Hvordan gør jeg min tamrotte tam? {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg købte en tamrotte på 7 uger, for 4 dage siden og vi har haft hende ude af buret og putte og rende rundt på sofaen hver dag - vi har endda haft hende i brystlommer hvor hun er faldet i søvn.
Mit spørgsmål er så hvad jeg kan gøre for at hun frivilligt kravler op i vores hænder når vi vil have hende ud af buret? Vi har forsøgt at give hende godbidder men det er tilsyneladende slet ikke noget hun gider. Jeg ved godt at kærlighed tager tid, men jeg vil simpelthen bare ikke risikere at vi bevæger os for langsomt frem så hun ikke formår at vænne sig til os?
Det skal lige siges at hun altså aldrig bider eller napper efter os når vi vil tage hende op - hun undviger lige som bare.
Alle svar modtages med kyshånd!
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Men mht. at høre jeres tot tam, hold jeres hånd nede i bunden af buret og pusle lidt rundt som om det er en rotte. Det gør de fleste rotter nysgerrige, og de bliver derfor håndvante. Lad hende undersøge jeres hænder.
feb 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
Nej det var ikke meningen - dyrlægen som vi købte den af forsikrede os om atnhun sagtens kunne være alene eftersom hun ville få enormt meget kærlighed af os.
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 63
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 12 Svar: 63
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 4 Emner: 10 Svar: 55
Jeg gjorde mine tamme ved at sidde og lade dem nusse med mine hænder uden at røre dem, og snakkede enormt meget med dem og legede
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 72
Rotter er jo flokdyr, og imiterer i øvrigt gerne de andre, så jeg syntes bestemt i skal ud og have min. 1 rotte mere. Det er klart hun søger tilbage i buret, hvor der er trygt, når hun ikke har en at være social med
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 7 Emner: 18 Svar: 87
Hvordan gør jeg min tamrotte tam?