{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Dyrehold .. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Har I oplevet når I har købt et dyr hos en opdrætter (privat) at i undrede jer meget over den måde dyrene lever på?
I beskidte omgivelser, forkert håndtering (fx. ved at tage dyret op i nakken, halen, ørene) forkert bundlag, de blev fodret med fast-food foder, for lidt plads, står i det fjerneste hjørne af et skur/garage/stald, osv.?

Også på billeder her på GnaverGalleri, kan man se nogle dyr går i pis og møg, og går på et forkert underlag, eller ikke har ret meget plads.
Nævner I det, eller tier I bare stille?

Er nysgerrig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrehold ..
  • #1   8. jul 2010 har før nævnt det fordi at det ikke var noget bund i buret andet end lort. så skrev personen så som svar at det var taget liige før der skulle muges ud. jear tro på det smiley

  • #2   8. jul 2010 men jo hos et par avlere jeg har vææret hos har jeg synes at nogle af burene var liige lovligt små

  • #3   8. jul 2010 der er rigtig mange herinde fra som fodre deres kaniner med noget dårligt noget med jordnødder osv. det var flere der nævnte det der men personen som fodrede med det ignorede det

  • #4   8. jul 2010 den slags steder bryder jeg mig ikke om,
    for det får mig til at tænke at dem der gør sådan ikke gør det er hensigtsmæssige årsager, men bare for at prøve at tjene penge.
    og de har jo ikke sat sig ind i dyret hvis de løfter og håndtere dem forkert, eller for den sags skyld fodre forkert.
    der hvor jeg tit får ondt i hjertet er når man er på marked hvor der er smådyr, for stort set alle kaniner man ser de steder er overvægtige, fordi de får forkert foder, så selv dværgkaniner er både for store og har kæmpe hageposer, det er jo synd for kaninerne.


  • #5   8. jul 2010 ja, jeg synes også der er utroligt mange overvægtige kaniner

  • #6   8. jul 2010 Jeg købte mine kaniner ved en der avler dem til slagtning ( Mennesker, slanger, fodring af løver/tiger/rovdyr osv. )
    Altså jeg var først fast besluttede på jeg skulle have marsvin, men så læste jeg en annonce i avisen, han solgte kaniner til slagtning osv.
    Jeg tog så derud efter skole, da min bus rute lå der. Jeg havde allerede penge med, og snakkede med min far om det, men jeg var meget i tvivl, fordi nu havde jeg sagt i 5 måneder jeg ville have marsvin.

    Jeg kommer så gående hen af gården, og jeg syntes ikke rigtig der lugtede godt, altså sådan lidt ad ad lugt, lidt ligesom en kloak.. Jeg går så hen til døren, og banker på. Han åbner så døren, og er sådan en lille tyk prop, og sådan lidt uhyggelig. Jeg forklare så at jeg godt ville have en kanin LEVENDE, altså til kæledyr, og om jeg måtte se dem.
    Han nikker bare, og smider detr han har i hænderne, og vi går om bag ved. Og det hele minder meget om sådan en mink farm.

    Jeg kommer så ind en stor lade med nogle høje borde og med stål bure ovenpå. Der var nok 50 stålbure, med en halvmeter i længden, og 30 cm i højden. Der var spåner som underlag, og så var der en ULÆKKER madskål, og en snavset vandflaske.. Nogle af dem var meget store, og fede, og så var der dem der nægtede at tage på. Jeg går så over kigger 1-2 timer på ALLE kaniner, som der nok var 100 af.
    Efter at have kigger på dem, så jeg hen mod nogle store løbe gårde. Der gik nok 30 kanin unger, men stadig store nok med øjne osv. Jeg kunne slet slet ikke vægle. Indtil han pegede mod en kul sort kanin, og en plettede kanin, to hunner, på 2 år, og så sagde han det snart var deres tur. Jeg gik derhen, og så på dem :'3!! Og nu er Sille og Sisse været mine i 3 år :')!! Fortryder aldrig..
    Men men men.. så da jeg havde købt dem, så tog han dem seriøst i HALEN ( lille bitte stum hale :S!!! ) og lagde nede i møg beskidte kasser x_x' Ad ad ad... og så skimtede jeg hen på noget foder, og det var OVER sidste salgs dato ;S!!

    Der findes mange onde mennesker :(! Desvære..
    Forresten mine kaniner er tygge kaniner, men så længe jeg selv ved de har det godt, så ser jeg intet forkert i det :)!!


  • #7   8. jul 2010 Det har jeg nu ik prøvet altså de gnavere jeg har/haft har jeg ik været hjemme ved:) Kun vipper og det så meeega godt ud alle marsvinene var reske og fuldstændig tamme smiley

  • #9   8. jul 2010 Jeg handler aldrig hos folk der ikke har styr på deres dyr. Jeg har lavet det til en vane aldrig at lave en fast aftale om at jeg henter en kanin hos nogen, jeg vil gerne først se hvordan dyrene lever, når jeg kommer derud. Nogen gange kommer folk med dyr her, og så har jeg jo ikke mulighed for at se hvordan kaninen har boet. Jeg har nogen gange modtaget dyr som ikke levede godt hvor de boede og så har jeg sagt at jeg gerne ville tage i mod dem, og se om jeg kan jeg finde et godt hjem til dem.

  • #10   8. jul 2010 Jeg har nu heller ikke købt dyr hos et sted der så sådan ud!

    Jeg var bare med en veninde ude og købe marsvin hos en privat hvor jeg ikke syntes forholdene var i orden, det fortalte jeg hende også, men hun valgte at købe 2 hunner der fra. Jeg ber´ bare til de ikke er drægtige..


  • #11   8. jul 2010 Det er svineri at have dyr på den måde om det er kæl, avl eller foder .. selvom de bliver avlet til foder skal de leve under samme omstændigheder som kæl og avlsdyr.
    lige gyldigt hvilken race /art dyr det er..

    min mor opdrætter chinchillaere (jeg hjælper til) og hvert par (2 stk ) har et bur fra gulv til loft ca og 50x60 dybde og bredde. plus de får støvsuget burer hverdag samt rent vand og mad. og bliver håndteret hver dag. og renset burer mindst 1 gang om ugen helt.

    kan slet ikke ha at folk ikke behandler deres dyr ordentligt. har selv mine dyr som mine børn. min ilder jeg har han bor frit sammen med mig kommer med mig overalt.. og han får dog IKKE noget andet mad end hans eget for de er så sarte.. skal fandeme ikke give mine dyr menneske mad .. de skal have det mad som er til dyre arten/racen. og ikke alt muligt andet efter min mening..

    plus rene burer hvis man har dyr i bur . osv. ja de skal da have det lige så rent som mennesket..


  • #12   8. jul 2010 Nu er det, at folk kalder sig avlere/opdrættere jo ikke en garanti for hverken kvaliteten af dyrene eller forholdene de lever under, det er noget alle kan sige, at de er.

    Hvis man kommer ud et sted, hvor tingene ikke er i orden, så kontakter man kredsformanden for Dyrenes Beskyttelse i det område eller evt. politiet.


  • #13   8. jul 2010 Præcis som jeg ser køber an, så har jeg heller ingen planer om at købe fra folk hvor jeg ikke bryder mig om forholdene.

    Min største hurdle ligge dog i det med håndteringen. Men det har nok noget at gøre med at chinchillaer pøller over det hele, så et bur ser meget hurtigt meget tilpøllet ud, selvom det er så rent som det skal være.... Men hvis det virker helt hen i vejret med hygiejnen ville jeg nok heller ikke købe der.
    Hvis folk holder dem under forkerte forhold, kan jeg slet ikke se hvorfor jeg skulle købe dyr der.
    Jeg ville nok sige noget, og hvis det stod virkelig grælt til, måske endda finde på at sige at jeg ville have dem med hjem på stedet... Så tror jeg bare kæresten ville blive lidt fornærmet >_<


  • #14   8. jul 2010 Jeg har heldigvis ikke oplevet det. De steder jeg har købt mine marsvin har grisene gået i rene bure med tilpas størrelse, og fået marsvinepiller m. C-vitamin. (:

  • #15   8. jul 2010 Lea:
    Det er spøjst at du er ude og snakke om at holde dyr ordentligt...


  • #16   9. jul 2010 Pia N - Du har ikke været og set mine dyr har du det?

    Ved ikke lige hvordan du kan tillade dig at sidde og sige sådan når du ikke har set hvordan vores dyr bor.


Kommentér på:
Dyrehold ..

Annonce