{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Dværghamster opførsel? {{forumTopicSubject}}

Jeg skriver lidt ofte synes jeg, men jeg vil så gerne have svar på en masse smiley

Idifix er min dværghamster og er ikke ret gammel. omkring 10 uger. Jeg har haft hende i 3 uger. Hun har ikke på noget tidpunkt virket bange. hun har travlt med at undersøge ting når hun er ude, men vender tit tilbage og kravler rundt på en, vasker sig i min hånd og spiser der også. Men hun opførte sig meget underligt igår og har gjort det én gang før. Hun starter med at spurte rundt og ender på et tidspunkt i min hånd. pludselig stivner hun og bare sidder helt stille i meget lang tid, jeg kan se hun har øje på mig, men da jeg meget roligt tager min finger hen mod hende får hun nærmest et chok, og bidder mig. (Hun har aldrig bidt før) lidt efter, bliver hun normal igen og begynder at trisse rundt, snuse og kravle på mig. Ved i hvad det handlede om, for jeg blev nærmest bange af den underlige opførsel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværghamster opførsel?
  • #1   1. maj 2014 Du siger du har haft hende i tre uger. Nu ved jeg ikke hvor ofte du håndtere hende, eller om de gamle ejere håndterede hende, men måske virker situationen lidt underlig for hende. Min gamle dværghamster Cogo angreb altid min søster, og aldrig mig. Min søster gjorde alt rigtigt, og jeg, det var min første hamster så der var førstegangsfejl. Jeg tror den er blevet lidt skræmt.

  • #2   1. maj 2014 Hamster hører jo godt, og der er masser af lyde, i et nyt hjem, så det kan godt være hun har hørt katten udenfor sige miaw, eller opvaskemaskinen lammede, det lyder til at hun har hørt en lyd, som hun har været bange for smiley

  • #3   1. maj 2014 Overskrift er ændret. Husk overskriften skal være sigende og passe til dit emne.

    Jeg har også oplevet det med nogle at mine dværge, det er også sket mens de har været i deres bur. Men ved ikke helt hvorfor de gør det.


  • #4   3. maj 2014 Det lyder som om hun har hørt en lyd som hun påtænker er farlig .
    - hun søger så et sted der er "trygt" hvilket dejligt nok er i din hånd, og sidder helt stille for at lokalisere og gemme sig for den lyd hun har hørt , når du så bevæger fingeren hen mod hende , er det den bevægelse hun har "ventet" - altså den farlige lyd, og vælger at forsvare sig smiley

    Jeg ville istedet vælge at snakke blidt til hende når hun sidder der , (man kan sagtens have lange samtaler med sin hamster) og når hun så slapper af, kan du nusse hende igen smiley

    Held og lykke med din smukke hamster smiley


  • #5   3. maj 2014 mange tak for jeres gode og dejlige svar, det er så rart med nogle der hjælper én lidt smiley

  • #6   3. maj 2014 Det er altid godt vi Lan hjælpe hinanden smiley

Kommentér på:
Dværghamster opførsel?

Annonce