{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

kanin klipning hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej Søde gnavervenner
Jeg har en skøn teddy kanin med en super flot pels.. Problemet er bare at den har taget lidt over hånd og hun har nu lidt tætte knuder. Jeg søger derfor en der måske kunne hjælpe mig, for jeg kan ikke selv klare det. Jeg tænker lidt over jer der har angora kaniner da i måske er vant til at klippe dem, hvis nogle uden angora kaniner kan er det selvfølgelig også noget jeg vil elske! Jeg bor øst på sjælland 2670 Greve
Hvis i også kan klippe katte har jeg en norsk skovkat der også ville have godt af en tur. Tusinde tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kanin klipning hjælp
  • Voltera
    Voltera Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 11
    #1   19. jul 2014 du kan tage en saks der ikke er spids og så klippe knuderne af hende, og husk at rede hendes pels hver til hver anden dag, ellers kommer der knuder i pelsen smiley

  • #3   19. jul 2014 Det passer nu ikke, de kan sagtens få filter og knuder alligevel.

    Men enig i en saks og så klippe af. Pas på med at hive for meget i pelsen når du klipper, da kaninhud er meget fleksibelt og let at få klippet i på den måde.
    Jeg har selv en angora som jeg i starten klippede med saks, men nu trimmer.


  • #4   21. jul 2014 Hun bliver redt hver dag!! Og katten bliver også redt! Tak.
    Grunden til jeg spørger om hjælp her er netop fordi at hendes knuder sidder tæt indtil huden og jeg er bange for at klippe i hende. Jeg har også meget nemt ved at besvime bare ved tanken om det og det ville virkelig ikke være smart mens jeg sidder med hende. Nu kommer hun fra en mindre god avler så hun havde allerede knuder da jeg fik hende. Vi fik dem selvfølgelig klippet af hos en frisør men hendes pels er næsten umulig at holde! Hun har en rigtig besværlig pels. Jeg prøver ikke på at retfærdiggøre at hun har knuder, men jeg søger hjælp til at få dem væk.


  • #5   21. jul 2014 Tak for hjælpen.

  • #6   21. jul 2014 Overvej evt. en trimmer, hvis det er muligt.
    Så er det lettere at undgå at risikere at klippe i kaninen, bare man glatter huden ud


  • #7   30. jul 2014 Kan hun så godt holde varmen? Eller er der noget jeg skal være opmærksom på der? Tusinde tak for hjælpen

Kommentér på:
kanin klipning hjælp

Annonce