1.605 visninger
|
Oprettet:
Kanin Negle {{forumTopicSubject}}
Hej Med Jer på GG
har lige et spørgsmål til jer hvor ofte klipper i jeres kaniners negle og gør i det hos dyrlægen og hvad koster det så. Min kanin er et halvt år og har ikke fået klippet negle siden fødslen så ville høre jeres mening. Tak På Forhånd
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
Hvis du ikke har gjort det før så prøv evt. at ring og få en tid hos dyrlægen - det koster typisk ikke så meget - jeg har givet 60 kr for en negleklipning. Ellers så se om der er en opdrætter i nærheden af dig, der kan hjælpe
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 12
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
På nogle kaniner vokser de hurtigt, på andre langsomt. Nogle dyr slider osse deres klør mere end andre, og derfor kan disse gå længere mellem klipninger.
Dog har klør på forpoter en tendens til at trænge mere end bagpoterne.
Når man synes kløerne river ved håndtering af kaninen, så er det ved at være tid.
Brug en katte- eller hunde klosaks, og klip kloen ned til den ønskede længde - men hold øje med blodåren i kloen, den skal man helst ikke klippe i. Skulle det ske er det ikke jordens undergang, kaninen bliver 'bare' forskrækket over smerten og bløder lidt. Det går over.
Hvis du er lidt usikker eller hvis din kanin ikke kan lide at blive holdt fast, så bør du bede nogen om hjælp, dine forældre eller en anden voksen vil være oplagt.
Er der i midlertid ingen til at hjælpe, så må du ty til dyrlæge. Så vidt jeg ved, er prisen under 100,-
En avler/opdrætter kan osse være behjælpelig, og der koster det ikke altid noget
Held og lykke med klo-klipningen
sep 2013
Følger: 36 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
nov 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 5 Svar: 45
nov 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 5 Svar: 45
feb 2013
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 47 Svar: 211
Kanin Negle