881 visninger
|
Oprettet:
Vaccination mod Myxomatose {{forumTopicSubject}}
Hej GG
Jeg har fået læst mig frem til, at der skulle være en vaccine mod Myxomatose(kaninpest?).
Jeg er ejer af tre, snart fire kaniner og vil høre jer om, at i vil få givet jeres kaniner vaccinen eller ikke vil.
Hvorfor/hvorfor ikke?
Hvad er jer erfaringer?
Mvh Julie
jul 2011
Følger: 85 Følgere: 105 Gnavere: 7 Emner: 16 Svar: 297
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 25 Gnavere: 5 Emner: 40 Svar: 414
nov 2013
jul 2011
Følger: 85 Følgere: 105 Gnavere: 7 Emner: 16 Svar: 297
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 17 Gnavere: 4 Emner: 39 Svar: 269
Og hvad ville chancen for at kaninen blev syg være, hvis at jeg ikke giver mine kaminer den?
Nu er det jo ikke ligefrem et kæmpe opdræt jeg har mig
maj 2014
Følger: 42 Følgere: 94 Gnavere: 3 Emner: 84 Svar: 1.322
Ved dog ikke så meget for det, men det smitter gennem dyr
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 17 Gnavere: 4 Emner: 39 Svar: 269
Så vil jeg efter jeres anbefalinger, ikke udsætte mine kaniner for vaccinationen ?
nov 2013
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
nov 2013
nov 2013
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 24 Emner: 68 Svar: 296
I artiklen står at VHD er sjælden og sidst blev registreret på Bornholm i 2011.
Med hensyn til kanin-pest, der står der at der ca. hvert 7.år opstår en epidemi, senest i 2007O.o alene det har gjort, at jeg bestiller vaccinationerne ved hans tandkontrol.
Dem der har oplevet at deres kaniner har reageret med sygdom efter vaccination. Præcist hvad har i oplevet og hvor længe varede det. For i artiklen stod der ikke noget om at kaninen kan blive dødsyg i dage efter. Har kun haft dejlige Nico og han har fejlet rigeligt allerede, så jeg har da ikke lyst til at gøre ham møj syg i flere dage og med risiko for at han kan dø af vaccinerne.
Dyrlægen ved Albertslund dyreklinik (som jeg overhoved ikke kender så dette her er ikke en reklame kommentar) virkede som om hun viste en masse om disse vaccinationer og der stod også om modstanden mod vaccinationer og at Vaccinerne er brugt i længere tid i bla. TysklandTyskland, så her er erfaringen større. Dyrlægen virkede meget engageret, så man kan nok ringe og spørge, hvis man er nervøs og usikker. Hun kende også firmaet som fremstiller vaccinen, så hvis din kanin har allergi eller andet der gør at du behøver denne specifikke viden, så kan du forsøge at få oplysningerne på den måde.
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 24 Emner: 68 Svar: 296
Specielt det med at kaninpest kan smitte via insekter og jeg går lange ture med min huskanin som jeg bare ikke vil miste pga manglende vaccine, så får jeg ham vaccineret, når han er kommet sig over narkosen i morgen. Han er desværre en af de ninuser, som får dårlig mave efter narkose, men min dyrlæge har lige været på kursus i England hos 1 af de 2 førende eksperter i kaniner, så nu får han medicin inden i morgen og han har det allerede bedre, så jeg er super glad og behandlingen i morgen er tandslibning pga tandspids helt inde ved den bagerste kindtand, så denne gang kunne jeg ikke se det selv, kun mærke det på Nico. Nu satser jeg på han får en god sommer for det sidste år har været, et hårdt år for ham, men han er altså en helt speciel skøn huskanin, så vi håber den nye behandlings strategi kan give ham det gode helbred tilbage...
Vaccination mod Myxomatose