{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.910 visninger | Oprettet:

heidi D
heidi D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Dræbersnegle og kaniner {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har mine to dejlige kaniner udenfor i bure (Alm. kaninbure), de bliver totalt angrebet hver aften af dræbersnegle. Er dræbersnegle giftige mod kaniner? (Fjerner dem men de kommer hurtigt igen) hvad kan jeg gøre?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dræbersnegle og kaniner
  • #1   27. jun 2015 Har samme problem:I

• heidi D
    heidi D Tilmeldt:
    maj 2013

#2   27. jun 2015 Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre andet ind at sætte vulierenet /hegn op rundt om deres bur og håbe de så ikke kan komme ind smiley

• #3   27. jun 2015 Tror ikke det vil stoppe dem, måske de helt store men så kommer de små bare igennem, men det kommer vel an på hvor finmasket det er:I Tænker at man vel også kan sætte nogle fælder op i nærheden af buret/burene:)

Herhjemme er det ikke så slemt i de tørre perioder, der er der kun 1 eller 2 per aften, men så snart det har regnet så vrimler det med dem, fik et kæmpe chock en aften da jeg fodrede(i mørke) og kom til at røre en snegl der sad i madskålen smiley

• #5   28. jun 2015 Du skal ikke bare fjerne dem. Du bliver nødt til at slå dem ihjel. Se evt på sneglefælder (dem med øl el ikke salt).

De er dog ikke giftige. De producere bare meget slim. Er det kun den ibiriske skovsnegl eller kommer der også andre? Leopard sneglen skal du f.eks ikke af med, da de æder de andre snegle.

• #6   28. jun 2015 Skær dåser over og sæt dem rundt om burene og hæld øl i dem. Lugten tiltrækker dræber sneglene og de kravler op i dåserne. Det har hjulpet en del her. Men man skal ofte hælde nyt øl i, da dåserne hurtigt bliver fyldte, alt efter hvor mange snegle der er smiley

• Malene P
    Malene P Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Gnavere: 1 Svar: 5
    #7   28. jun 2015 Strø fint salt rundt om buret lidt fra det kan de ikke lige og skulle gerne dø af det

• Malene P
    Malene P Tilmeldt:
    jun 2015

#10   28. jun 2015 Jeg har ikke prøvet det... Fik bare af vide at det var det man skulle gøre for og slippe af med dem

• Malene P
    Malene P Tilmeldt:
    jun 2015

#12   28. jun 2015 Nåeee okay vidste jeg ikk....

• Malene P
    Malene P Tilmeldt:
    jun 2015

#13   28. jun 2015 Jeg har også rigtig mange i hans løbe gård så vil dna-prøve med øl...

• tris
    tris Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 29
    #14   28. jun 2015 Du kan også bare klippe dem over, så dør de med det samme.
    Hvis du samler de døde sammen et sted hvor de ikke generer kaninerne,
    vil du se at de tiltrækker levende dræbersnegle .. som kommer for at spise af de døde "venner" .. det er så nemt at klippe dem over også.

Du kan evt. samle lidt store blade .. store som fra rabarber .. og lægge over sneglene, så bliver de ved med at samles der, også selvom der kommer solskin.

• heidi D
    heidi D Tilmeldt:
    maj 2013

#15   29. jun 2015 Tak får alle de godt svar. Nu ved jeg også hvilke snegle jeg ikke skal fjerne. Tak.

• #16   29. jun 2015 Der er faktisk ret mange husløse snegle i Danmark. Dem du skal fjerne, er dem med et sort hoved. Som regel er de røde med et markant sort hoved, men de kan parre sig med den danske sorte og røde skovsnegl og lave hybrider. Hybriderne har dog også en lysere kropsfarve og et sort hoved.

Kommentér på:
Dræbersnegle og kaniner

Annonce