{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Mit marsvin er for tynd {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg giver mine marsvin massere af grønt og forskelligt HVER dag så som persille, gulerødder, agurk, masser salat osv. men alligevel er den ene bar altid for tynd den vejer ca 60 g UNDER hvad racen skulle veje ( hun er normal str. og det hele er normalt undtagen vægten ) den anden vejer ca. 20 g over hvad hun skulle veje smiley

Det er ikke fordi den ene spiser alt maden vel?
eller er det normalt at den vejer under normal vægt….
- HJÆLP!

INGEN *onde* kommentare!!!
( Slettes vis disse kommentar kommer….)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit marsvin er for tynd
  • #1   1. jul 2014 Hvad vejer de, og hvad tørfoder får de?
    Og så får de vel også masser af hø?

Generelt kan ting som persille, agurk, salat mv. erstattes af "tungere" ting som rodfrugter, kål osv.

• #2   1. jul 2014 De får C vitamin-foder og de har fri adgang til til hø døgnet rundt uden stop

så går vi ud og køber noget kål og nogle rodfrugter smiley

tak for hjælpen

• #3   1. jul 2014 Der findes meget c-vitaminfoder, derfor spørger jeg til hvad det er for noget - det må have et navn/mærke smiley

• Vanessa H
    Vanessa H Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 3
    #5   1. jul 2014 Hvor gamle er de??
    Har selv 3 marsvin og den ene er efterhånden blevet så tynd så den er halvt så stor som de andre, har haft den til dyrlægen, men den fejlede intet. Den er bare meget gammel den er 8 år nu:)

• #6   1. jul 2014 den der er for tynd er fra 24. april 2014 den der er for tyk er fra 2. september 2012 smiley

• #8   1. jul 2014 Du skal ikke tage udgangspunkt i hvad racen BØR veje, du skal tage udgangspunkt i dit dyr.
    Virker hun tynd? Eller virker hun helt fin? Hvis hun ikke virker afpillet, så har hun bare den størrelse hun har.
    Du må for guds skyld ikke gå og kigge på, at standardvægten for racen er på x antal gram, for så ender du men at få dyr der er enten overvægtige eller undervægtige i forhold til deres kropsbygning.
    Hvis du ser på mennesker, kan 2 mennesker på samme højde og med samme kropsbygning, godt svinge med nogle kg i kropsvægt, uden det gør den ene tynd og den anden tyk.

• #9   1. jul 2014 Enig med Pia.

.. og nok mere sandsynligt undervægtige, for jeg tror at mange af de 'standardvægte' stammer fra flere år tilbage, hvor marsvinene (ihvertfald hos opdrættere/udstillere) var noget mindre. Bare i min tid er 'standardvægten' blevet væsentligt højere og dyrene tilsvarende størrelse.

Hvad er en ond kommentar?

• #10   1. jul 2014 Altså jeg synes ikke hun virker tynd mere en smule buttet hun har i hvertfald en del fedt på kroppen og virker stor men når jeg vejer hende føler jeg at jeg ikke fodre hende godt nok også giver jeg dem mere mad….(ved godt man ikke skal gøre det men får skyldfølese) smiley

efter min mening er en ond kommentar fx. "du ved ingen ting om dyr!!!!" og "du borte ikke have dyr når du er så dum og slet ingenting ved om dyr" hvad synes du da en ond kommentar er? smiley

• #11   2. jul 2014 problemet er nok at den der er en pind især spiser agurk og salat (vand) og den "fede" spiser de tungere mere næringsrige ting såsom kål og rødder... mine får kun salat hvis jeg har en rest fra aftensmaden, køber det aldrig til dem.

• #12   2. jul 2014 Okay de har nu fået lidt kål som de sidder snasker lidt til smiley

Kommentér på:
Mit marsvin er for tynd

Annonce