{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.903 visninger | Oprettet:

Tasha M
Tasha M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Lammelse af bagparti. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står med en lille 7 uger gammel løvehoved, som desværre over natten er blevet lam i hele bagpartiet.

Hun er fjernet fra resten af kuldet, og de andre kaniner.
I går eftermiddags, da jeg var ude og fodre stormede hun rundt i buret med de andre unger, men her til aften lagde hun helt stille.
Efter to timers forsøg i at få lidt mad og vand i hende, er hun lige så stille begyndt at reagere på berøring og lyde, men det hendes odds er bestemt ikke gode.

Jeg har ingen forældre hjemme, og står derfor uden penge eller mulighed for dyrlæge. -De er og kontaktet, og ved hvad der foregår, men har ingen mulighed for at komme hjem.

Nu lyder spørgsmålet så, hvis hun klare den til i morgen, vil det så være fair at holde hende i live? Jeg har kigget og læst en del på nettet, og har fundet frem til at lammelsen kan have gjort at hun ikke kan kontrollere sin blærefunktion og afføring, hvilket jeg desværre tror er tilfældet.. Hun virker ikke interesseret i mad, men slikker gerne på kaninpillen, og vil også gerne have en smule vand ind i mellem.

Jeg sætter ikke næsen op efter, at hun er her i morgen, men jeg håber det, for hun er virkelig så fantastisk og tillidsfuld.

Kan de komme sig over det? Hvis ja, hvad er hendes chancer, taget alder i betragtning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lammelse af bagparti.
  • Tasha M
    Tasha M Tilmeldt:
    jul 2014

#1   18. jul 2014 http://www.mosmoni.com/da/1153.html
    -Dette er, hvad jeg har læst. Dog ikke det hele, da jeg bare skal bruge svar, og ikke lægelige forklaringer på det hele. Vil jo bare have, at hun overlever:|

• Tasha M
    Tasha M Tilmeldt:
    jul 2014

#2   18. jul 2014 Nu røg mistanken over på lavt blodsukker. -Er det en mulighed?
    http://www.sygdoms.com/3/2011/12/hvad-er-arsagerne-til-kanin-anfald-.html

-Hov, Tessa (Hedder hun), ligger på siden konstant. Jeg kan ligge hende normalt på maven når jeg snakker med hende, og støtter hende lidt.
    Hun er ved fuld bevidsthed, og kigger rundt hele tiden. Hendes øjne reagere på bevægelser, og hun virker frisk nok, set bort fra at hun ligger som en grønsag i buret.:/ Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal tro eller gøre:(

• #3   19. jul 2014 Jeg har selv haft 2 oplevelser med kaniner der var lamme i bagkroppen.

Den ene gang var efter en slåskamp mellem 2 hunkaniner. Den ene havde fået møffet sig over i den andens bur, via en smal åbning ved taget (aldrig sket før eller siden)

Den anden gang var en unge, som nok havde fået en for hårdhændet behandling i overkærlige børne-hænder.

Jeg gjorde mig slet ingen forhåbninger om at de ville blive raske igen og de blev begge aflivet.

• Tasha M
    Tasha M Tilmeldt:
    jul 2014

#4   19. jul 2014 Så du mener, at det bedste ville være at give hende fred?

Som skrevet har jeg ingen forældre hjemme, og vil først kunne gøre noget i morgen middag, når de igen er hjemme. Jeg vil selvfølgelig være over hende, men at jeg ynker hende fjerne jo ikke de smerter hun mår have:/

• #5   19. jul 2014 Jeg har haft én der blev lam i bagpartiet, der var det en nerve der havde sat sig fast i rygsøjlen og hun måtte desværre aflives

• Tasha M
    Tasha M Tilmeldt:
    jul 2014

#6   19. jul 2014 Tessa klarede desværre heller ikke natten:/ -Hun var død klokken 8, da min mor kom hjem.

• #7   19. jul 2014 *kram*

RIP lille nin..

Jeg ville personligt have aflivet den da jeg fandt den.. Mest fordi at lam i bagkroppen kan betyde en brækket ryg..

• lene J
    lene J Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 28
    #8   19. jul 2014 Den skulle have været aflivet omgående og være sluppet for sine lidelser...eller dyrlægen kunne vurdere om der var en chance.

Uanset hvad skulle den have været tilset af en dyrlæge omgående, der er ingen undskyldninger..... hvis du bliver syg ligger vi jo heller ikke dig i seng til på mandag når din læge igen er på job!

sikkert ikke det du vil høre , men det man bør gøre når man har valgt at få dyr

• #9   19. jul 2014 Rolig nu.
    Vi kan ikke afgøre om hendes kanin var i store lidelser. Og jeg er ikke den der kaster med mudder efter en 16-årig fordi hun ikke selv afliver sin kanin.

Mine som blev lamme i bagkroppen, gav på ingen måde indtryk af at være i smerter. De lå faktisk og ville både æde og drikke, når de blev budt.

• #11   19. jul 2014 jeg har kun prøvet det med marsvin hele TO gange... det tog 14 dage så var der fuld førelighed igen ved begge to. De første dage slæbte de sig rundt men ko langsomt på benene igen. Fik taget røgten af den ene og da der intet kunne ses brækket mente dyrlægen vi skulle gi det en chance. Det kan ske der kommer en hævelse omkring nerverne så den lammes midlertidigt (hvilket også gør de ikke kan holde sig) hvis den fx er blevet trådt på. Så kun hvis den nægtede at spise flere dage i træk og så ud til at få det værre (som tegn på ryggen ER brækket), ville aflivning komme på tale her, jeg ville give den en chance..

• #12   19. jul 2014 tina S - Jeg kaster heller ikke med mudder, jeg fortæller hvad JEG ville have gjort..

• #13   19. jul 2014 Nej, Beltane, det var ikke møntet på dig.
    Det var henvendt til Lene J.

• Tasha M
    Tasha M Tilmeldt:
    jul 2014

#14   19. jul 2014 Well, ja.. Jeg skulle have aflivet hende, men når jeg står med en lam kaninunge har jeg ikke lyst til at knække nakken på den. -Det må i da kunne forstå?

Lene J - Vi har råd til dyrlæge, og hun ville være kommet af sted hvis de var hjemme. -Men jeg er 16, og har ikke kørekort. -Og da jeg ligesom var alene hjemme, uden penge eller mulighed for at ringe nogen herud, eller komme nogen steder måtte jeg bare gøre hvad jeg kunne.

• lene J
    lene J Tilmeldt:
    maj 2014

#15   19. jul 2014 jeg lever med nogle ikke bryder sig om min kommentar, men hvis ikke en 16 årig kan finde til dyrlægen så skal man ikke have dyr

så dine forældre havde efterladt dig alene uden penge!

• #16   19. jul 2014 Ikke alle har mulighed for at tage til dyrlægen hvis man er alene hjemme og ikke har kørekort. Det er vel ikke så svært at forstå???

• #17   20. jul 2014 lene J - Nu er det ikke alle steder der går bus kl. lort om natten smiley

• lene J
    lene J Tilmeldt:
    maj 2014

#18   20. jul 2014 ok og så er det da iorden ikke at følge dyreværnsloven!

• #19   20. jul 2014 stop så med at skælde ts ud. hun er under 18 så det ER ikke hendes ansvar.
    det er forældrenes ansvar.
    Jeg går ud fra hun har haft snakket i fon med mor eller far om dette og der BURDE de så have ringet til vagtdyrlægen og givet kreditkortoplysninger eller lovet at betale når de kom hjem. De BURDE have ringet til taxeselskabet og gjort det samme. Eller også så BURDE de have sørget for der var en voksen i nærheden ts kunne gå til med alle "forældreopgaver"...
    At de så har valgt ikke at gøre det (sikkert fordi de hellere vil bruge pengene på ferie i stedet for datterens kaniner) er ikke datterens skyld...
    Men de kunne altså sagtens have sørget for dyrlæge selvom de ikke var hjemme.
    Det eneste trådstarter kan bruge mit indlæg til er at hun måske bør tænke over at skære ned på sit dyrehold for hendes forældre er ikke DERES ansvar overfor dyrene voksen siden de lader hende stå med sådan noget alene...

• #21   1. aug 2014 Har du måske overvejet parasitten der hedder equniquli? (Staves? smiley )
    Det er en parasit der lever i 80 % af alle kaniner, og i nogen går de i udbrud.
    Vi har haft et par udbrud herude. Ingen dyrlæger har vidst hvad man skulle gøre, men vi giver 3 ml ormekur hver dag i 28 dage. Og de plejer at komme sig. Vi havde nemlig også en der føltes helt "lam" i bagpartiet og slet ikke ville gå.

Men RIP din lille kanin. smiley

• lene J
    lene J Tilmeldt:
    maj 2014

#22   2. aug 2014 jo lisa, der er en vigtig grund til at gå til dyrlæge uanset tid og pris...det siger dyreværnsloven......kan man ikke leve op til det ,så bør man ikke have dyr!

tænk at sidde og vide dyret lider og så lade stå til, er det den måde vi også skal behandle mennesker på hvis de fkes ikke bidrager til samfundet

• lene J
    lene J Tilmeldt:
    maj 2014

#24   3. aug 2014 der er ingen undskyldning for ikke at overholde loven og at man overhovedet kan få sig selv til at lade dyret i stikken så den dør langsomt er forkasteligt

Kommentér på:
Lammelse af bagparti.

Annonce