Kæle med hamster om dagen? {{forumTopicSubject}}
Jeg fik min nye guldhamster hjem i går, og har ikke haft den ude endnu, da den er et natdyr og har sovet hele dagen. Jeg har læst på nettet at man kan vænne dem til en speciel lyd, og så vække den om dagen, og kæle med den. Det gjorde jeg også med min forrige dværghamster. Men så hørte jeg fra opdrætteren at man ikke måtte vække den om dagen??? Min nye har sovet hele dagen, og da jeg går i seng omkring kl 22, og det er der den begynder at være aktiv, så tænker jeg 'kommer jeg nogensinde til at kæle med den?'
Ved ikke om jeg skal vække den, eller lade den være?
Hvad ville i forslå? Jeg vil gerne snart lære den at kende, og tænker at jeg skal vænne den til en lyd, men ved ikke helt???
Håber i vil hjælpe
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 20 Svar: 73
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 25 Gnavere: 28 Emner: 107 Svar: 380
Og
De har aldrig lidt overlast af og blive vækket en gang om dagen og blive snakket med
jul 2012
Følger: 16 Følgere: 18 Gnavere: 15 Emner: 1 Svar: 111
Jeg stikker IKKE hånden derind hvor de sover, for det kan gøre dem forskrækket. Men jeg rasler i strøelsen og det er oftest nok til at vække dem og så kommer de meget gerne. Jeg har flere, som står op bare de kan høre at jeg er i rummet, for de håber at få en godbid - netop godbidder er en god måde at lære dem at stå op på, for så får de noget godt ud af at vågne. På den måde har mange vænnet deres hamstere til at stå op på et bestemt tidspunkt om dagen, fordi hamsteren ved, at så falder der noget godt af
jan 2014
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 4 Emner: 21 Svar: 291
Så jeg vænner altid mine hamster til, fra de er helt små, så de ved at jeg kommer hjem kl. 16, og der hygger jeg med dem, så står de op
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 20 Svar: 73
feb 2014
Følger: 17 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 17
Jeg sørger bare for at den får 2-3 timer, hvor den ikke bliver vækket, men hvor den bare kan sove alene.
Min bliver slet ikke sur.
Kæle med hamster om dagen?