{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
905 visninger | Oprettet:

Tamrotte vs. Skadedyr {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg vil utrolig gerne have en tamrotte, og har læst rigtig meget om hvor skønt et kæledyr det er.
Mit eneste problem er min mor!
Jeg bor ikke hjemme, så hun har dog ingen indflydelse på om jeg får en eller ej, men det kunne være rart at jeg kunne tage den med på ferie hos mine forældre, istedet for at den skal i pleje.
Hendes problem med rotter er udelukende fordomme, da det eneste hun ved om rotter er at det er et skadedyr, som bor i kloakerne og er fyldt med sygedom.
Jeg har prøvet rigtig meget på at overbevise hende om at man på ingen måde kan sammenligne tamrotter, med skadedyrs rotter, men det siver ikke rigtigt ind.

Jeg tænkte så at høre fra nogle herinde som har eller har haft tamrotte(r), hvad jeres erfaring er med at have dette dyr, og hvad der taler for at anskaffe sig en rotte, frem for andre gnavere, i håb om at kunne overbevise min mor om at det ikke er så slemt som hun tror.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tamrotte vs. Skadedyr
  • #1   8. maj 2015 Tja, jeg ved ikke hvordan du kan overbevise din mor.
    Jeg sagde bare en dag, at jeg gerne ville have tamrotter og jeg havde fundet en som skulle af med hendes, som man kunne få gratis.
    Jeg viste min mor billeder og videoer af tamrotter som lavede tricks m.m.

    Dog, hvis du anskaffer dig rotter, SKAL du have mindst 2. De er flokdyr og det er synd hvis de går alene :).


  • #2   8. maj 2015 Har du overvejet at tage hende med ud til en opdrætter?
    Hvis du ikke allerede har været ude ved en, er det desuden en god ide at gøre før man går helt i selvsving med anskaffelse. Rotter har en meget specielt lugt, og det er ikke alle der bryder sig om den lugt.

    Så kunne du jo passende tage hende i hånden, og sige at du rigtig gerne vil have rotter, og nu synes du at I skal ud og se på nogen sammen, så I kan se hvordan tamrotter rigtigt er.


  • #3   8. maj 2015 Jeg kan heller ikke lide rotter, så jeg kan godt forstå din mor smiley Men du kan jo sagtens have en rotte, og så bare lade en anden passe den, når du skal på ferie hos dine forældre smiley

  • #4   12. maj 2015 Tak for rådene.. Ved i om der er nogle opdrættere eller lign. Omkring Grenå/Djursland?
    Jeg er godt klar over at det ikke sådan er lige til at overbevise hende, men havde håbet på nogle argumenter for at der er stor forskel på tamrotter og skadedyret, da jeg så ville kunne fortælle hende det smiley


  • #5   12. maj 2015 Jeanne: ja det kunne jeg, men som jeg skriver så vil jeg gerne undgå at skulle have den i pleje:)


  • #6   13. maj 2015 Jeg syntes jo personligt at tamrotter er et helt fantastisk kæledyr smiley

    Da jeg først fik rotter boede jeg hjemme. Min mor havde det ligesom din, det meget svært ved at forstå facinationen (faktisk hadede hum dem smiley ), men efter hun selv sad og fandt lidt videoer på youtube og billeder på google, ombestemte hun sig, og jeg fik mine første rotter. Noget af det der hjalp min mor, var også at jeg fik dem i nogen "spændende farver" (altså ikke agouti eller black), de lignede altså slet ikke vilde rotter, hvilket hjalp meget!

    Tamrotterne er jo et domesticeret dyr, modsat de vilde skadedyr smiley Mange tror også det er dem, jeg har derhjemme, når jeg nævner mine rotter. Det fleste er dog meget nysgerrige, og vil gerne se dem, de fleste bliver helt forelsket i dem, så snart de har mødt dem smiley Der er dog også stadig dem der syntes de er ulækre, og ikke gider se dem - men jeg tror på at de fleste ændrer holdning så snart de første gang holder en rotte, der slikker deres fingre rene og giver mys på kinden smiley

    Grunden til at jeg elsker rotterne fremfor andre gnavere (som jeg også syntes er fantastiske, forstå mig ret), er at de er så intelligente og søger dit selskabs så meget. Så snart jeg kommer hjem, hænger de i tremmerne, og når jeg åbner lågen, bliver jeg overrumlet af kærlige totter der vil op, ligge i mit ærme, kravle under min trøje eller rode i mit hår smiley Jeg har altid mine ude i min sofa når jeg ser film, og det er bare skønt at jeg ikke skal holde øje med dem, de holder sig på sofaen, og når de bliver trætte kravler de op på armlænet ved mig og ligger sig til at sove. Man kan virkeligt mærke at de værdsætter en, og er simpelthen så lykkelige for alt man giver dem. Jeg kunne blive ved i evigheder, men jeg må hellere stoppe her smiley

    Der findes ikke nogen opdrætter nær dig, men der findes et par stykker i jylland, hvis du er villig til at køre lidt smiley Jeg har en lille liste på min hjemmeside, som du jo kan kigge på:
    http://eifosrotter.weebly.com/opdraeligttere.html


    Held og lykke med det smiley


  • #7   13. maj 2015 Tænker på den her hver gang der er nogen der siger de hader rotter eller synes de er klamme :P.

    profilbillede
Kommentér på:
Tamrotte vs. Skadedyr

Annonce