinene et par håndfulde (det er sådan en lille en -tror der kan være 2 liter i den) af det. Når der så er smurt madpakker får de grønt resterne fra det (Idag f.eks : honningmelon, ananas, tomat, agurk og peberfrugt.). Så spiser de det i løbet af dagen. Når vi så er hjemme får de mere af græsset en halvstor portion.
    Mens der laves aftensmad får de løbende rester der:( Igår : Gulerod, majs og selleri.) og inden vi går i seng får de det sidste græs og tørfoder (Cavia Korell)

    Alt dette er foudsat at de ikke er på græs for så hundene det grønt der falder fra og de får kun grønt sammen med aftenfodringen (hvis vi tager dem ind om natten) der har jeg så gemt lidt fra dagen til dem.

    Men nej - jeg bruger ikke skåle, de får kun så meget de kan spise.


    profilbillede
  • #5   6. aug 2015 Du får lige en dag hvor de var på græs fra igår. Kl. 9.00 ud på græsset (7 kvm) kl.13.00 ind igen. en stor portion skvalderkål. Kl. 22.00 stod den på tørfoder, gulerod og en ordentlig portion Elefantgræs.

    Her til morgen: vandmelon, peberfrugt, agurk og ærter.


  • #6   6. aug 2015 Det er ligegyldigt om det ligger ude af skål eller i skål smiley mine får på sammen måde som dine smiley

  • #7   7. aug 2015 Tusind tak for alle jeres svar smiley

Kommentér på:
Grøntfoder i skåle eller ej?

Annonce