501 visninger
|
Oprettet:
marsvin familie {{forumTopicSubject}}
Jeg har netop overtaget en lille familie på mor, far og unger, (ungerne er vist omkring 4 dage) jeg ved godt at det ikke er optimalt at flyttet så små unger men nu er de altså her hos mig..
Faren skulle gerne flyttes fra mor og unger ikke? er det for sent i forhold til at han har parret hende igen?
hvis det er,er det så bedst at give dem lidt tid til at falde til inden jeg flytter ham?
jeg har fundet et større bur som jeg gerne vil have mor og unger i, er det bedst at vente med at flytte dem? hvornår må man rense buret når ungerne er så små?
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
Angående hannen jo det er forsent i forhold til at han tænkeligvis har parret moren allerede da hun nedkom.
Men flyt ham fra hende alligevel og så regn med at moren blev parret samme dag som hun nedkom, så ved du at ca. 70 dage derefter kommer der med stor sandsynlighed et nyt kuld unger.
Jeg ville flytte ham lige så snart du får dem hjem, det vil kun gavne moren og ungerne at han ikke også er i buret.
Du må rengøre buret med det samme sådan set. Der er ingen forbehold i den retning. Nogle gange gør jeg rent dagen efter eller samme dag når hunnerne er nedkommet det er lidt forskelligt.
Du kan også sagtens flytte mor og unger over i et større bur, ingen problemer i det.
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 7 Svar: 37
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
marsvin familie