{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
989 visninger | Oprettet:

Esther&Silke
Esther&Silke
Tilmeldt:
12. jun 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

HJÆLP: Marsvin {{forumTopicSubject}}

Her for nogle dage siden døde mit første marsvin (den blev dog også 7 år smiley ) Men nu har jeg kun et, Jeg har hende ude af bure alle de vågne timer så hun ikke skal kede sig. Hvad kan jeg gøre for hun også syntes det er sjovt at leve sine sidste år (hun tror stadig hun er 3år gammel) så jeg søger nået der kan motivere hende lidt.

SÆLGER HENDE IKKE da hun fylder 6 til Oktober.'
MÅ ikke få et nyt smiley
Håber snart jeg for et svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP: Marsvin
  • #1   12. jun 2014 du er nødt til at være hendes selskab i stedet så... og hvis du ikke har tid til at sidde og snakke med hende på værelset så må du tage hende med. Jeg har tit haft marsvin futtende om benene i køkkenet fx, de elsker at være med hvor der sker noget...

  • #2   12. jun 2014 Et menneske kan ikke erstatte et andet marsvin.

    Jeg ser 3 muligheder:
    1 - Beholde hende og låne eller købe en ven til hende.
    2 - Gå af med hende til nogen der kan give hende en ven.
    3 - Aflive hende.


  • #3   12. jun 2014 esn: har du læst hendes indlæg? ingen af dine punkter 1,2 eller 3 kan jo bruges. hun må ikke få en mere og du kan sgu ikke forlange et barn skal gå af med sit marsvin det har haft de sidste 6 år... ville du selv gøre det imod dine børn? tage deres sidste kæledyr fra dem?

  • #4   12. jun 2014 Det bør ikke gå ud over dyret.

  • #5   12. jun 2014 Susan S - Hvis jeg stod som forælder, havde jeg da skaffet dyret en ven..
    Nej, det er ikke fair, at barnet skal gå af med sit kæledyr, men det er så sandelig heller ikke fair, at marsvinet skal sidde tilbage alene. Man må vælge at se lidt længere end sin egen næsetip smiley

    Måske hun og forældrene heller ikke er klar over muligheden, for evt. at kunne låne et marsvin hos en opdrætter, så de ikke står og skal købe nyt marsvin. Jeg kan ikke se hvad forældrene skulle have imod denne løsning, så det er da værd at nævne smiley


  • #6   12. jun 2014 tak for jeres gode råd smiley


  • #7   12. jun 2014 Jeg havde et marsvin (da jeg var rigtigt lille) og jeg vidste ikke noget om at de skulle have en ven, men hun fik uventet unger nogle dage efter jeg fik hende så hun havde dem at hygge sig med vi beholdte kun en som var en pige og så døde moren og jeg passede rigtigt godt på det marsvin jeg kunne ikke gå et skridt uden at sige hej til det lille dyr hun var min bedste ven, men var det forkert at jeg ikke fandt en ven til hende? Jeg vidste intet jeg var højst 4 år der....

  • #8   12. jun 2014 Ja det var forkert. Men du viste jo ikke bedre

  • #9   12. jun 2014 Hej Esther.
    Hvad siger dine forældre til du måske låner et marsvin, indtil din gris stiller træskoene? Når hun så stiller træskoene, kan i så bare aflevere grisen tilbage smiley


  • #11   13. jun 2014 Hvad mener du Katrine?

  • #13   13. jun 2014 Ligepræcis Frost.
    Lån et marsvin af en opdrætter, og når dit nuværende dør kan du bare aflevere marsvinet tilbage. smiley


  • #15   14. jun 2014 Du skal så nok indstille dig på noget 'fodarbejde', idet ikke alle opdrættere er med på den ide, så jeg tænker at man nok skal påberegne at kontakte en god portion opdrættere (og er uheldet ude, så siger alle nej). Derfor er det en meget god ide at tænke på hvad en plan B kunne være.

  • #16   15. jun 2014 Tak for nogle gode ideer

Kommentér på:
HJÆLP: Marsvin

Annonce