553 visninger
|
Oprettet:
Hjælp/spørgsmål til en skole OPG Tatoo og Pirsinger {{forumTopicSubject}}
Hej, Jeg skal lave en skoleopgave hvor jeg skal skrive om Tatoo og pirsinger, ville bare lige hører jeres meninger og holdninger til det
Tak på forhånd
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
jul 2013
Følger: 2 Gnavere: 1 Emner: 8 Svar: 30
jul 2013
Følger: 2 Gnavere: 1 Emner: 8 Svar: 30
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Jeg har selv piercinger - ingen tatoveringer, endnu
Aase B; Jeg kunne egentligt enormt godt tænke mig at vide hvorfor, man 'som ældre dame'
- Min mormor er også en af dem som hver gang hun ser mig, synes det er frygteligt med mine piercinger og min hang til vilde hårfarver. Når jeg spørger hvorfor, så er det ofte at folk med piercinger er bestemte typer, ala folk som opfører sig grimt, har dårlig hygiejne og videre i den dur, altså det min mormor betegner som værende "Tabere".
Når jeg så spørger hende - men er JEG sådan? Så bliver jeg åbenbart træls at høre på
Jeg har det for så vidt også helt okay med at nogle ikke kan lide tatoveringer og piercinger, - jeg kan ikke klare unge piger med 7 lag bruncreme på og får nok samme følelse dér, ala "10 trin ned ad rangstigen" - eller tykke mennesker som bare insisterer på at gå i MEGET stramt tøj og mavebluser o.O (Før nogen bliver stødte - jeg er altså selv et tykt menneske, men jeg behøves ikke klæde mig, i alt for småt og stramt tøj!)
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg tror det har noget at gøre med, hvad kontekst man har set det i gennem sit liv. Mine forældre er slet ikke til det, og de er fra 40'erne.
Jeg har snakket lidt med min mor om det, og hun har været vant til at se det i en rocker kontekst, så det er hvad hun forbinder det med, og kan derfor slet ikke lide det. Det giver jo meget god mening. Jeg kan i hvert fald forholde mig til det, i det omfang at jeg selv har nogle forudindtagelser om folk der ser ud på en bestemt måde.
Men der er nu også folk i yngre generationer der har de der holdninger. Har siddet med min ene bror og hans kone (de er fra 70'erne), hvor de svinede tats til, og snakkede om at det kun var uintelligente mennesker der fik sådan noget. Nu har stort set alle fætre og kusiner tats, så nu har det spøjst nok ændret mening
Har også en fætter der er fra 70'erne, der en gang svinede mig pga mine ørenringe (har kun for oven i ørerne, har aldrig haft i flippen). Det var også nogle antagelser med hvorfor jeg havde fået dem. Han mente at jeg skulle nøjes med dem jeg havde i øreflipperne...
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Jeg har selv 3 tatoveringer, som jeg er rigtig glad for, det er tatoveringer der beskriver min kærlighed til min kæreste og mit barn.
Min kæreste har også 4 lidt større tatoveringer.
Men jeg er slet ikke til dem i hovedet og dem der fylder hele kroppen ud, synes ikke man skal dækkes til. Synes også tatoveringer skal betyde noget, de skal ikke bare laves fordi man gerne vil have en.
Men hver sin smag. Og vil andre være sådan, skal de have lov til det, jeg dømmer dem ikke.
Men jeg er er mere til at holde det så naturligt og pænt som muligt.
Min far og farmor er heller ikke til tatoveringer, og piersinger, de synes de er grimme uanset hvad man får lavet.
Min mor og mormor er meget mere afslappet omkring det, og synes at vi selv skal have lov at bestemme hvordan vi vil se ud, dog kommer de alligevel med råd som "få nu ikke lavet noget du vil fortryde"
Billede af mine tatoveringer.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 38
Hjælp/spørgsmål til en skole OPG Tatoo og Pirsinger