{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.748 visninger | Oprettet:

Marcus M
Marcus M
Tilmeldt:
13. apr 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Marsvin tisser blod {{forumTopicSubject}}

Hej...

Her for 4 dage siden havde jeg mit hanmarsvin (Ben) ude og kæle, tissede han på vores hvide bord og der så hans urin meget mærkeligt ud. det var sådan lidt orange farvet, og i midten var der en tydelig "klat" blod (han pev også da han tissede) . Dagen efter (3 dage siden) tog vi ham så til dyrelægen. dyrelægen vidste ikke helt hvad det var så han gik bare ud fra at det var en blærebetændelse. så han fik noget aloe vera som han skulle drikke i 10 dage 2 gange om dagen. men jeg har lagt mærke til at han hverken har spist sin sædvanlige "piller/kugler" eller drukket noget. så lige nu lever han af agurker og salat. Nogle tips til at få ham til at drikke og spise normalt igen? Og er det overhovedet blærebetændelse? Er ret bekymret da han ikke har spist normalt eller drikket noget som helst i 4 dage nu.. Håber i kan hjælpe

VH Marcus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin tisser blod
  • #1   24. okt 2014 Personligt ville jeg finde en anden dyrlæge og få hans/hendes vurdering... Har aldrig hørt om aloevera til at kurere blærebetændelse, og umiddelbart lyder det ikke til han har haft en særlig god ide omkring sygdomme hos marsvin

  • Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   24. okt 2014 Det eneste han sagde var at han ikke var 100% sikker på hvad det var men det var højst sandsynligt "bare" en blærebetændelse. han sagde også at han ikke ville give antibiotika til sådan et lille dyr. men kan heller ikke selv forstå at han gav den aloevera..

  • #3   24. okt 2014 Jeg slutter mig til Irene. Jeg syntes dyrlægen burde undersøge din marsvin, og er det blærebetændelse, skal der som regel antibiotika til. Jeg syntes også du skal høre en anden dyrlæge, da dit marsvin skal have mad og vand, og vil blive ekstremt dehydreret uden mm. Held og lykke og kom gerne med opdatering smiley

  • #4   24. okt 2014 Mit eget marsvin har lige været i behandling med antibiotika for en luftvejs infektion, og de kan sagtens tåle det hvis det bliver administreret af en der ved hvad mængde de skal have

  • Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   24. okt 2014 Det eneste problem er bare at jeg bor i Odense (fyn) og der er kun 2 dyrehospitaler (så vidt jeg ved) og ingen af dem har sådan rigtig forstand på små dyr som gnavere...
    Foresten så har jeg lige haft ham ude, hvor han tissede på vores hvide tæppe, og der kunne jeg ikke se noget som helst blod. men dog pev han..


  • #6   24. okt 2014 Der er en smådyrs klinik i Assens, jeg søgte på google og det ser ud til der er mere en to dyrlæger på fyn

  • #7   24. okt 2014 Der er også en rigtig godt dyrelæge i Branderup som har forstand på gnavere.

  • Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #8   25. okt 2014 Hej alle...

    Jeg tager til dyrelægen med ham igen på mandag for at få noget andet medicin da det vi har fået tilsyneladende ikke virker.. nogle der ved hvad for noget medicin der er bedst til blærebetændelse?

    VH Marcus


  • #9   25. okt 2014 Har den infektion (som en betændelsestilstand er), så skal den have antibiotika

  • Marcus M
    Marcus M Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #10   25. okt 2014 Ok.. Tusind tak for hjælpen smiley

  • #11   28. okt 2014 Jeg har to marsvin der begge har begge har været på antibiotika, og desværre klarede den ene det kun.)-: . Jeg vil straks søge anden Dyrelæge!

Kommentér på:
Marsvin tisser blod

Annonce