{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.294 visninger | Oprettet:

joan s
joan s
Tilmeldt:
20. jul 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

hjælp til køb af kanin... {{forumTopicSubject}}

hej,'
jeg er en pige på 20 år... jeg bor i en lejlighed inde i byen.. jeg vil gerne have en kanin der kan være min følgesvend..
jeg er i tvivl om hvilken race jeg skal have.
mine ønsker til min kommende kanin er at den skal være rigtig kælen, så vil jeg gerne have en kanin jeg evt kan tae med hjem til min mor og tage med i haven uden den rander væk..
alt i alt egentlig bare en mega kælen kanin.

håber i har nogle forslag. fortæl gerne lidt om racerne..

på forhånd tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til køb af kanin...
  • #1   20. jul 2010 hvis den ikke skal rende væk, kan du tage en sele på den smiley

    Husk at selv dværgkaniner bliver halvstore smiley


  • joan s
    joan s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   20. jul 2010 den må også meget gerne være rimelig renlig da jeg bor i lejlighed og det gerne sku være nemt at holde rent...

  • joan s
    joan s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #3   20. jul 2010 har heller ikke sagt den ikke må være stor.

  • #4   20. jul 2010 Det skrev jeg heller ikke.. Der er bare mange der tror at kaniner ikke bliver særlig store

  • joan s
    joan s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   20. jul 2010 nå jamen har haft kanin da jeg var barn... havde en jeg kunne gøre alt med... gå tur hvor den bare fulgt efter og den gik bare frit i huset konstant så brugte den bare sit bur til toilet... men kan jo ikke huske hvad race det var...

  • #6   20. jul 2010 min kanin gik i katte bakken af sig selv end til hun fik en dårlig vane med at hoppe op på vores bænk og bruge den til toilet XD

  • joan s
    joan s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #7   20. jul 2010 ja selvfølgelig men k jo godt være der var racer den var nemmere at gøre tamme end andre.. nogle racer er vel også mere dovne end andre...

  • joan s
    joan s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   20. jul 2010 nogen der kan anbefale mogle racer...

  • joan s
    joan s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   20. jul 2010 jeg har hørt at en hollænder skulle være en rigtig nem kanin... er der noget om det og hvor stor bliver den???

  • #10   21. jul 2010 Eliot er en blaning af Løve og hermelin og han render ikke væk. Kan slippe ham løs i min egen have eller i en andens have og han bliver dér skam smiley
    Tror jeg ikke det kommer an på kaninens race men personlighed smiley


  • #11   21. jul 2010 Det kommer meget an på hvor meget de bliver snakket med allerede fra de er helt små. Jeg har lige pt to kuld hvor jeg har snakket meget med det ene kuld og de hænger nermest i træmmerne lige så snart jeg åbner havedøren. Det andet kuld jeg har ikke fået snakket ligeså meget med, og de er ikke nær så kælne og snaksagelige som det første kuld. Dog er det sidste omtalte kuld langt mere renlige end det første, de bruger et bestemt hjørne i buret, og kun det hjørne, de andre pøller hvor de lyster. Mht. racer vil jeg mene at det ikke har det helt store at sige. Jeg har til hverdag omgang med løvehoveder, dvægvædder og hermeliner, og de er meget ens i væremåde, de to tammeste kaniner jeg har er en løvehoved, og den anden en dvægvædder, kan have dem begge gående løs i haven uden de løber nogen steder.

  • #12   21. jul 2010 Jeg ville anbefalde en hermelin, hollænder eller dværg vædder.

    Da de bliver knap så store.
    Hollænderen er den største på 2,51 kg.
    Hermelinen på 1 kg.
    Og dværg vædderen på 1,9 kg.

    Smiler....jeg har dem alle.....også salgsklar unger.


  • #13   21. jul 2010 Bor også i lejlighed og ville have en kanin der var renlig, sød og som man kunne tage med sig hvis man skulle nogle steder.
    Ledte og undersøgte i lang tid. Og tror nu også det er kaninens temperement. Bare fordi du har en dværgvædder bliver den nødvendigvis ikke bare "tam" ved at stå og glo hver dag. Jeg valgte en rex dalmatiner, velvidende om jeg skulle bruge tid på ham. Men det har jeg gjort og nu er han alt det jeg ønskede. Dejlig, sød og kan tage ham med. Han er ekstremt renlig og laver kun pøller og tisser i sit bur. Du skal bare finde en der passer til dig. Hvis størrelsen er ligemeget, så er der et stort udvalg jo.


  • #14   19. okt 2011 Anne A:
    Jeg har faktisk hørt at hermeliner kan til tider(bl. a. brunst) blive meget hidsige, men det som sagt det er kun noget jeg har hørt, så jeg ved ikke om det er rigtigt eller forkert. smiley


  • #15   19. okt 2011 Det med at hunkaniner kan blive hidsige, ......ja det kan de godt.
    Men det har intet med racen at gøre.

    Og hvilke kvinder bliver ikke lidt hidsige, når de har deres....???
    Smiler.

    Mine hermelinere har ALDRIG vist dårligt temperament.....
    heller ikke i brunst.


  • #16   19. okt 2011 Hihi, okay smiley

Kommentér på:
hjælp til køb af kanin...

Annonce