1.585 visninger
|
Oprettet:
Mit marsvin er for tynd {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg giver mine marsvin massere af grønt og forskelligt HVER dag så som persille, gulerødder, agurk, masser salat osv. men alligevel er den ene bar altid for tynd den vejer ca 60 g UNDER hvad racen skulle veje ( hun er normal str. og det hele er normalt undtagen vægten ) den anden vejer ca. 20 g over hvad hun skulle veje
Det er ikke fordi den ene spiser alt maden vel?
eller er det normalt at den vejer under normal vægt….
- HJÆLP!
INGEN *onde* kommentare!!!
( Slettes vis disse kommentar kommer….)
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Og så får de vel også masser af hø?
Generelt kan ting som persille, agurk, salat mv. erstattes af "tungere" ting som rodfrugter, kål osv.
jul 2014
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 9
så går vi ud og køber noget kål og nogle rodfrugter
tak for hjælpen
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
jul 2014
Følger: 1 Svar: 3
Har selv 3 marsvin og den ene er efterhånden blevet så tynd så den er halvt så stor som de andre, har haft den til dyrlægen, men den fejlede intet. Den er bare meget gammel den er 8 år nu:)
jul 2014
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Virker hun tynd? Eller virker hun helt fin? Hvis hun ikke virker afpillet, så har hun bare den størrelse hun har.
Du må for guds skyld ikke gå og kigge på, at standardvægten for racen er på x antal gram, for så ender du men at få dyr der er enten overvægtige eller undervægtige i forhold til deres kropsbygning.
Hvis du ser på mennesker, kan 2 mennesker på samme højde og med samme kropsbygning, godt svinge med nogle kg i kropsvægt, uden det gør den ene tynd og den anden tyk.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
.. og nok mere sandsynligt undervægtige, for jeg tror at mange af de 'standardvægte' stammer fra flere år tilbage, hvor marsvinene (ihvertfald hos opdrættere/udstillere) var noget mindre. Bare i min tid er 'standardvægten' blevet væsentligt højere og dyrene tilsvarende størrelse.
Hvad er en ond kommentar?
jul 2014
efter min mening er en ond kommentar fx. "du ved ingen ting om dyr!!!!" og "du borte ikke have dyr når du er så dum og slet ingenting ved om dyr" hvad synes du da en ond kommentar er?
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jul 2014
Mit marsvin er for tynd