{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

dværghamster - mere end en. {{forumTopicSubject}}

Min datter har et lille dværghamster, dreng.
han er rigtig sjov, og vi nyder virkelig at have ham.
nu har jeg fået tilbudt en lille pige til ham, og tankerne kører virkelig, for tror det kunne være sjovt med 2.
Men! En dreng og en pige = unger. Sammenføring, burstørrelse, hvis den ene går bort kan den anden så leve alene, kan de overhovedet gå sammen, det er blot nogle af de tanker der kører i mit hoved nu.
De er begge af racen roborowski (staves)

Kom med jeres erfaringer, både for og imod.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dværghamster - mere end en.
  • #1   28. sep 2014 De skal have hver deres bur. Hamstere (uanset art) skal gå alene, og kun sætte til modsatte køn når de skal parre, når de parre skal de sættes sammen i en neotral kasse, og tages fra hinanden når man har set en parring.

    Hanner og hunne skal ikke gå permanent sammen, så har man unger hver 3. Uge, og det er utrolig synd for hamstermor at være gravid så tæt på hinanden, det kan hun slet ikke holde til.

    Jeg vil klart anbefale dig ikke at sætte dem sammen.


  • #2   28. sep 2014 Puha så ville det ende med en hel zoo jo, må sige alene det at de ikke kan gå sammen gør at jeg overvejer ikke at gøre det, da det ville jo være et bur mere der skal opbevares.


  • #3   28. sep 2014 Hvis du ville have dem sammen, ville du alligevel skulle have minimum 1 ekstra bur til de unger i ikke kommer af med.

  • #4   28. sep 2014 Nu spørger jeg måske dumt, men kan man neutralisere sådan en størrelse?


  • #5   28. sep 2014 Tror ikke at der er nogle dyrlæger der vil lave sådan et indgreb på et hamster smiley

  • #6   28. sep 2014 Var også min tanke smiley




  • #7   29. sep 2014 Altså, Susse, har jo allerede skrevet det smiley

    Men grunden er fordi, at hamster i naturen vil på sammen, men når vi har avlet så meget på dem, er de blevet til et alene dyr, så hvis du sætter dem sammen, kan man godt risiker at når man vågner, så er den ene blevet bidt til blodes, for de kan godt sove sammen, og hygge sig, men lige pluslig så opstår der kamp, så hvis man gerne vil være sikker, på man har begge hamster når man vågner så har en hamster i hvert sit bur smiley

    Når vi snakker om hamster er det art smiley

    Jeg har også selv en robo, de er dejlige smiley


  • #8   29. sep 2014 Roborovski dværghamstere bør have en bur kammerat af samme køn. lige den art er super social, og kan blive stresset og deprimeret af at gå alene.
    ved ikke hvor gammel den i har er, men er den over ½ år og har gået fint alene, så vil jeg anbefale ikke at finde en burkammerat til den, af den simple grund at de kan få det rigtigt dårligt hvis så deres burkammerat dør, grundet deres meget sociale natur


Kommentér på:
dværghamster - mere end en.

Annonce