{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.313 visninger | Oprettet:

Hvordan tager i jeres hamster ud af buret? {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley
Håber i vil svare på de her spørgsmål smiley

Jeg fik min nye guldhamster hjem i fredags. Jeg har haft ham ude, og han er rigtig sød (bider ikke) smiley Det er jeg selvfølgelig rigtig taknemmelig for, da jeg i starten ikke havde tillid til ham og turde nærmest ikke at tage ham op, grundet en dårlig oplevelse med min gamle dværghamster der bed mig hårdt hver gang jeg havde hende oppe.

Men lige nu tager jeg min nye hamster op af buret med en plastik kasse, da jeg er bange for at han bider hvis jeg tager ham med hånden.

Jeg tænker bare at han også skal have noget kontakt med min hånd inde i buret for ikke at begynde at bide, og det ville også bare være fedt hvis jeg kunne tage ham op af buret i hånden.

Hvad skal jeg gøre? Skal jeg blive ved med at tage ham op i plastik kassen, eller skal jeg tage mig sammen (trods min dårlige oplevelse med min tidligere) og håbe på det bedste?

Og lige et til spørgsmål: Hvordan tager i jeres op af buret? Kommer i oppe fra eller nede fra? Jeg tænker bare at hvis man kommer oppe fra, så kan hamsteren ikke nå at bide?

Håber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan tager i jeres hamster ud af buret?
  • #1   16. feb 2015 Dengang jeg havde hamster, gav jeg dem altid en lækker lille godbid som de kunne gnaske på hvor efter jeg så tog dem op fra oven og så over i en flad hånd og så op af buret så har du også aktiveret deres tænder 'som du er bange for' da den er fokuseret på godbidden og også opmærksom på at du er der og ikke bliver forskrækket når du så skal til at løfte den smiley

• #2   16. feb 2015 Her er et link om hvordan man løfter en dværghamster smiley måske du kan lure nogle tricks af, har ikke lige set hele filmen men der er to måder lige hurtig af hvad jeg så én hvor du laver en skål med hånden og den anden hvor man holder hånden fladt og lader den selv kravle op.

https://www.youtube.com/watch?v=8Cv__6awJCI

• #3   16. feb 2015 Tak, den vil jeg prøve at se, men min guldhamster kravler bare ikke frivilligt op i min hånd smiley og jeg ved ikke om den er bange eller om jeg overfodre den, men det fleste gange når jeg lokker med en godbid vil den ikke smiley

• #4   16. feb 2015 Min søster har lært sin (guldhamster) selv at kravle op i sin hånd, for hendes bider nemlig hvis hun selv tager fat om hende... Hun lærte sin det ved at lokke den op i hånden med en godbid, som den så får hver gang den skal ud af buret smiley

• #5   16. feb 2015 Men det er underligt, fordi min guldhamster gider tit ikke have godbidder i buret smiley måske ved den at den skal op, og ikke gider? Ellers er den bare mæt xD

• #6   17. feb 2015 Hvad har du af godbidder, elleres prøv at køb en masse forskelligt, så du kan finde ud af hvad lige præcis din hammi kan lide smiley Luxshoppen har et stort udvalg af godbidder smiley
    Men elleres så er det sådan at have dyr, de skal tilvænnes/gøres tamme, også må man bare en gang imellem bide i det sure æble, også træne med den, jeg har heller ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet bidt af en hamster (så er de godt de ikke bider heeelt så hårdt smiley ) Men det værste du kan gøre er at du hurtig trækker hånden til dig, når du er blevet bid, så bliver hamsteren endnu mere bange for dig. Men hvis den bider er det nok fordi den ikke kender dig nok. Så du skal bare i gang med trængning, og en helt masse lækkert mad du ved den kan lide. Så læg noget af dens mad op i hånden også bare sid med hånden inde i buret, ja det tager lang tid, men dyr kræver tålmodighed smiley Så du skal vinde dens tålmodighed, og med dyr der kan man næsten altid vinde deres tålmodighed med mad smiley Held og lykke smiley

• #7   17. feb 2015 Tak smiley jeg har giver den peanuts, peberfrugt, agurk, tomat, frugt godbidder, æble, gulerod, blåbær, og sikkert også noget mere jeg ikke kan huske xD

Lige nu tager jeg den op med plastik kassen, kæler med den, og når jeg så har sat den tilbage i buret (fra hånden) stikker jeg hånden ind i buret og nusser med den, så den vænner sig til at min hånd godt må være inde i dens bur (det ville min gamle ikke have at den var) smiley så ja, det er det jeg gør lige nu, også når den har vænnet sig til det, begynder jeg lige så stille at tage den ud med hånden smiley er det ikke en ret god løsning? smiley

• #8   17. feb 2015 Husk at hamstere også har godt af protein... Dem jeg havde fik græshopper (vil dog ikke anbefale det med mindre de har et ret lukket bur, ellers har man dem ud over det hele)

• #9   17. feb 2015 Der er melorme i hans foder + jeg har en pakke tørrede melorme/ græsgopper/ rejer jeg giver ham som godbidder smiley jeg giver ham også tørrede planter smiley

Kommentér på:
Hvordan tager i jeres hamster ud af buret?

Annonce