{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.400 visninger | Oprettet:

Rotte fobi + kaninunger. VIGTIGT! {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har 3 kaniner +4 unger på omkring en 1 uge.
Da jeg var ude ved dem idag i vores lade så jeg en kæmpe stor rotte sidde og spise kaninlort fra mugning igår.
Jeg har stor skræk for rotter og derfor er det mega ubehageligt at være der når der er rotter, men kaninerne skal jo have noget mad.
Mine 2 voksne kunne jeg sagtens bare flytte i sommerbure, men jeg ved ikke med den sidste og hendes unger.
Ville der ske noget ved at flytte dem og reden?
Jeg ved godt at det kan være risikabelt og det er ikke noget jeg ville gøre uden grund.
Det skal lige siges at min kanin er meget rolig og lader mig komme til ungerne helt fint.
Hvis ikke jeg kan rykke Ungeren, hvor gamle skal de så være?
Please hjælp.
Kh Freja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotte fobi + kaninunger. VIGTIGT!
  • #1   19. jul 2015 Synes ikke rottefobi er grund nok til at udsætte dem for sådan noget! Det må du finde en anden løsning på

  • #2   19. jul 2015 Hvis der er rotter inde i bygningen, skal du faktisk kontakte kommunen

  • #3   19. jul 2015 Man har pligt til at melde rotter til kommunen - og de vil efter al sandsynlighed også bede om at man mindsker det der tiltrækker rotterne, som fx at der ikke skal ligge affald fra kaninerne, foder etc. - men jeg ville være nervøs for om rotterne ville gå i kaninburene eller på anden vis risikere skade på kaninerne og især ungerne.

    Kan burene ikke flyttes? Jeg ville meget nødig flytte på en rede med unger på en uge, der er en vis risici i det - og jeg ville nok ikke flytte dem udendørs, hvor problemet kan trækkes med, men finde en anden løsning hvor kaninerne kan være væk og rotteproblemet i laden løses.


  • #4   19. jul 2015 Altså mine forældre har gang i rottefængeren og sådan noget.
    De bure mine kaniner bor i kan ikke flyttes da de er for store og vejer for meget.
    Foder og grønt og sådan noegt har jeg ikke ligene ude ved dem.
    Hvis jeg flyttede dem uden for ville de komme langt nok væk fra rotterne så de ikke ville følge efter da vores have er meget stor.
    Jeg er også nervøs for at de kan finde på at gøre mine kaniner noget.
    Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre


  • #5   19. jul 2015 Foder i skålene ved kaninerne etc. tiltrækker jo også - og rotter kan altså snildt gå ret langt for tingene, derfor de nemt tiltrækkes. Hvis I har landbrug/stald etc. er det ikke unormalt at man har rotter og derfor må gøre noget for at kontrollere bestanden - men synes da du skal snakke med dine forældre om problematikken og om hvad I kan gøre, indtil der er mere kontrol over rottebestanden, så du ikke skal gå og være nervøs, hverken på dine egne vegne eller dine kaniners.

  • #7   20. jul 2015 Rollo's Dyr. jeg har snakket med mine forældre og min mor siger at jeg kan flytte mine kaniner udenfor, men at hun tror det ville være risikabelt at flytte de små unger. De har forresten åbnet øjnene igår hvis det kan betyde noget. Jeg er rimeligt meget nervøs for om rotterne kan finde på At gøre mine kaniner noget. Jeg ved ikke noget om rotter.

    Diamond -girls tror du ikke at rotterne bare ville kunne bide hønsenettet over? Jeg ved ikke noget om det med kommunen, men jeg tror mine forældre har styr på det. Jeg håber bare snart de forsvinder igen.


  • #8   20. jul 2015 Rotter er opportunister og kan godt finde på at æde andre dyrs unger, eller æde syge dyr.
    Der er også nogen der siger, at hvor der er mus, er der ikke rotter. Det er nok mere inden for byer det er tilfældet. Men det kommer sig af at rotterne tager musene, hvis de får muligheden.

    Jeg har dog svært ved at se hvad hønsene skal gøre godt for. Det har så store masker og er så nemt at bide igennem for en rotte, at det ikke vil holde en rotte der vil ind, ude.
    Volierenet med en tyk tråd, som også er i bunden af burene, kan muligvis holde dem væk.


  • #11   20. jul 2015 Kloakrotter kan have sygdomme, fordi de lever hvor de lever, og bliver udsat for en masse af vores bakterier i kloakerne.
    Rotter i naturen er ikke mere smittebærere end alle mulige andre gnavere. Pesten kan man f.eks. ikke give rotter skylden for, har man opdaget. Den bevægede sig alt for hurtigt til at rotter alene kunne være skylden. Og så var det desuden ikke rotterne som sådan der bar på sygdommen, men de lopper rotterne har, som også kan finde på at bide mennesker - Faktisk er byldepest stadig et problem visse steder i USA, hvor lopper fra gnavere stadig har sygdommen, og der er ingen kur imod den.


Kommentér på:
Rotte fobi + kaninunger. VIGTIGT!

Annonce