1.859 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Kan kaniner tåle"
Kan kaniner tåle:
Undskyld forummet. Men kan de tåle: Salvie, basilikum, rosmarin, rå oregano og timian? ;-)
Undskyld forummet. Men kan de tåle: Salvie, basilikum, rosmarin, rå oregano og timian? ;-)
Skrevet af: Jeg savner dig Speedy. Sov sødt! *Stald Speedy* - 16. aug 2011
Kan kaniner tåle ost?
Dette er det dummeste indlæg i verden. Men min kanin og min venindes kanin har fået unger. Vi hat besluttet af en af dem skal hedde ost. (Inspiration af heste verden) men vi tænkte det kunne være sjo...
Dette er det dummeste indlæg i verden. Men min kanin og min venindes kanin har fået unger. Vi hat besluttet af en af dem skal hedde ost. (Inspiration af heste verden) men vi tænkte det kunne være sjo...
Skrevet af: Sara A - 3. jul 2018
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
- Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
- 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
- Hjælp til at samle skab 490 kr.
- Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Der er dog delte meninger om det, men jeg undgår dem da der er så meget andet at fodre med.
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Som skrevet af von Sortfod, så er der delte meninger om det.
Jeg har hørt om en tysk kanin avler, som har givet sine dyr grene fra stenfrugttræer uden problemer i 10 år.
Der skulle vidst næsten ikke være noget blåsyre i grenene, men derimod meget blåsyre i stenen.
Jeg forsøger selv at få fat i grene fra stenfrugttræer, så jeg kan variere lidt i deres kost.
- Alt med måde.
jul 2011
Følger: 85 Følgere: 105 Gnavere: 7 Emner: 16 Svar: 297
jul 2011
Følger: 85 Følgere: 105 Gnavere: 7 Emner: 16 Svar: 297
jul 2010
Der er så ufattelig mange foder emner som der ikke er den risiko ved, og dem vil jeg da meget heller fodre med end måske en dag drage de bitter erfaringer.
Det er fint man fremhæver at der findes folk der har fodre med stenfrugt grene gennem 10 år uden problemer, historierne fortæller bare ikke om hvor mange grene pr. dyr, pr. dag og hvilke grene og hvornår på året.
Der er ikke forsket nok i det med f.eks blåsyre til at vide om der er forskellige tider på året at blåsyre niveauet i grenene er højere end andre, eller hvor meget der rent faktisk er i grenene, og ej heller hvor meget der optages i kroppen, hvor længe det ophobes og hvor meget der skal til for det er giftigt.
Hvis man google cyanid (blåsyre på engelsk) så er der faktisk mange interessante ting man finder der.
Jeg forstår bare ikke hvorfor man vil afprøve ting som stenfrugt grene og f.eks kartoffler når der er tale om stoffer som ophobes i kroppen og man ikke øjeblikkeligt ser virkningen.
Men hver sin smag. Men jeg har aldrig gjort det, og kommer aldrig til det. Jeg ville aldrig tilgive mig selv hvis jeg mistede dyrene på baggrund af det.
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
det samme er tilfældet med Vin, altså Vinplanten (vindrue planten) den må de også gerne få MEN de har IKKE godt af vindruer som kan give akut nyrersvigt.
det samme TROR jeg er tilfældet med mirabelle og stenfrugts træer, (jeg har selv altid undgået dem men vil prøve i år netop fordi jeg tror folk er overforsigtige) at fordi at stenen i frugten indeholder Blåsyre så behøver resten af planten ikke indeholde de skadelige mængder som stenen gør.
og fodre man varieret og giver dyret flere forskellige foderemner ad gangen så kan dyret vælge det fra som den instinktivt ved er skidt for den, ellers havde arten ikke overlevet så længe, og der må vi som ejere gå ind og tage ansvar for at vi propper vores dyr i bur, og derved bibeholde et varieret udvalg af foder, for ellers kan man hvis man begrænser udvalget, risikere at dyret vil spise noget den ikke kan tåle, simpelthen fordi der ikke er andet og spise
Velbekom
jul 2010
Derudover er der også stivelse i kartofler som heller ikke er godt i store mængder.
Det handler ikke om at være overforsigt medmindre man er grønt forskrækket, men der er visse emner jeg bare ikke ser nogle grund til at eksperimentere med.
Og det er de foder emner hvor tingene ophobes i kroppen for hvordan vil man komme frem til hvor længe tingene ophobes i kroppen eller hvor meget der er dødeligt medmindre man vil eksperimentere og dermed leje med sine dyrs liv ?
Men folk skal da være velkomne til det, jeg holder bare for meget af mine dyr til det og især når der findes tonsvis at grene, grønt osv. så det er fint muligt at give varieret kost året rundt også selvom man går uden om få foder emner som kartofler og stenfrugter/stenfrugt træer.
jul 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Tror mange misforstår ting der kan forgifte kroppen over længere tid, med så at være gangbart fordi kræet ikke falder død om efter indtagelse - der er bare en forskel og ingen af delene er jo gode.
Kan kaniner tåle miabelletræer?😊