{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

2 kaniner - unger - salg {{forumTopicSubject}}

Jeg har en lille bladings han kanin. og jeg går og overvejer at købe en ven til ham, han virker til han savner selvskab, og han vil meget gerne hane en Dame!. MEN kan han gå sammen med en anden han kanin?

hvis jeg køber en hun, er ungerne så til at komme af med, hvis man vil sælge dem, eller?

hvor mange kuld får de pr. år og hvor mange unger får de i gns??

:-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 kaniner - unger - salg
  • #1   24. mar 2014 Kaniner skal ikke gå sammen, de er kolonidyr.

    - Hunnen ville blive gravid kort tid efter at have født ungerne, så det ville blive til mange hundrede kaninunger om året smiley


  • #2   24. mar 2014 Ja okay, det er nok ikke så smart.. men kan de ikke blive ensomme af at gå helt alene??

  • #3   24. mar 2014 jo hvis du som ejer ikke aktivere ham vil han komme til at kede sig det er helt 100 smiley men ensom nej, hvis du skal have 2 kaniner er det enten ved siden af hinanden i hvert sit bur (de skal stadig aktiveres) ELLER du får dem begge neutraliseret og de får et MEGET stort bur som de så kan gå sammen i (skal stadig aktiveres) smiley
    det er vidst de valgmuligheder der er smiley


  • #4   24. mar 2014 Ja, som de andre skriver så er de ikke flokdyr, så en ekstra kanin i buret er i 98% af tilfældene en dårlig idé da du risikerer at de kommer op og skændes. Så som Ilder-mor skriver, så skal de enten være adskilt eller have meget plads

  • #6   24. mar 2014 Okay tak folkens, har ikke så meget forstand på det, så lader jeg ham værer alene smiley

  • #8   25. mar 2014 Tak, det er min føste kanin, så man må jo lytte til folks råd :-))

  • #9   26. mar 2014 Jeg har en han og hun gående sammen nu. Og de elsker hinanden, der går ikke et sekund hvor de ikke er op af hinanden. (mine er fritgående, de er kun i stort bur om natten., kommer dog ud i en hesteboks 4x4 meter over sommeren)
    Mine forældre og bedste forældre har også altid haft kaninerne gående sammen enda med marsvin, helt uden problemer. Hvad der 'kan' ske syntes jeg virkelig ofte bliver over dramatiseret, men jeg er heller ikke en seriøs kanin ejer, jeg har dem som hygge.

    Men det er jo så logik der kommer unger, og personligt når min har fået unger beholder jeg et af hver køn og deler dem så op. Går det ikke, så må jeg jo bøje mig over det 'det der kan ske' smiley


  • #11   26. mar 2014 Daydreamer: Hvad med at kastrere og sterilisere dem? Det er da pisse synd for hunner at der bliver drevet rov avl på hende.

  • #12   26. mar 2014 Lol så nu ved i simpelthen at der bliver drevet rovdrift? I er dælme så alt videne her inde, men læse det er ikke jeres stærke side smiley

    Ja min går sammen han og hun, fordi jeg ønsker mig mit FØRSTE kuld. Derefter bliver de skilt, jeg ønsker jo netop ikke 100 kuld, men et. Jeg skriver enda når jeg for min kuld, deles de op.

    Unnerup
    Jeg skrev mine bedste forældre og forældre har enda haft kaniner gående med marsvin uden alle de problemer folk gør det til. Kønsopdelte godt nok. Ikke 'Jeg har marsvin nu sammen med dem'.

    Jeg ved godt kaniner ikke 'elsker' ligesom os, men i skriver de stresser og ville slås og tage afstand. Dette er ikke tilfældes hos mig, derfor jeg skrev 'de elsker hinanden'
    Det eneste jeg ville sige med det er, at der virkelig, specielt her på GG er så mange der overdramatisere og mener alt og alle slås osv. Jeg har aldrig oplevet det, hverken nu, da jeg havde 2 hunner sammen eller da jeg havde 2 hanner sammen. Som sagt muligt det KAN ske, men det behøver langt fra. Jeg er trods alt ej den eneste med disse erfaringer.


  • #13   26. mar 2014 Daydreamer: Okay sådan forstod jeg det bare ikke. Jeg læste det som om de skulle gå sammen hele tiden.

  • #14   26. mar 2014 Nej det skal de ikke.

  • #15   26. mar 2014 Det var også det DayDreamer skrev, så klart du misforstod det Team Beau Lupin smiley

    og så skal kaniner sættes sammen kortvarigt, aldrig gå sammen, da hunnen kan fine på at bide hannens køndele af.


  • #16   26. mar 2014 Dorte

    Nej det var ikke det jeg skrev smiley hvis du læser efter står der de bliver delt op bag efter. Så drop venligst at ligge ord i munden på mig og læs efter i stedet.


  • #17   26. mar 2014 Daydreamer: Du er godt klar over at der er en chance for dobbelt kuld, hvis du bare lader dem gå sammen til hun har født? Går udfra det er det du mener eftersom du skriver at du vil skille dem når der er kommet kuld? smiley Normalt sætter man dem jo bare sammen for at parre, og så skiller man dem bagefter smiley

  • #18   26. mar 2014 Maria
    Jeg skiller dem af når de har fuldendt en parring smiley De har ikke udført en endnu, jeg er der og overvære dem når de render rundt i huset, så det ville jeg få med. Om natten eller når jeg ej er hjemme er de som sagt i bur. smiley det var det jeg mente med kuld, min fejl.
    Og tak for at skrive pænt smiley


  • #19   26. mar 2014 Selvfølgelig, der er ingen grund til angribe, alle holder dyr på deres måde, og det vil jeg slet ikke blande mig i smiley

    Men okay, så forstår jeg bedre smiley

    Held og lykke med de kommende unger, de er så nuttede smiley


  • #20   26. mar 2014 smiley

  • #22   26. mar 2014 Lisa: Prøv at læse hvad hun skriver, hun skriver jo netop at de ikke har parret, og at de ikke går sammen 24/7.

  • #23   26. mar 2014 Unnerup

    Er det ikke fantastisk at ligegyldig hvad du har af mening så behøver det ikke være min og jeg behøver ikke rette mig efter det? smiley din mening er trods alt ikke gældene.
    1: læs hvad jeg skriver
    2: at DU har været uheldig, betyder ikke jeg har. Som sagt folk ligesom dig går og hidser sig op over hvad der KAN ske men 'kan' er langt fra det der sker alle steder. Igen hos MIG er der INGEN problemer. Hos mine forældre var fer aldrig problemer og hos mine bedste forældre var der aldrig problemer. Ikke nok med det kender jeg så mange andre, mindre hysteriske, kanin ejere der holder både 2 hunner osv sammen uden problemer.
    Hvad der KAN ske skal man da logisk hvis være obs på. Men at det KAN ske betyder ikke det bare er sådan for evigt og altid.
    Jeg ved ikke med dine dyr, men mine har nok plads til at kunne gå hinanden ud af vejen. De går trods alt ikke i bur sammen.
    Hvad gør de i naturen? Løber hen og gør alt det der 'kan' ske? Næppe de går hver til sit i fald af stridigheder. Samme muligheder har mine.
    Det jo ikke alle er byder dem et tragisk bur liv 24/7.



  • #25   26. mar 2014 Mange tak fordi du fortæller mig hvad der KAN ske. Det går jeg ud fra er ren og sker hjælpsom ment. smiley

  • #26   26. mar 2014 DayDreamer du skrev dette til at starte med hvilket var det jeg svarede på.
    "Jeg har en han og hun gående sammen nu. Og de elsker hinanden, der går ikke et sekund hvor de ikke er op af hinanden. (mine er fritgående, de er kun i stort bur om natten., kommer dog ud i en hesteboks 4x4 meter over sommeren)"


  • #28   26. mar 2014 Dorte

    Ja de er fritgående. Der går de sammen. Deler sku ikke hele huset op fordi de ifølge folk ikke må gå sammen smiley
    Hver deres bur om natten dog, der kan jeg trods alt ikke holde øje med dem.
    Og boksen, den deles op. Igen, hun skulle ikke gerne blive gravid lige når hun har født. Så hvor læser du jeg skriver de SKAL gå sammen HELE tiden også når der ER kuld? smiley


  • #32   26. mar 2014 Selvfølgelig kan jeg holde øje med dem når de er ude.og selv hvis jeg ikke gjorde det, det er ikke jeres sag.
    Og igen. Jeg ændre intet blot fordi i vil have det. Jeg har aldrig oplevet alle de 'kan'er og blot fordi andre har betyder det ikke jeg skal rette mig efter jer. Og det har jeg sørme heller ej tænkt mig smiley Utroligt folk her på gg virkelig mener at kun det de gør er korrekt og eneste måde at gøre det på.


    Jeg skrev her for at give MIN mening til kende til ts. Og min mening er ikke mere eller mindre værd end jeres. Og bare for st give jer mere at hidse kunstigt op over så sørme ikke om min hun kommer til at gå med en hun og min han med en han en dag. Hvis alt var så slemt som folk på gg gør det til så er det virkelig mærkeligt at det kun er folk herinde der oplever alle de slemme sager. I 3 generationer har vores familie ikke haft alle de såkaldte problemer. Og ingen af mine venner heller ej. Men her inde? ALLE åbentbart smiley


  • Majbritt L
    Majbritt L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #33   27. mar 2014 Åååh gud hvor er i dog altså bare skide dumme at høre på?

    Selfølgelig er kaniner koloni dyr! Men ændre man deres adfærd KAN de sagtens gå med andre kaniner! Han eller hun. pisse ligegyldigt!
    Jeg har en storebror, viden om dyr i hele sit liv og har haft kendskab til kaniner siden han var rigtig lille og havde sin kæmpe vædderkanin. Han er uddannet dyrepasser og han har selv avlet, solgt, købt m.m.

    Han har taget uddannelsen med speciale med forsøgsdyr og det involvere KANINER!

    jeg synes godt nok det køre mit pis i kog i kan side og belære jer overfor DD at hendes kaniner har det dårligt når jeres egen sidder i et lille bur! hvor værdig er det for en kanin, eller vilket som helst dyr overhovedet?

    Men sjovt nok kan i kun belære jer over mig hvis i kan svare på dette simple spørgsmål. Hvis jeres facts er korekte hvordan kan mine brors kaniner så (i alle disse år han har haft kanin) aldrig nogensinde kommet i slagsmål med hinanden når det er 2 hanner der går sammen? Vi snakker om en person der har haft kanin de sidste 22 år?


  • #34   27. mar 2014 Det er jo det jeg siger. Åbentbart kun her inde alle dyr kommer op og skændes. Fordi det 'kan' ske.
    Jeg 'kan' også komme ud for et biluheld. Køre alligevel bil dagligt.


  • #36   27. mar 2014 Lisa

    *Du, din familie og alle dem jeg kender med kaniner/marsvin (bare lige for at få alt med)

    Går du ud i den frie natur og neutralisere alle dyrene der?
    Næppe. Her har de et helt hus hvor de kan fjerne sig fra hinanden hvis det er det de ville, ergo nej jeg er egentlig ikke nervøs ved noget.

    Jeg har aldrig sagt i lyver eller sagt det ikke findes. Jeg har sagt det er mærkeligt det kun er her inde det sker, nu jeg i den virkelig verden aldrig har stødt på det og heller ej ud i 3 generationer.

    Det helt fint du kan blive sur over hvad JEG gør med MINE kaniner. Men tænk engang. Mit valg. Du kan jo passe dine kaniner i stedet og være glad ved du ikke 'riskere' noget. Jeg mener ikke jeg riskere noget, i det de har så megen plads at kunne gå hver til sit på. Du må gerne have en anden mening.

    Omvendt kan jeg jo så sige jeg kan blive 'sur' over at se dine lever et bur liv. Sådan er vi jo så ALLE forskellige, og heldigvis for det smiley

    Forstå: Jeg ændre INTET grundet din holdning. Hvad med at acceptere alle holder dyr forskelligt? Hvis jeg nogensinde skulle være så uheldig at det du skriver bliver til virklighed, så bøjer jeg mig gerne i sandet. Indtil da, ærligt talt ser jeg ingen grund til det, slet ikke når der bliver dem tilbudt alt den plads, til at gå hver til sit. Kunne forstå hvis vi talte et lille rum eller bur hvor de blev påtvunget hinanden.


  • #38   27. mar 2014 Sjovt hvad du ved om mine. De fjerner sig nu ofte nok fra hinanden, men okay , så siger vi bare du for ret og jeg for ro smiley

    Det må være fantastisk hårdt at tro din mening er ret og alle andre skal bukke sig efter dig. Du for det hårdt når du bliver ældre.

    Jeg er IKKE enig i det du siger og længere bliver den jo så ikke. Jeg har i hele mit liv ikke oplevet kaniner slås og har defor heller ikke i sinde at leve efter 'hvad nu hvis'.

    For at tage de dyr jeg går op i 200% (heste) så findes der her også folk der holder på at hingst sammen med andre så vil de slå hinanden ihjel. Dette er igen kun meninger, for der findes nok af eks på det modsatte. Rigeligt enda.

    Når det er sagt, så til en anden gang hvis du ønsker folk skal lytte, skriv i en tone der lyder som om du mener det i god mening, ellers lytter man slet ikke.


  • #39   27. mar 2014 Og sådan helt ærligt, så lytter jeg faktisk meget gerne og tager imod gode råd, hvis man gider invistere tid i at forklare ens holdning pænt og vel argumenteret.

  • #41   27. mar 2014 Og du skal have lov at have din mening. Men jeg deler ikke din mening, eftersom jeg aldrig har oplevet dette. Dog har mine jo også så enormt megen plads at udfolde sig på, jeg skal ikke kunne sige om dette har indflydelse?

    Som skrevet før, når de først flytter ud i hesteboksen, deles de op, altså boksen deles op og så en i hver ende. Når de er inde om vinteren (hvis de kommer ind igen, må se om jeg for den ene hest hjem) så har de fortsat hver deres bur MEN da jeg ikke ønsker mere end et kuld, så må jeg jo neutralisere dem til den tid.

    Jeg kan se mine trives i stor stil, derfor bekymre jeg mig ikke om 'hvad der kan ske'. Men jeg vil SELVFØLGELIG altid have det i baghovedet, for som du siger; Måske det er mig der er heldig.


  • Majbritt L
    Majbritt L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #42   28. mar 2014 Stald unnderup.. det er bare sjovt af alle de hanner min bror har haft i HELE 22 ÅR at vi ingen slåskamp nogensinde har haft? Måske handler det bare om opdragelse, race m.m. jeg ved det ikke? Det eneste uheld vi har haft i sende med kaniner har været imod os som kras fra bagben..

    Plus hvorfor er det syndt for KANINEN at sætte den sammen med en marsvin? Det eneste der er skal ved os var den voldtag marsvinet i hovedet? Det er da mere syndt for marsvinet? xD


    Og som DD skriver hakker vi ikke på din mening men omvendt..


  • #44   28. mar 2014 Jeg er enig med stald Unnerup i at marsvin og kaniner ikke bør gå sammen (har godt nok ikke læst de sidste 5-10 inlæg). Marsvin er flokdyr, kaniner kolonidyr, og kaninen vil til hver en tid både bevidst og ubevidst kunne skabe marsvinet gevaldigt. Dog mener jeg ikke at hankaniner altid skal gå adskilt.
    Vi havde på min klub tre vædder/slagte hanner fra samme kuld (de blev aflivet grundet alderdom efter 6 år). De gik sammen i et stort indhegnet område på vel omrking en 40 kvadratmeter. Det havde mulighed for at gå både under og ind i deres hus samt en lille hule, så der var tre forskellige sovepladser - alligevel som de stort set altid sammen.

    Man så dem aldrig skændes eller mangle nogen former for pels, så lid gode venner kan de nu godt være. der var dog heller ingen hunner i nærheden smiley


  • #46   28. mar 2014 Inden vi konkluderer at Kaniner er 1000 gange værre end strejfende enspænderkatte så syntes jeg altså også man skal tænke på at de skal kunne leve sammen i naturen. En kanin er jo ikke alene, den bor sammen med andre, og kan sagtens være social - så længe det er en ven og den ha mulighed for at være alene (det er i hvert fald hvad jeg har set).
    Jeg tror grunden til at det gik så godt med de kaniner var at de havde plads og mange forskellige sovesteder. Hvis den ene rettede på den anden kunne de gå væk fra hinanden og de skulle ikke slås om sovestederne - så en slags mini koloni smiley


  • #48   29. mar 2014 Se og mine har jo ligeledes nok plads til at gå hver til sit, så kan ærlig talt ikke se problemet.

  • #49   29. mar 2014 Lisa, det er netop det jeg mener: De er jo ikke kampfisk der kaster sig ud i kamp ved synet af hinanden, og jeg tror netop det gik så godt med de hankaniner, fordi de havde hver deres sovested og en masse plads - en lille minikoloni smiley

  • #50   29. mar 2014 Louise det gør de så nemlig lige hvis den ene kommer for tæt på.

  • #51   29. mar 2014 Dorte, jeg har set både det ene og det andet - tror meget det kommer an på deres sind, race og opvækst.
    Jeg ved godt at mange kaniner ikke kan sammen - det kender jeg mange der ikke kan - men når man har set disse kaniner i 4 år, hvor de det meget af tiden sover op af hinanden eller ligger tæt op af hinanden, så får man den opfattelse at en sjælden gang imellem så støder man på en flok der kan sammen. Jeg passede en overgang de her kaniner, hvilket bettyder at bruge 3 timer hos dem om dagen, og jeg har altid set en pelstot der ikke sad hvor den skulle smiley


  • #52   29. mar 2014 Jeg ved virkelig ikke. Syntes ikke det her tyder på de ikke kan sammen. De lå beggge ned da jeg kom og ville tage billedet, så rejste hunnen sig. Sådan liger de ofte.

    Dette her er hunnens bur. De havde adgang til at løbe rundt og alligevel ligger de sig sammen der ind.
    Sry men kan virkelig ikkr se hvor det der er 'synd' skulle foregå henne.


    profilbillede
  • #55   29. mar 2014 For det første så gåe jeg ikke og siger 'hey nej vent i må ikke hoppe ind i hunnens bur, det er forkert' det styre de helt selvt når alt er åbent.

    For det andet så tager du fejl han har ikke været på hende her nej. De har været ude og løbe og løb så ind og lå der. Sådan ligger de så ofte og jo jeg holder øje med dem konstant når de er ude.

    Jeg er og bliver derfor ikke enig i det og længere er det jo så ikke.


  • #57   29. mar 2014 Vil du bare ikke læse eller har du bare behovet for at tro du er så klog på andres dyr?

    Hvis de havde parret havde jeg set det da jeg er over dem 24/7 når de er fri. Er det så svært at forstå? Og stresse tja det kan du jo ikke bedømme da du ikke kender dem eller ser dem sammen. Jeg kan garantere dig for de ikke stresser, tværtimod har de stor glæde af hinanden. Det oplever jeg jo dagligt. Selvfølgelig hvis det at nusse er voldigt så giver jeg dig ret, så er fanen løs her hjemme smiley
    Længere oppe står der enda hvis der er nok plads til at gå hver til sit er det fint. Her har de et helt hus. Hvis dette ikke er nok, så er det jo fanens synd at have kaniner i naturen. Vi må hellere neutralisere dem inden de stresser.

    Lær at accepter ikke alle holder dyr på den måde du vil have det. Jeg har ikke tænkt mig at lytte til en fremmed som ikke kender mine dyr, når jeg aldrig nogensinde har oplevet alt det der bliver nævnt. Respekter det, pas dine egne kaniner og så kom videre i livet.


  • #59   29. mar 2014 Så er mine bare ikke normale. Heldigvis smiley

  • #60   29. mar 2014 Lisa, jeg forstår godt de ikke er flokdyr, men jeg forstår heller ikke hvorfor man skal afskære et kolonidyr fra kontakt med artsfæller. Det kan være jeg har misforstået noget men jeg kan ikke se det gale i at have 3 kaniner i samme 'bur' hvis de har adgang til forskellige sovesteder samt rigtig meget plads - Så bliver dte jo netop en koloni istedet for en flok? Eller er jeg helt galt på den?

  • #62   30. mar 2014 Selfølgelig kan de have et fantastisk liv anelne, men jeg har bare set at de også kan have et godt liv sammen. Og jo, de var neutraliseret, og de fungerede super fint.
    Men, jeg vil gerne vide hvorfor de ikke kan gå sammen, ikke at de ikke kan gå sammen smiley
    Jeg har eksempelvis stille og roligt indruduceret min og min lillebrors hunkaniner for hinanden ved at holde den i sele, og min er heldigvis den type der ikke er dominerende. De endte da med at være glade for at have hinanden med 'på tur' (Det var min oplevelse). Ikke at de lå i ske med hinanden hele tiden, men de opførte sig netop som en lille koloni af to dyr. Eksempelvis skiftedes de til at spise og holde vagt, og de var meget roligere når den anden var med.
    Så jeg mener ikke at de hankaniner opførte sig som hjerteveninder, men jeg tror de fik opfyldt nogen behov som en 'ensom' kanin ikke gør. Eksempelvis den instinktive tryghed jeg fornemmede hos min og min brs kaniner fordi der var en til at holde øje så den anden kunne slappe af.


Kommentér på:
2 kaniner - unger - salg

Annonce