{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Signe P
Signe P
Tilmeldt:
6. dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Deprimeret ørkenrotte {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg har et problem, som jeg håber, der er nogle der vil hjælpe mig med. Det er sådan, at min ene ørkenrotte så sent som i går døde af alderdom, og der er nu kun én tilbage i det store bur. Da jeg er bevidst om, at ørkenrotter er flokdyr, er jeg lidt bekymret for, at den tilbagegående skal gå hen og blive deprimeret, eller i hvert fald trist og lide af savn. Da de begge er/var 6 år gamle og derfor langt over gennemsnitsalderen, var det ikke noget, som jeg ikke havde set komme. Problemet er bare, at jeg næste år skal på efterskole, og derfor vil jeg ikke til, at anskaffe mig et par nye dyr.
Men er der mon nogle ting, jeg kan gøre for, at få den i bedre humør? Jeg har den oppe hver dag, men det er selvfølgelig ikke det samme som kontakt fra et andet dyr.
jeg ville blive utrolig glad, hvis I ville hjælpe mig.

Mvh. Signe smiley


Kommentarer på:  Deprimeret ørkenrotte
  • #1   7. dec 2014 Altså ørkenrotter, efter hvad jeg har fået at vide, kan dø af sorg hvis deres ven dør. Men hvis den ikke er død inden for et par dage så har den glemt vennen smiley
    Bare sørg for at der er masser aktiviteter i buret smiley


  • Signe P
    Signe P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   7. dec 2014 Tusind tak for svar. Hun er en smule stille og bruger det meste af tiden på, at sove. Men så snart jeg har hende op, løber hun rundt, og er meget nysgerrig osv. Men jeg må ud, at købe nogle aktiviteter til hende. Nogle specielle? smiley

  • #3   7. dec 2014 Altså jeg har brugt masser af toiletruller til mine. De elsker at gnave dem i stykke og kravle i dem. Det er helt sikkert et hit smiley
    Du kan også købe(hvis du ikke har nogen) små huler, og så ligge toiletpapir derned. De elsker at fylder hulerne med det smiley
    Men du behøves helt sikkert ikke købe noget. Du kan bare gå rundt og finde ting i huset(som gerne må ødelægges, og som ikke er giftigt for dem) smiley


  • #4   7. dec 2014 Den har ikke glemt sin ven om et par dage. Vores ene han blev alene i december sidste år, og vi gjorde alt for at aktivere ham og sørge for han ikke følte sige alene, han fik lov at snakke med pigerne med skillevæg i mellem så de ikke kunne parre, og vi snakkede med ham flere gange om dagen, han fik en bamse at putte med, men det var slet ikke nok, han tabte sig af ensomhed og gad ikke spise og drikke, så i januar købte vi en ven til ham. Der gik ca en uge også havde han sin gamle vægt igen.

  • #5   7. dec 2014 Okay, det var bare hvad jeg havde hørt smiley
    Min gamle ørkenrotte havde det helt fint efter sin ven døde(han fik dog stadig en ny ven), men det er vel forskelligt fra ørkenrotte til ørkenrotte smiley


  • Signe P
    Signe P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   8. dec 2014 I skal have tusind tak for jeres hjælp smiley Indtil videre spiser hun fint, og drikker samme mængde som før. Jeg fortsætter med, at have hende oppe flere gange dagligt, og sørger for, at hun har en masse aktiviteter. Jeg prøvede, at sætte en tom toiletrulle ned til hende, og hun gik i gang med det samme. Derudover har jeg anskaffet nogle rør til hende, som hun bare elsker. Hun sover godt nok meget af tiden, men så snart jeg tager hende op, og lader hende løbe frit rundt på mit værelse, - selvfølgelig under skarpt opsyn, så fiser hun nysgerrigt rundt, så jeg håber, at det gode humør fortsætter, ellers må jeg jo finde på noget andet. smiley

  • #7   9. dec 2014 Så lidt! smiley
    Det lyder godt med hende smiley


  • #8   4. jan 2015 Jeg vil lige sige, at jeg stod i samme situation med mine to ørkenrotte-hunner på 6 år.. Da den ene døde - 6 år gammel - livede den anden helt op, og blev meget mere kontaktsøgende over for mennesker.. Det var højest sandsynligt fordi hun manglede selskab, men trods pasningsvejledninger og "eksperter" som siger at den tilbageværende ørkenrotte vil blive deprimeret og dø to uger efter, ja så levede min i godt et år efter den første døde smiley

Kommentér på:
Deprimeret ørkenrotte

Annonce