{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Tine K
Tine K
Tilmeldt:
20. okt 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3

Marsvin, drægtig {{forumTopicSubject}}

Jeg har to hun Marsvin en på ca. 4 år og en på ca 2,5 år. Har overvejet at får unger på den yngste. Så er mit spørgsmål så, hvis den ene bliver drægtig skal de så skilles ad? Tænker på når ungerne kommer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin, drægtig
  • #1   22. apr 2015 Hvis den ikke har haft unger før, er det for sent at parre den som 2½ årig. Marsvin skal have deres første kuld inden de er 1 år gamle. Derefter vokser bækkenet sammen, og den vil ikke kunne føde ungerne.

  • #2   22. apr 2015 Jeanne det med bækkenet er en skrøne smiley

  • #3   22. apr 2015 Aaaah ikke helt.

    2,5 år er forsat for gammel hvis ikke den har haft kuld før.

    Man kan læse her: http://www.marsvineinfo.dk/myten-om-hunnens-baeligkken.html


  • #4   22. apr 2015 Bækkenet kan ikke gro sammen, det handler om elasticiteten i det, at det bliver mindre fleksibelt.
    Jeg ville heller ikke lade et marsvin på den alder få unger, hvis den ikke har haft før.
    Jo ældre marsvinet er, jo flere komplikatioi ner kan der opstå.


  • #5   22. apr 2015 Hvad man så end kalder bækkenproblematikken er måske en smule underordnet.... hunnen er for gammel under alle omstændigheder.

  • #6   23. apr 2015 Hvis den ikke har haft unger før, er det for sent at parre den som 2½ årig. Marsvin skal have deres første kuld inden de er 1 år gamle. Derefter vokser bækkenet sammen, og den vil ikke kunne føde ungerne. :))

  • #7   23. apr 2015 Imponerende at man kan svare på en tråd uden overhovedet at læse tidligere kommentarer smiley

  • #8   23. apr 2015 Bæknet vokser ikke sammen, men det bliver mindre elastisk det er korret.

    Men hunnen behøver ikke have fået kuldet før hun er 1 år gammel. Jeg sætter hovedparten af mine til han når de er 1 år og vejer 1000gram og det er der flere og flere opdrættere der gør.

    Men når en gris er 2½ år gammel og hvis ikke det har haft kuld før, ja så er den altså for gammel. Jeg ville aldrig gå op til 2 år.

    Desuden lyder det lidt som en pludselig indskydelse at man overvejer unger på en ½gammel gris. Så jeg tænker det nok ikke er gennemtænkt og man derfor heller ikke har sat sig ind i det på forhånd.
    Jeg vil anbefale man sætter sig ind i det inden man sætter marsvin sammen for at få unger. For det kan gå grueligt galt, og der er mange aspektet i det at få unger.


  • Tine K
    Tine K Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
    #9   23. apr 2015 Tak for jeres svar. Og nej jeg har ikke har læst nok på det, ENDNU. Derfor er det jeg også spørger herinde. Dette var bare min første tanke/spørgsmål omkring det. Kunne selvfølgelig ikke finde på at bare sætte noget i gang inden jeg havde fået nok viden omkring det. Så nu ved jeg bare at det er udelukket:)

Kommentér på:
Marsvin, drægtig

Annonce