{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Guldhamster køb {{forumTopicSubject}}

Hejsa ??
Jeg har altid ønsket mig et guldhamster, og nu er det ønske gået videre til min datter.
Vi har idag skrevet under på huskøb, og hun skal derfor i gave have et guldhamster med sin egen luksus villa smiley

MEN!
Er det bedst med en han eller hun, i forhold til et barn?
Hvad skal man være obs på i forhold til køb af sådan en "lille" Hamtaro? smiley

Belys mig gerne med viden generelt..
(dog ikke min første gnaver eller hamster, men første guldbasse)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guldhamster køb
  • #1   28. feb 2015 Ved at min søster har bedst erfaring med at gøre hanner tamme... smiley

  • #2   28. feb 2015 Køb fra en avler ( www.hamsterland.dk) så får du en der er avlet med gode gener og derfor leverlængere (2-3 år)

  • #3   28. feb 2015 Hej.
    Nu kan jeg se at der står på din profil at du er fra midt/vestjylland. Så derfor vil jeg benytte lejligheden til at invitere jer til at komme på besøg i mit opdræt i Skjern. Så kan i selv fornemme forskellen på hanner og hunner.

    Det er min erfaring, at der er store individuelle forskelle på hamstere og at det ikke blot drejer sig om køn, men også om hvilke linjer der er fra. Man kan finde meget livlige guldhamstere og man kan også finde dem meget rolige - dette synes jeg ikke afhænger så meget af hvilket køn de har. Jeg synes derfor ikke at man skal vælge udfra køn, men vælge den hamster man forelsker sig i - sørger man for at købe et sted hvor hamsteren har været i hænder fra lille så får man en stor fordel og kønnet bliver "ligegyldigt"

    Ellers skal i være opmærksomme på at guldhamstere skal have et dejligt stort bur for at trives. Jeg anbefaler at købe Alaska buret hos zooplus. Ligeledes har de behov for et godt hjul på 28 cm i diameter.
    Man skal være opmærksom på, at de fra naturen spiser kød og derfor skal foderet have et højt proteinindhold (min. 15% og meget gerne mere) og der skal suppleres med godbidder med animalsk protein


  • #4   28. feb 2015 Hej Christina
    Dejligt langt svar!
    Nu nævner du kødæder, så tænker jeg... Melorme? De må vel være gode til godbidder/supplement til et godt fodder?
    Ang bur har jeg godt læst med mål, og hjul str samt et sandbad er et must smiley

    Hvordan er det med dit avl og unger? Har i nu, eller hvordan ser fremtidaplanerne ud?


  • #5   28. feb 2015 Jeg har lige nu nogle halvvoksne unger på 8 uger. Fordelen ved dem er at de er ved at være ovre de værste teenagenykker og dermed nemmere for en ny familie at få ind.
    Så har jeg et par unger, der er flytteklare om et par uger. og så får jeg sikkert senere igen (har ofte kuld)


  • #6   28. feb 2015 Ja melorme er et udmærket supplement, hvis guldhamsterne vil have dem. De kan godt være lidt nogle kræsenpinde... Jeg giver ofte katte- eller hundemad, som har et højt proteinindhold. Råt kød og lignende kan de også få

  • #7   28. feb 2015 Okay smiley
    Hundemad har vi altid i huset sammen med råt kød og tørret køs til hund.. Så der er da muligheder for at forsøge..
    Hvordan er farven på det kuld der er klar oæ nogle uger?
    Linea har nemlig forelsket sig i dette billede


    profilbillede
  • #9   28. feb 2015 Aaaarj ved du nu hvad... Er helt solgt! smiley
    Vil rigtig gerne købe en af dem...


Kommentér på:
Guldhamster køb

Annonce