Dumt sovested... {{forumTopicSubject}}
Håber i vil læse min måske lidt lange tekst :3
Ja, det hele startede med at Pjuske sov i sit hus der fuldte med til Alaska buret. Det var helt fint, indtil jeg fandt ud af at han var næsten umulig at få ud derfra. Det endte med at jeg fjernede huset.
Så begyndte han at sove under sit hjul, hvilket var helt fint, da jeg bare kunne løfte hjulet når jeg skulle have ham ud.
For nyligt er han så begyndt at sove helt inde i hjørnet under den sorte platform. Han er næsten umulig at få ud derfra, også med godbidder, og når han så endelig kommer ud, og jeg stikker min hånd ind i buret, så løber han tilbage og gemmer sig.
I går købte jeg så et nyt hus (jordbærret) fordi jeg tænkte at jeg bare kunne løfte det når jeg skulle have ham ud. Men problemet er at han ikke bruger sit hus. Jeg har vist ham det flere gange, men han kan bedre lide sit hjørne. Jeg skal hver dag bruge omkring 15 min på bare at få ham ud af buret.
Er der nogle der har nogle ideer til hvad jeg kan gøre?
Ting jeg har gjort:
Fjernet alt strøelse inde under platformen (han tager det selv tilbage)
Købt et nyt hus (han bruger det ikke)
Ting jeg overvejer at gøre:
Dække til så han ikke kan komme ind under platformen.
Bare fyr løs med ideer ;D
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Hamstere er jo nataktive, så hvis han ikke er interesseret i at komme ud, så må man jo ind i mellem acceptere det og så benytte sig af det de timer han er vågen
Ellers kan du ikke gøre så meget andet end gøre "Jordbæret" attraktivt, strøelse underneden, godt med toiletpapirs-strimler i det etc.
Det er jo ikke spor underligt at han ikke gider ud og forstyrres, når han ligger og sover - uanset hvor det er
Gode oplevelser, giver god træning!
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 20 Svar: 73
feb 2015
Følger: 14 Følgere: 13 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 2
jun 2012
Hvis en hamster vil ud, skal den nok kontakte en, mine kom i hvert fald selv hen til lågen når de vil ud, og lå og sov i deres hus når de ikke vil.
jan 2015
jun 2012
jan 2015
jan 2015
Pjuske er næsten aldrig vågen om dagen, i hvert fald ikke når jeg er hjemme...
Dumt sovested...