{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Hjælp til mine to marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg har i 18 års fødselsdagsgave købt to marsvin til mig selv. Den ene er en glathåret med 3 farver og den anden er en trefarvet med virvler. De er brødre og har gået sammen siden dag et. De er 9 uger. Nu har jeg så nogle spørgsmål.

1. Er det normalt at de brummer når de går sammen? Hver gang de møder hinanden inde i buret kan de stå og brumme lidt til hinanden.

2. Når jeg nusser den ene nede i buret, brummer den også den her sjove vibration, hvad betyder det??

3. De bruger meget tid på at gemme sig og de kommer næsten aldrig ud, men jeg kan se at de spiser og drikker. Skal jeg engang i mellem fjerne deres hus, så de kan komme lidt ud??

4. De løber meget rundt nede i buret, når jeg åbner buret. Er det okay, eller er de bange?

5. Nogen gange når jeg vil løfte dem op, bliver de ved med at løbe så der står savsmuld op, hvad skal jeg gøre ved det??

Jeg købte dem fra et hjemmeopdrat hvor hendes børn tit nussede med dem, og de er også søde ligeså snart jeg har dem oppe, men det er situationerne i buret jeg er lidt nervøs før.

Jeg håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til mine to marsvin
  • #1   6. jul 2014 1: Det er dominans. Nu har de samme alder så de skal jo finde ud af hvem der skal bestemme.

    2: Marsvin kan godt blive brunstige (specielt hanner) hvis man kæler dem.

    3: De skal lige vænne sig til deres nye hjem. Marsvin er altid lidt bange til at starte med. Det kræver bare du lokker dem med guf eller har dem ude for at snakke. Du kan godt fjerne huset så de får mere kontakt med dig. Jeg har fx ikke huse fordi så har jeg mere kontakt med mine.

    4: De er bange. Hvis det et bur du åbner ovenfra, kan det sagtens være det. Det jo ligesom hvis et rovdyr kom ovenfra. Men som sagt de er meget sky når de kommer til et nyt hjem. Det kræver du snakker meget med dem osv.

    5: Det kan alle marsvin finde på. Men det jo fordi de staidg er sky for det nye hjem og omgiveler.

    Håber det er godt nok svar! smiley


  • #2   6. jul 2014
    1. Er det normalt at de brummer når de går sammen? Hver gang de møder hinanden inde i buret kan de stå og brumme lidt til hinanden.
    Dominans. De skal finde ud af hvem der bestemmer.

    2. Når jeg nusser den ene nede i buret, brummer den også den her sjove vibration, hvad betyder det??
    Det kan betyde den ikke syntes det er rart. Når mine syntes det er ubehageligt brummer de. Jeg er nu kke vant til hanner - men har hørt noget i stil med de kan gøre det grundet de er "brunstige"...?

    3. De bruger meget tid på at gemme sig og de kommer næsten aldrig ud, men jeg kan se at de spiser og drikker. Skal jeg engang i mellem fjerne deres hus, så de kan komme lidt ud??
    Jeg syntes det er vigtigt marsvin har et skjulested. Mine har tonsvis. MEn lige i starten kan det være ret svært, hvis de gemmer sig hele tiden. Giv dem evt en stor høbunke de kan skjule sig i, i starten.

    4. De løber meget rundt nede i buret, når jeg åbner buret. Er det okay, eller er de bange?
    De er bange/forskrækkede. Det er fordi de fra naturens hånd er byttedyr, så de er vant til at ting der vil gribe fat i dem vil skade dem. Prøv at håndfodre dem med fx agurk, eller icebergsalat (Bare noget de rigtig godt kan lide..) Kom fra siden af med din hånd, oppefra betyder for dem rovfugl.

    5. Nogen gange når jeg vil løfte dem op, bliver de ved med at løbe så der står savsmuld op, hvad skal jeg gøre ved det??
    Lad dem vænne sig til dig. Håndfodre dem ,nus dem osv - så skal det nok komme.


Kommentér på:
Hjælp til mine to marsvin

Annonce