{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan kaniner tåle himalaya saltsten?
  • #1   10. jan 2015 en salt sten er vel en salt sten så ville ikke råde dig til og købe den eller nogen anden form for salt sten smiley
    Det er ikke godt for kanin!


  • Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #2   10. jan 2015 Vi havde en kanin der blev 8 år, han fik altså salt smiley Prøv at læse den nederste line i dette link: http://www.dianalund-dyreklinik.dk/vi-tilbyder/gnavere

  • #3   10. jan 2015 Faktum er at der er alle de vitaminer og mineraler de har brug for i deres foder. De kan få alle mulige følgesygdomme af at få salt, kalk og minersten. At man har haft et dyr der havde det fint på det foder, betyder ikke at det er sundt.
    Dyrlægen du henviser til en ikke opdateret på info, hvis de råder til at gnavere og kaniner skal have den type tilskud. Spar pengene og køb ordentligt foder i stedet og grønt smiley


  • #4   10. jan 2015 Nej, de kabn slet ikke tåle nogen vform for saltsten

  • #5   10. jan 2015 Den dyrlæge kan ikke bruges til kaniner.. De mener kaniner er gnavere :S

  • #6   11. jan 2015 Jeg kender mange dyr, som har et liv som ikke nødvendigvis er optimalt men de stadig bliver gamle - så kan man diskutere hvad et optimalt liv ville gøre af forskel, men så er vi ovre i at diskutere livskvalitet.

    Det er påvist at saltsten m.v. er dårligt for kaninerne, da et godt ordentligt foder burde indeholde de mængder salt kaninen har brug for. Ved at tilføje mere salt til kaninens kost, vil kroppen ikke kunne optage de mængder og nyrerne kommer på arbejde med at udskille den overdosis salt kroppen får, det belaster nyrerne, det kan også føre til krystaller i urinen, hvilket er ubehageligt for kaninen at udskille (Kort sagt, kaninen skal tisse krystaller - det lyder fancy men det er det ikke).

    Udover belastning af nyrerne kan der også opstå andre komplikationer ved for meget indtagelse af salt, ganske ligesom vi mennesker kan få problemer - som f.eks. problemer med blodtrykket.

    Det var måske ikke direkte svar på dit spørgsmål, men en uddybning på hvorfor kaniner, marsvin, hamstere og andre smådyr, ikke har brug for en saltsten i deres kost, slet ikke når man fodrer med et ordentligt foderprodukt.
    - Det er i princippet spild af penge og øget sundhedsrisiko.


  • Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #7   11. jan 2015 Tak for svar! Det vil blive taget til overvejelse. Jeg ikke overveje at give min anden kanin salt da hun er sund og rask! Men den jeg overvejer at give salt, har nogle pelsproblemer (dyrlægen har været inde over, vi blev henvist til en anden)

  • #8   11. jan 2015 Salt hjælper ikke på pels :S

  • Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #9   11. jan 2015 Han bidder i den og hans hun er helt rød smiley vi vil gøre rigtig meget for ham, vi har bla. Haft ham stående i garagen med elvarme (det koster en del) oprindeligt stod han udendørs...

  • Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #10   11. jan 2015 *hud

  • #11   11. jan 2015 Har i fået ham undersøgt for en infektion eller parasitten? Indvendige problemer kan faktisk også føre til at dyr bider sig. Jeg har haft en chinchilla med betændelse i tarmen, der bed pelsen af sig. Simpelthen fordi hun var irriteret, men ikke kunne komme til der hvor problemet var, så pelsbidet var bar et symptom. Mine forældre har ligeledes haft en hund, der havde en fortykket slimhinde i mavesækken, og det gav sig til udtryk ved at hun ved sig i fortovene. Hun manglede pels mellem tæerne, og huden var helt rød og irriteret, der hvor hun bed.

  • Katrine
    Katrine Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #12   11. jan 2015 Ingen levende dyr... Det er oppe ved hagen det starter og så "kravler" det ned på maven. Vi behandler dagligt med kamille the. Når vi har gjordt det ca. 7-9 dage "kravler" det tilbage og bliver ved hagen... Så spreder det sig igen osv. smiley

  • #13   11. jan 2015 ville nok finde en anden dyrlæge at tilse dyret, for hvis du gir salt risikere du at dyrets nyrer for nedsat funktion eller står helt af og så har du en meget død kanin i stedet for en syg kanin, og det er ikke super fedt :S
    find en dyrlæge der har forstand på kaniner og så få dem til at tilse den. hvor bor du henne af for så kan nogle af de kære medlemmer måske hjælpe herinde med at henvise til en god dyrlæge smiley


  • #14   11. jan 2015 Kamillethe er altså ikke medicin.. Og hvis den har skab så er det mider der lever under hunden..

  • #15   11. jan 2015 Lyder som symptom-behandling, kamillethe har ingen medicinsk effekt - kan dyrlægen ikke finde en løsning og mener I skal behandle ved at give salt, så ville jeg aldeles omgående finde en anden dyrlæge at konsultere, en med bedre forstand på kaniner - til at starte med, en som, som minimum, er bevidst om at kaninen ikke er en gnaver.

    At give kaninen ekstra varme kan også være med at til at få problemet til at fortsætte - hvis du har kløende eksem på din hud og tilføjer varme, gør det problemet værre. Lidt ala at ta' en god kløende uldtrøje på, på bar hud, det klør og bliver varmere og klør bare endnu mere.

    Det kan være mider eller svamp eller som andre er inde på, noget indvendigt - så fremfor at bruge penge på elvarme, saltsten m.v. ville jeg bruge pengene på en ordentlig dyrlæge i første omgang.
    - Som minimum bør der tages hudskrab, gives kløestillende og kigges efter betændelsestilstand i huden. Evt. andre symptomer, som appetit, afføring, ører, næse, øjne, lytte til hjerte og lunger m.v.


Kommentér på:
Kan kaniner tåle himalaya saltsten?

Annonce