{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Foder, strøelse og hø {{forumTopicSubject}}

Hej mine kaniner har det ret luksus, de går nemlig i hver deres boks da vi bor på landet og det tidligere har været hestebokse, men har brugt spåner men har hørt godt om tørv strøelse, men er det godt at bruge ved kaniner ?? Også skal jeg høre hvad bruger i af foder og hvor køber i det henne og det samme med hø og halm smiley
Vil gerne have at mine har det godt.
Skal nemlig ud og købe ind i dag til dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder, strøelse og hø
  • #1   12. maj 2015 Hvis kaninerne har rigtig god plads - og det har de i hestebokse, kan du bruge (rigeligt) halm som strøelse. I mindre bure med flere kaniner kan man med fordel lægge et tyndt lag tørvestrøelse, specielt i gødningshjørnet. Det suger godt, forbedrer gødnngskvaliteten og har ikke de negative effekter som spåner har. Lige nu er årstidens grøntsag mælkebøtter, senere også andet grøntfoder. Om vinteren rodfrugter. Man kan give et beskedent tilskud af kaninpiller (kan fås til ca. 6 kr./kilo), specielt til unger og ungdyr i vækst samt til hunner med unger.

  • #4   15. maj 2015 Okay tak smiley
    Men jeg må ud og se om jeg kan finde noget hø de kan lide.


  • #6   15. maj 2015 Okay kiggede på kaninhø, men de holder ferie lige nu så vil først kunne få det sidst på måneden smiley

  • #7   16. maj 2015 Og så skal jeg lige nævne, at det er om ca. 1 måned (afhængigt af vejret), at der bjærges hø fra markerne. Så gælder det om at være vågen - så ved man, hvad man får.

Kommentér på:
Foder, strøelse og hø

Annonce