{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
501 visninger | Oprettet:

marsvin familie {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop overtaget en lille familie på mor, far og unger, (ungerne er vist omkring 4 dage) jeg ved godt at det ikke er optimalt at flyttet så små unger men nu er de altså her hos mig..

Faren skulle gerne flyttes fra mor og unger ikke? er det for sent i forhold til at han har parret hende igen?
hvis det er,er det så bedst at give dem lidt tid til at falde til inden jeg flytter ham?
jeg har fundet et større bur som jeg gerne vil have mor og unger i, er det bedst at vente med at flytte dem? hvornår må man rense buret når ungerne er så små?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  marsvin familie
  • #1   22. sep 2014 Jeg ville nok vente til ungerne er 1 uge mindst, ikke så meget af hensyn til ungerne. Men til moren ikke bliver stresset og udvikler drægtighedssyge.

Angående hannen jo det er forsent i forhold til at han tænkeligvis har parret moren allerede da hun nedkom.
    Men flyt ham fra hende alligevel og så regn med at moren blev parret samme dag som hun nedkom, så ved du at ca. 70 dage derefter kommer der med stor sandsynlighed et nyt kuld unger.
    Jeg ville flytte ham lige så snart du får dem hjem, det vil kun gavne moren og ungerne at han ikke også er i buret.

Du må rengøre buret med det samme sådan set. Der er ingen forbehold i den retning. Nogle gange gør jeg rent dagen efter eller samme dag når hunnerne er nedkommet det er lidt forskelligt.

Du kan også sagtens flytte mor og unger over i et større bur, ingen problemer i det.

• #2   23. sep 2014 1000 tak for svar, nu er faren taget fra mor og unger, bliver han ked af at gå alene? han går i et bur som står ovenpå de andre så han kan hører dem. moren virker mere rolig nu hvor han ikke er der,men hun er selvfølgelig stadig utryg ved det hele og det at være flyttet.

• #3   23. sep 2014 du kan købe en han unge på 4-12 uger til hannen og gå sammen med, ellers kan du i nødstilfælde sætte hannens bur ned ved siden af de andres.

Kommentér på:
marsvin familie

Annonce