{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.050 visninger | Oprettet:

Kastration af kanin? {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley
Jeg har overvejet at min nye han kanin Nimbus skal kastreres, fordi han strinter og han har ramt mig flere gange. Jeg ved selvfølgelig, at det ikke er hans mening at ramme mig, men jeg synes det er ret ulækkert.

Hvad er fordelene og ulemperne ved at få sin kanin kastreret?
Hvilke erfaringer har i ved kastration af jeres kanin?
Hvad har i givet for at få kaninen kastreret?

På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration af kanin?
  • #1   16. apr 2015 Min skal kastreres i næste uge, og skal give 1100 kr for det smiley
    Synes det er en fordel når de ikke skal bruges til avl, også fordi man undgår at kaninen bliver stresset over hormoner (grunden til at min skal det er netop stress)


  • #3   16. apr 2015 Ulempe er at det ikke er altid det giver den ønskede effekt smiley

  • #4   16. apr 2015 Min han var også kastreret, men det var mest så han kunne gå med min pige smiley men ja som de andre siger så fjernes ret mange hormonelle følger, så som stress og at han strinter og dominere smiley

    Men som Maria skriver så kan du risikere at det ingen effekt har, og at du bare har smidt penge efter noget der ikke virker... Mange kasteredere/steriliserende dyr har også tendens til overvægt, men det kan din dyrlæge helt sikkert hjælpe med smiley

    Men en kasteration vil have størst sandsynlighed for at virke på ungdyr, når du er helt sikke på at stenene er faldet helt ned på plads. Hvis man gør det for tidligt risikere man at dyrlægen ikke kan "få det hele med" og hvis man gør det sent så risikere man at det bare er blevet et adfærdsmønster for kaninen, og derfor vil det ikke have den fulde effekt (det er dog sjældent, men det er en mulighed)

    Jeg ville helt sikkert tage dr. dyr med på råd før jeg besluttede mig smiley

    Jeg gav 850 kr. for min kanin, men der er efter hånden også syv år siden smiley og jeg har aldrig oplevet noget negativt med henhold til kasterationen smiley


  • #5   16. apr 2015 Hos vores kanin, havde det den følge, at den døde ½ time efter.


Kommentér på:
Kastration af kanin?

Annonce