{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.263 visninger | Oprettet:

Mette Holm T
Mette Holm T
Tilmeldt:
22. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hvilken type gnaver passer bedst? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Godtfolk,
Jeg har gennem mange år haft dværghamstere og selv om de små kræ er megasøde og jeg ikke har nogle problemer med dem, så er jeg meget ked af deres korte levealder. Både jeg og min kat er kede af, at de ikke holder mere end et år til halvandet og Cairo (min kat) er dybt ulykkelig hver gang buret står tomt.
Jeg vil derfor gerne bede om vejledning til et evt. skift af gnaverhold, som har en længere levetid. - Dog skal det være uden haler a la mus og rotter. Jeg har ikke selv noget problem med hverken mus eller rotter eller andre dyr med den type haler, man da jeg og mine kæledyr ind imellem tager på ferie til familie i Nordjylland, hvor familien ikke kan udstå disse arter af haler, er vi blevet “truet” med aldrig at må komme på ferie mere, hvis vi anskaffer os sådan en.
Jeg har et stort terrariums-agtigt bur, som vist nok har målene 80*40*40 cm (l*b*h) og vil høre, hvad type gnaver I kan anbefale dertil?
På forhånd mange tusind tak for hjælpen…
PS: hvis jeg kan nøjes med en enkelt ville det nok være bedst, men kan til nød strække mig til to - håber meget godtfolket kan hjælpe...

Mvh Mette og Cairo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken type gnaver passer bedst?
  • #1   22. jul 2015 Hvad med marsvin? Ved ikke om dit bur er stort nok...

  • #2   22. jul 2015 elsker marsvin, men er ræd for at buret er for lille..
    Og hvordan en kat kan interegere med e marsvin?


  • #3   22. jul 2015 evt skal jeg helt undgå haler, da det stort set er ligemeget hvad slags jeg viser, så bliver de afvist i Nordjylland (har vist syvsovere, zebramus og buskhalemus o.lign.) Men der kender jeg ikke til ret mange andre end hamstere og marsvin - og igen; så ved jeg ikke om mit bur er lige lovlig lille til et marsvin...?

  • #4   22. jul 2015 hvad med evt. et pinsvin, nogen der ved noget om dem?


  • #5   22. jul 2015 Jeg aner intet om marsvin><kat. Heller ikke umiddelbart om andre haleløse.... Hamster? Fået i mange forskellige slags...

  • #6   22. jul 2015 Er der nogen som helst mulighed for at buret bliver større? Er de 80 højde eller længde?
    Chinchilla kunne umiddelbart være et godt bud, pga den høje levealder (snit på 8-10 men det er ikke uhørt at de bliver 20+ år), dog er det ikke plads nok du oplyser.

    De har dog en hale, så det kan også være de ikke er interessante.
    Har du prøvet at kigge på korthalet opossum? Der kender jeg ikke levealder, men der er i hvert fald ikke specielt meget hale.


  • #7   23. jul 2015 Kan sådan en længde hale mon gå an?
    Den kinesiske hamster er kendt for at leve længere end alm. dværghamster og bliver ofte 3-4 år


    profilbillede
  • #8   23. jul 2015 Der er også den lille roborovskis dværghamster, som også er kendt for at leve 3-4 år.
    Det er en lille, livlig hamster, som kan være svær at gøre tam, da den er så fuld af energi. Men den er en hyggelig lille ven og kan sagtens blive alletiders at have.

    De fleste roboer foretrækker at bo med artsfæller af samme køn, så der skal man regne med at skulle have to. Det bedste er så at købe et par søskende, da det kan være svært at sammenføre to voksne og der også er større risiko for skænderier, hvor man kan ende med at skulle have dem i hvert deres bur


    profilbillede
  • #10   27. jul 2015 Med hensyn til marsvin, så er et hamsterbur for lille. De skal ha' ordenligt marsvinebure. + marsvin er flokdyr, de skal gå mindst 2 sammen. Marsvin er gode kæledyr, og de lever også 4-8 år. De er også rigtig hyggelige at se på, hvis de laver små glædeshop sammen smiley

Kommentér på:
Hvilken type gnaver passer bedst?

Annonce