{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hagepose kanin
  • #1   17. jan 2015 Det kan være avleligt så kan man vidst intet gøre og hvis det er overvægt så skal du passe på med hvor meget du giver af mad og grønt smiley holde det på et minum

• #3   17. jan 2015 hvordan fodre du? med hvad? og hvor meget?

• #4   17. jan 2015 Hagepose kan komme hvis hunkaniner bruges i avl (får unger) og den kommer også ret hurtig ved overfodring eller forkert fordring.

Og trods nogle siger det er arveligt, så tror jeg ikke helt på den nu har vi avlet kaniner siden 2000 og har ingen tendens set hos vores kaniner at hunner med hagepose giver dette til sine døtre eller børnebørn.

En hagepose med fedt i, er tegn på fedme - også selv om den ikke ser tyk ud der skal faktisk ikke meget til at en kanin bliver for rund.

Dv skal kun veje mellem 2,5 og 3 kg

profilbillede
  • #5   17. jan 2015 lige et oppe fra også.

profilbillede
  • #6   18. jan 2015 2,5 og 3 kg - er det ikke for meget for en dv (går ud fra det betyder dværgvædder). Mener ikke de må komme over 1,9 kg

• #7   18. jan 2015 Begge mine kanin for kun en halv dl kanin piller om dagen ellers en masse hø og grønt??

• #8   18. jan 2015 en dv må absolut IKKE komme over 2.5 kg og selv der er det i grænselandet smiley en ideal vægt for en DV (dværg vædder) er 1900-2100g smiley
    ellers er jeg enig i at jeg heller ikke har oplevet hage poser hos ungerne hvis de har en ordenlig fodring.
    derudover kan det være svært at vurdere en kanins huld ud fra dens udseende da nogle kaniner har en anden pels end andre, her tænker jeg tykkelsen af pelsen smiley

Til TS vil jeg nok anbefale en dag eller 2 om ugen hvor de ikke får piller men kun hø og grønt. (evt en af dagene der kun er hø/grene dag)

• #9   18. jan 2015 Okay det ville jeg prøve så:)

• #10   18. jan 2015 Eller at nedsætte kraftfodermængden.

• #12   19. jan 2015 Hov kan se jeg har skrevet forkert i vægten for DV - sådan kan det gå når man sidder med andre ting imens man skal svare smiley Men kan se nogle har rettet det.

Beklager fejlen, og forvirringen. hehe

Der skulle have stået:
    Vægt
    Dværg Vædderen må veje fra 1400 til 1900 gram.
    Idealvægt er 1700 gram.
    http://www.dvaergkaninklubben.dk/Article.phtml?ArticleGuid=349

• #13   19. jan 2015 idealvægten har også meget hvilken type dyret er altså om den er meget muskuløs eller tyk smiley så er ganske enig

• #14   21. jan 2015 Har du prøvet at veje hende for hvis hun vejer for meget er hun jo overvægtig og så hjælper en løbe tur en gang om dagen en halv time inde eller ude min havde en pølse på hagen da vi fik hende og så kom hun ud i løbegården og så forsvandt den på to uger men hvis hun ikke er over vægtig så er det jo avl som de siger de andrer Hendes pølse kommer nogle gange men når hun så har været i løbe gården et styk tid to uger er den væk så prøv at veje hende og se om hun er overvægtig

• #16   25. apr 2015 Min kastreret DV på 2 år vejer 3 kg. Og har diarré. Jeg må derfor vaske ham fordi afføring samler sig ved numsen og bliver så hårdt at han ikke selv kan vaske det rent heller ikke selvom han virkelig bruger tid på det. Når det er aller værst så kommer der diarré hver 10 minut og han forsøger at spise det. Men hvis der er hemp eller Carefresh på hans toilet, så kommer hemp og carefresh hurtigt hele vejen rundt og så opgiver han at spise det hele. Selv når han sover på taget af sit hus inde i buret, så bliver der afføringsrester tilbage. Han prøver at sove igen men 10 minutter efter ja så er den gal igen.... Når taget er beskidt så han ikke kan ligge uden at lægge i det, så går han neden under:-(
    Nedenunder er der carefresh som jo er lavet af papir og jeg tænkte han dør ikke af at spise papir når afføringen bliver "omringet"... Men når dette er sket nogle gange så begynder han at bide i tremmer. Normalt er han ude mellem 7 og 24 timer men når han har så hyppig diarré, så skal jeg nærmest løbe efter ham med en opvredet klud og det er totalt stressende og utrolig syndt for Nico. Det har varet siden han sidst var i narkose i januar og det sidste år har han været i narkose hver 2. Måned. Jeg har overvejet aflivning en million gange men han er en helt særlig kanin tam kommer når man kalder elsker at være ude og gå ture og når han bliver sur så knurren han og hvis man irriterer ham endnu mere (f.eks. hvis han skal i bur, så kan han finde på at bide men ikke hårdt og ikke engang med kæberne lukket... Nej han farer frem og " bider" kun med åben mund altså gør det overhoved ikke rigtigt mere.
    Han blev kastreret da han var 16 uger, fordi han skulle være en huskanin og de kloge anbefaler neutralisering, men også fordi han var ekstrem burterritorial og bed både når han var i buret, hvis man gik i almindeligt roligt tempo, hvis man sad på gulvet og nussede ham og han er ellers en kælepot. Han hopper tit op i sofaen og vil kæle. Min mand hygger tit om Ham og det er altid min mand der siger slut nu kan jeg ikke nusse mere for min hånd sover.... Men en dag prøvede vi at se hvor længe Nico ville nusse og altså hvornår ønskede Nico fred.... Først efter 2 timer hoppede han ned.
    Hvis min mand stopper så går der max 1 minut så skubber han til hånden eller fører selv hånden under hånden.... Så i kan høre han er stædig.
    Da jeg endelig havde besluttet mig for aflivning trods min datter var meget sur på mig så blev jeg indlagt i 3 dage med massiv søvnmangel og stress. Da det nærmest kun er mig der passer Nico så blev han ikke vasket i de 3 dage for min datter og mand kaster op ved lugten af lort slapsvanse smiley Da jeg kom hjem der var diarréen nærmest væk.....
    Før alt dette her havde jeg undersøgt hvordan kanoners tarmsystem fungere og hvad der primært kan give en kanin diarré. Læste at det kunne stress... Så ordinerede dyrlægen Karl til katte og dyrlægen sagde at han ikke viste om det virkede og derfor fik jeg både medicinen og konsultationen gratis, hvilket i øvrigt sker tit hos min dejlige dyrlæge. Jeg valgte at få en konsultation til næsten 400 kr. Hos Dyrlæge Sabine på Frederiksberg dyreklinik og spa og hun mente at Nico bare var for fed og derfor ikke kunne nå sin numse og hvis jeg ville have en sund kanin som ville nå st blive gammel så skulle han tabe sig 500 gram til 2,5 kg. Kaniner har ikke godt af at tabe sig for hurtigt så planen var at han skulle tabe sig 100 gram pr. Måned og kosten skulle være Skovly urtegræshø, 30 gram foder (Suprime Science Selective balanceret diæt) og på en måned tabte han 300 gram og nu er der overhoved ingen problemer og han har ovenikøbet fået "natafføring" igen hvilket han ikke har haft i 1 år og dyrlægen mente at hans blindtarm ikke fungerede mere, hvilket ikke er så godt for kaniner, som modsat os mennesker (hvor den lille blindtarm ikke har nogen livsvigtig funktion og man kan uden problemer leve uden, der har kaniner brug for deres blindtarm og den er meget større end hos mennesker.
    Puha jeg er så super glad for at jeg ikke nåede at få aflivet ham, da hans hovedproblemer åbenbart var stress, som jeg var skyld i.

• #17   25. apr 2015 Til Anette M de 1,9 kg er en nornalvægts angivelse for en dværgkanin. En 1,9 kg hollænder er ikke normalvægtig, den er død og kremeret hi hi
    Dværgvæddere er kendt for at være den buttede kanin race og får aldrig en kropsbygning som f.eks. en Rex.

• #18   25. apr 2015 PIST smiley en hollænder er heller ikke en dværg race smiley det er en lille race smiley men ja deres idealvægt er på 2,5-3,2kg smiley

• #19   28. apr 2015 Ilder-mor
    Fuldstændig korrekt, jeg skrev om en hollænder, for at sætte tingene på spidsen.
    Jeg har en Dværgvæddere som er på slankekur og han har tabt 300 gram så nu mangler han kun 200 gram. Da han var tykkest der vejede han 3 kg og det lyder jo ganske overvægtige men 2 dyrlæger som er meget interesser og som ved meget om kaniner de sagde begge at selvfølgelig skal han ned i vægt stille og rolig til han ender på max 2,5 kg, men han havde ingen fedt ophobninger de mest normale steder som er ved bagpartiet og mellem ribbenene. Dyrlægen mærkede Nico grundigt efter og sagde han er ikke farlig fed overhovedet.
    For 2 år siden blev Nico opereret for 551 og han tabte sig hurtigt og den laveste vægt var 2, 1 kg og han så afpillet ud og man kunne tydeligt mærke hans ryghvirvler og hans hofter var meget tydelige og han lignede en som var døende. Nico er en stor kanin altså han er lang så han skal have lidt mere vægt bag end en kaninrace som har en slankere krops bygning.

Kommentér på:
Hagepose kanin

Annonce