Lammelse af bagparti. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står med en lille 7 uger gammel løvehoved, som desværre over natten er blevet lam i hele bagpartiet.
Hun er fjernet fra resten af kuldet, og de andre kaniner.
I går eftermiddags, da jeg var ude og fodre stormede hun rundt i buret med de andre unger, men her til aften lagde hun helt stille.
Efter to timers forsøg i at få lidt mad og vand i hende, er hun lige så stille begyndt at reagere på berøring og lyde, men det hendes odds er bestemt ikke gode.
Jeg har ingen forældre hjemme, og står derfor uden penge eller mulighed for dyrlæge. -De er og kontaktet, og ved hvad der foregår, men har ingen mulighed for at komme hjem.
Nu lyder spørgsmålet så, hvis hun klare den til i morgen, vil det så være fair at holde hende i live? Jeg har kigget og læst en del på nettet, og har fundet frem til at lammelsen kan have gjort at hun ikke kan kontrollere sin blærefunktion og afføring, hvilket jeg desværre tror er tilfældet.. Hun virker ikke interesseret i mad, men slikker gerne på kaninpillen, og vil også gerne have en smule vand ind i mellem.
Jeg sætter ikke næsen op efter, at hun er her i morgen, men jeg håber det, for hun er virkelig så fantastisk og tillidsfuld.
Kan de komme sig over det? Hvis ja, hvad er hendes chancer, taget alder i betragtning?
jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
-Dette er, hvad jeg har læst. Dog ikke det hele, da jeg bare skal bruge svar, og ikke lægelige forklaringer på det hele. Vil jo bare have, at hun overlever:|
jul 2014
http://www.sygdoms.com/3/2011/12/hvad-er-arsagerne-til-kanin-anfald-.html
-Hov, Tessa (Hedder hun), ligger på siden konstant. Jeg kan ligge hende normalt på maven når jeg snakker med hende, og støtter hende lidt.
Hun er ved fuld bevidsthed, og kigger rundt hele tiden. Hendes øjne reagere på bevægelser, og hun virker frisk nok, set bort fra at hun ligger som en grønsag i buret.:/ Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal tro eller gøre:(
aug 2012
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 3 Svar: 49
Den ene gang var efter en slåskamp mellem 2 hunkaniner. Den ene havde fået møffet sig over i den andens bur, via en smal åbning ved taget (aldrig sket før eller siden)
Den anden gang var en unge, som nok havde fået en for hårdhændet behandling i overkærlige børne-hænder.
Jeg gjorde mig slet ingen forhåbninger om at de ville blive raske igen og de blev begge aflivet.
jul 2014
Som skrevet har jeg ingen forældre hjemme, og vil først kunne gøre noget i morgen middag, når de igen er hjemme. Jeg vil selvfølgelig være over hende, men at jeg ynker hende fjerne jo ikke de smerter hun mår have:/
apr 2010
Følger: 268 Følgere: 276 Gnavere: 7 Emner: 17 Svar: 311
jul 2014
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
RIP lille nin..
Jeg ville personligt have aflivet den da jeg fandt den.. Mest fordi at lam i bagkroppen kan betyde en brækket ryg..
maj 2014
Følger: 1 Svar: 28
Uanset hvad skulle den have været tilset af en dyrlæge omgående, der er ingen undskyldninger..... hvis du bliver syg ligger vi jo heller ikke dig i seng til på mandag når din læge igen er på job!
sikkert ikke det du vil høre , men det man bør gøre når man har valgt at få dyr
aug 2012
Vi kan ikke afgøre om hendes kanin var i store lidelser. Og jeg er ikke den der kaster med mudder efter en 16-årig fordi hun ikke selv afliver sin kanin.
Mine som blev lamme i bagkroppen, gav på ingen måde indtryk af at være i smerter. De lå faktisk og ville både æde og drikke, når de blev budt.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
aug 2012
Det var henvendt til Lene J.
jul 2014
Lene J - Vi har råd til dyrlæge, og hun ville være kommet af sted hvis de var hjemme. -Men jeg er 16, og har ikke kørekort. -Og da jeg ligesom var alene hjemme, uden penge eller mulighed for at ringe nogen herud, eller komme nogen steder måtte jeg bare gøre hvad jeg kunne.
maj 2014
så dine forældre havde efterladt dig alene uden penge!
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
apr 2010
maj 2014
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
det er forældrenes ansvar.
Jeg går ud fra hun har haft snakket i fon med mor eller far om dette og der BURDE de så have ringet til vagtdyrlægen og givet kreditkortoplysninger eller lovet at betale når de kom hjem. De BURDE have ringet til taxeselskabet og gjort det samme. Eller også så BURDE de have sørget for der var en voksen i nærheden ts kunne gå til med alle "forældreopgaver"...
At de så har valgt ikke at gøre det (sikkert fordi de hellere vil bruge pengene på ferie i stedet for datterens kaniner) er ikke datterens skyld...
Men de kunne altså sagtens have sørget for dyrlæge selvom de ikke var hjemme.
Det eneste trådstarter kan bruge mit indlæg til er at hun måske bør tænke over at skære ned på sit dyrehold for hendes forældre er ikke DERES ansvar overfor dyrene voksen siden de lader hende stå med sådan noget alene...
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 28 Gnavere: 6 Emner: 7 Svar: 87
Det er en parasit der lever i 80 % af alle kaniner, og i nogen går de i udbrud.
Vi har haft et par udbrud herude. Ingen dyrlæger har vidst hvad man skulle gøre, men vi giver 3 ml ormekur hver dag i 28 dage. Og de plejer at komme sig. Vi havde nemlig også en der føltes helt "lam" i bagpartiet og slet ikke ville gå.
Men RIP din lille kanin.
maj 2014
tænk at sidde og vide dyret lider og så lade stå til, er det den måde vi også skal behandle mennesker på hvis de fkes ikke bidrager til samfundet
maj 2014
Lammelse af bagparti.