{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.177 visninger | Oprettet:

Når man har unger til salg... {{forumTopicSubject}}

For hulan hvor bliver jeg irriteret.

Vi har ørkenrotteunger til salg her, på dba og guloggratis. Annoncen har været på i ca tre uger. Kort tid efter jeg havde indrykket annoncen var der en der skrev, at hun gerne ville reservere en af pigerne. Jeg skrev slf "reserveret" i annoncen ud for den pågældende unge. Nu har jeg så kontaktet køber for at høre, hvornår hun vil hente ungen. Intet svar. Det vil sige, at ungen har været "blokeret" for andre interesserede uden grund i tre uger smiley

Igår ringede der en anden dame, der på gebrokkent dansk sagde, at hun gerne ville købe to unger. Jeg var lidt skeptisk - en slags sjette sans. Jeg sagde, at de først var klar til at flytte hjemmefra den 18/5. Så blev hun skide sur og sagde, at hun stod med et akvarium og skulle satme have dem nu. Jeg sagde tålmodigt til hende, at det ikke kunne lade sig gøre. Vi sælger ikke ungerne, før de er mindst seks uger gamle. Det forstod/respekterede hun tydeligvis ikke, så det endte faktisk med, at jeg smækkede røret på, imens hun snakkede videre.

Folk opfører sig virkelig dårligt og/eller underligt. Bliver irriteret over, at de spilder min tid smiley

B


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man har unger til salg...
  • #1   9. maj 2014 Jeg kan godt forstå dig - nogen er bare virkelig slemme. smiley

  • #3   9. maj 2014 Vi tager ikke reservationsgebyr, men vi forlanger at prisen for hele dyret (200kr) er indbetalt når ungen fylder 3 uger, fordi ved 3-ugers alderen er vi 100% på køn, farve (forhåbentlig) og at ungen ikke bare 'falder fra' (det gør nogle unger jo ved fødslen).. Vi refunderer pengene hvis ungen bliver syg eller ikke har den forventede vægt til at flytte hjemmefra. Hvis køber hopper fra ungen, bliver pengene ikke refunderet. De flytter hjemmefra når de er 6 uger

  • #4   9. maj 2014 Synes også sagtens man kan tage et reservertionsgebyr, eller hos dig forlange hele beløbet, når det ikke er højre. Springer køber fra uden gyldig grund, så har de spildt de penge. Så kan du refundere hvis der er noget galt med ungen.

    Kan godt forstå du blev sur på hende damen! Det er ikke en måde at opfører sig på hvis man ønsker noget, og er sikker på at hvis hun havde haft øjnene med sig kunne hun se i din annonce de ikke var klar til at flytte endnu.

    Jeg solgte en gang hamster unger, for nogle år siden, der var en pige der skriv meget interreseret i de to piger jeg havde til salg, mor og datter. Hun vil gerne have dem til at gå sammen med de to piger hun havde i forvejen, og forklaret om hendes bur, jeg svarede pænt tilbage at hamsterne ikke kunne gå sammen med andre heller ikke hinanden, og at de ikke var flokdyr, og derfor skulle have et bur for sig selv. Hun blev meget gal, og sagde at hun vil have dem, og hun godt vidste hvordan de skulle passes, og de kom til at gå sammen med hendes to andre, og sådan skulle det bare være, også kom hun og hentede dem dagen efter skrev hun. Jeg svarede pænt tilbage at jeg ikke ønskede at sælge dem til hende, for jeg vil gerne have de fik et ordenligt hjem. Hun svarede tilbage at så kunne jeg bare passe mig selv og ikke skulle regne med at få dem solgt, men hun vil stadig hente dem dagen efter.
    Hun kom aldrig - heldigvis, hun havde heller ikke fået dem med hjem hvis hun dukkede op. Og hamsterne kom hjem til to rigtig søde piger (hver deres familie) og fik et lækkert bur hver.


  • #6   10. maj 2014 Folk har vanvittige forventninger til dyr. Mange vil jo også have så billigt som muligt, men samtidig have det hele med, også gerne bur...

  • #7   10. maj 2014 så vidt som jeg er orienteret, så må man kun beholde pengene, hvis det kaldes et reservationsgebyr og hvor man gør opmærksom på at dette ikke refunderes.
    Alle andre beløb skal man faktisk refundere, osse selvom køberen er en idiot.


  • #8   11. maj 2014 - Jeg har altid stolet på købere, og har aldrig oplevet at de ikke er kommet og hentet.

    Nu har det også med marsvin at gøre.
    Men folk ved bare ikke at uanset hvor billigt de betaler for dyret - Er det overhoved ikke dyret der koster.

    Det er foder, hø, bursystemer, motionsmuligheder, tilbehør, plejeredskaber, dyrlægebesøg der koster.

    Dyret er gratis i forhold til alt det andet der skal betales... smiley
    Og det har jeg altid gjort mine købere indforstået med. De kunne købe en marsvineunge til 50kr, herhjemme. Men jeg fortalte hver gang, at det ikke var marsvine der kostede. Men jeg gik i detaljer om alt det andet. smiley



  • #9   11. maj 2014 Man kommer ud for mange sære købere gennem tidens løb..
    Jeg har lært at bruge min mavefornemmelse for om jeg vil sælge til vedkommende eller ej - det kan dog desværre også slå fejl selv om man er kritisk med sine købere.
    Jeg reserverer sjældent dyr til folk uden de bliver forudbetalt, men det sker da, og så er det sur røv hvis køberen skrider fra aftalen, men det sker.
    Faktisk er der mange købere der render fra en aftale hvis man ikke kræver en eller anden form for forudbetaling - jeg ved ikke hvad det er for en mentalitet.. For nej, sælgeren tjener absolut intet på at sælge dyr.
    Nu sælger jeg bl.a. skinnymarsvin som kan koste alt fa 300-650 kr. og ikke engang de dyreste af dem, tjener man på - det ryger direkte til strøelse, foder, grønt mv.

    Ang. damen der ikke forstod/respekterede at de ikke var klar, den har jeg været ude for flere gange. Nogle folk fatter bare ikke at marsvin skal være 4 uger og veje 300g. som minimum for at rejse. Så findes der de unger der måske ikke får nok mælk eller lignende og som vokser en smule langsommere - har man så en emsig køber, så er der slet ingen forståelse for at de ikke lige er klar på datoen - så plejer jeg at understrege det altså er levende dyr vi har med at gøre, og ikke en præfabrikeret vare...

    Det korte af det lange... Ja, man kan komme ud for mange oplevelser ved at have dyr uanset art til salg..


  • #10   11. maj 2014 #7 Vi har en købsaftale der skal underskrives, og som er juridisk bindende, hvori det står meget tydeligt at beløbet ikke refunderes. smiley

  • #11   11. maj 2014 en kontrakt kan du ikke bruge til ret meget juridisk. Medmindre du ønsker at sagsøge den anden part eller lign, og så er omkostningerne større end det du får ud af det.
    Så det eneste den kan brugs til er at parterne er enige om hvad de er gået ind til ved et køb/salg.


  • #12   11. maj 2014 Ja det er meget muligt... men seriøst... hvad kan den så bruges til?
    Jeg går ud fra at der ER skrevet ind hvad konsekvensen er for at bryde kontrakten - hvis ikke, kan den ikke rigtigt bruges til ret meget. Sekundært, hvis folk bryder kontrakten og man 'skal komme efter dem', så hedder det civilt søgsmål, som koster en god slat penge.
    Så i realiteten, når det drejer sig om så små beløb som det reelt er, så kan sådan en kontrakt kun bruges som 'skræmmekampagne'.


  • #13   11. maj 2014 #11 Det er ikke en kontrakt, en kontrakt er ikke bindende på samme måde. Det er en købsaftale. Jeg bruger det for at have mit på det rene og have rettigheder til at beholde beløbet.

    #12 Som sagt overstående, det er jo en sikkerhed for OS som avler, at vi retsmæssigt kan beholde beløbet som står i aftalen (200kr uanset køn og fænotype).
    Hvis folk bryder aftalen, jamen så havner de blot på vores uofficielle blackliste og vi sælger ikke til dem igen.


  • #14   11. maj 2014 man behøver ikke en købs aftale for at have ret til at beholde pengene.



  • #15   11. maj 2014 #14 - Det ved jeg nu ikke, men jeg har i hvert fald mit på det rene hvis det skulle ske at nogen havde lyst til at "komme efter mig" og det er det vigtigste.

  • #16   15. maj 2014 Så skete det lige igen. En mand ringer og reserverer en unge. Vi aftaler, at vi lige skal sms'e i løbet af ugen ang. afhentning på søndag. Igår aftes skrev jeg, om de ville hente ungen i morgen. Svaret var "nej desværre, min kone synes vi skal vente til efter sommerferien...dvs vi finder en anden rotte". Han fik et virkeligt grimt svar retur. Hold op folk opfører sig dårligt

  • #17   15. maj 2014 at du så giver et grimt svar retur, det er så osse komplet tåbeligt.
    Man kan udemærket give sin mening til kende uden at det bliver grimt.
    Du har så lige allerførst givet digselv dårlig reklame, men osse et eller andet sted bekræftiget ham i at det er ok at opføre sig sådan over for sælger 'når de alligevel er sådan'.


  • #18   15. maj 2014 Jeg skrev bare "det havde været god stil, hvis du SELV havde meldt ud, at du alligevel ikke er interesseret"


  • #19   15. maj 2014 Hvorfor skrive sådan?
    Så er det klart, de ikke vil købe hos dig igen.


    Jeg havde da skrevet " Helt iorden, i er altid velkomne til at skrive eller ringe hvis i er interesseret igen " smiley


  • #20   15. maj 2014 Arg, jeg havde nok også skrevet noget tilbage i samme stil, synes ikke det er et grimt svar overhovedet. Det er da utrolig dårlig stil ikke lige at melde tilbage at man ikke er interesseret mere.

  • #21   15. maj 2014 Hold da op.. Der er ingen grund til sådan et surt svar.. Det er ikke alle der tænker på at ringe og sige man ikke er intereseret alligevel..

  • #22   15. maj 2014 Især ikke hvis man aldrig har prøvet det før som køber..

    Så tænker man overhovedet ikke over sådan noget..


  • #23   15. maj 2014 Det er ren høflighed lige at melde tilbage.

  • #24   15. maj 2014 Det er ikke alle der er andt til det.. Især ikke når det kommer til billige dyr

  • #25   15. maj 2014 Arh jeg vil nu også mene det er en del af almen pli at melde retur hvis man ikke længere er interesseret. Jeg havde nok bare skrevet til vedkommende at det var i orden men at jeg for en anden gangs skyld ville foretrække besked med det samme.
    Så har man gjort opmærksom på det ikke var optimalt, men har stadig været høflig.


Kommentér på:
Når man har unger til salg...

Annonce