{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Aktivering til små gnavere {{forumTopicSubject}}

Har efterhånden afprøvet diverse aktiveringsmuligheder for mine to ørkenrotter.
Toiletruller - er væk i løbet af nul komma fem.
Pinde/grene - god aktivering.
Støvfrit underlag (det man normalt kan bruge til krybdyr osv) - det elskede de, men det er rimelig dyrt i indkøb.
Sand som bundlag - Styrkede deres graveinstinker, men så snart det bliver tørt er det intet værd. Dog meget pænt at kigge på.
Både store og små sten - godt for neglene, men ingen aktivering.
Fange små dyr til dem som de kan spise, de bliver lynhurtige for at fange den og det er sundt for dem en gang i mellen.

Åhh kunne komme med mange flere, men for at komme til sagen. Jeg samlede for leden en gammel grankogle op og tænkte at det kunne mine små vidundere da få. De blev enormt begejstrede og begyndte straks at splitte den itu. De har den stadigvæk og morer sig med at prøve at komme ind til det sidste.
Så synes da i derude burde prøve det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering til små gnavere
  • #1   21. jul 2010 Hvad med en kokus med et hul eller 2 i, i toppen af buret. Og fra hullerne går der en stige ned så skal de klatre lidt smiley Har jeg altid gerne ville lave til mine ørkenrotter men fik det aldrig lavet smiley
    Kokusnødden bruger de sikkert som sovehule smiley
    Ellers kan du måske købe nogle rør? Sætte dem sammen og hælde bunglaget oven på vupti har de en lille gang smiley Med ørkenrotter sætter fantasien ingen grænser :3


  • #2   21. jul 2010 Ahh god ide.. Kokosnød havde jeg ikke tænkt på, men de ville gnave stigen i stykker.. Stiger har jeg prøvet.. Væk er de før man får set sig om..
    Men det bedste indtil videre har været den grankogle der.. Utrolig nemt..

    Og så de stykker træ når er tilbage når man har fældet et træ. Der har jeg samlet nogle stykker af dem. De kan stables og så laver de hule indenunder. Så en uge efter kan man bygge dem på en ny måde, og de kan starte forfra.


  • #3   21. jul 2010 Man kan nogle steder få noget der bliver kaldt termit sand.
    Det kan formes når det er vådt, men når det bliver tørt bliver det hårdt og holder formen.
    Det var måske en ide?
    Så er der jo også løbehjul.
    Man kan også prøve at sætte ting op, der kan være vanskelige at få fat i.


Kommentér på:
Aktivering til små gnavere

Annonce