{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.089 visninger | Oprettet:

Lea H
Lea H
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2

Hvordan gør jeg min tamrotte tam? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg købte en tamrotte på 7 uger, for 4 dage siden og vi har haft hende ude af buret og putte og rende rundt på sofaen hver dag - vi har endda haft hende i brystlommer hvor hun er faldet i søvn.
Mit spørgsmål er så hvad jeg kan gøre for at hun frivilligt kravler op i vores hænder når vi vil have hende ud af buret? Vi har forsøgt at give hende godbidder men det er tilsyneladende slet ikke noget hun gider. Jeg ved godt at kærlighed tager tid, men jeg vil simpelthen bare ikke risikere at vi bevæger os for langsomt frem så hun ikke formår at vænne sig til os?
Det skal lige siges at hun altså aldrig bider eller napper efter os når vi vil tage hende op - hun undviger lige som bare.

Alle svar modtages med kyshånd!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan gør jeg min tamrotte tam?
  • #1   25. feb 2014 Hun har vel en burkammerat? Eller får det? Rotter er flokdyr :).

Men mht. at høre jeres tot tam, hold jeres hånd nede i bunden af buret og pusle lidt rundt som om det er en rotte. Det gør de fleste rotter nysgerrige, og de bliver derfor håndvante. Lad hende undersøge jeres hænder.

• Lea H
    Lea H Tilmeldt:
    feb 2014

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
    #2   25. feb 2014 #1

Nej det var ikke meningen - dyrlægen som vi købte den af forsikrede os om atnhun sagtens kunne være alene eftersom hun ville få enormt meget kærlighed af os.

• #3   25. feb 2014 Et menneske kan aldrig erstatte en anden rotte. Og derfor, eftersom de er flokdyr, bør man have mindst to og to sammen. Andet er synd.

• #4   26. feb 2014 Den skal som minimum have 1 bur kammerat. Ellers blir hun ensom. Og mht at gøre hende tam så er det bare at tage det roligt. Sid med hende. Og mht godbidder så undgå at give gennem tremmerne osv for så opfordrer du hvede til at nappe i buret da hun tror det er en godbid. Hun skal vendes til i tager hende ud jo.

• #5   26. feb 2014 Men ja hold hånden i buret og lad hende komme selv. Rod ved hendes ting i buret så skal hun nok komme

• #6   26. feb 2014 De SKAL minimum have 1 burkammerat. Jeg havde tre. Den bedste rangorden får man ved tre. En Alfa og Omega og Bundrotte smiley
    Jeg gjorde mine tamme ved at sidde og lade dem nusse med mine hænder uden at røre dem, og snakkede enormt meget med dem og legede smiley

• #7   26. feb 2014 mine to første piger opsøgte selv mig, de fik lidt godbidder, og lærte så til sidst at de, for det meste, fik godbidder og nus når de kravlede op af min arm. Nu kravler de selv frivilligt op og ned, sidder på skulder og gemmer sig i tøjet. Jeg har lige fået en ny pige der heller ikke gider godbidder, men fordi de andre gerne vil op og ned af armene, sidde på skulderen osv. vil hun også gerne smiley Ellers bare massere af nus, og lad hende selv sidde og snuse og nusse dine hænder. Jeg taler også meget til mine og leger med dem smiley

Rotter er jo flokdyr, og imiterer i øvrigt gerne de andre, så jeg syntes bestemt i skal ud og have min. 1 rotte mere. Det er klart hun søger tilbage i buret, hvor der er trygt, når hun ikke har en at være social med smiley Som sagt erstatter mennesker bare ikke en anden rotte, og i er der jo ikke 24/7, og taler "samme sprog".

• #8   27. feb 2014 Hun skal uden tvivl have en burkammerat, da rotter er flok dyr, minimum 2 sammen, og hun vil sikkert også få mere selvtillid og dermed være nemmere at gøre tam hvis hun har en anden rotte at søge tryghed hos. så ud og find en bur kammerat til hende hurtigst muligt. Lyder underligt at dyrlægen har udtalt det, men jaja, nogle mener jo også stadigvæk at marsvin kan gå alene.. uvidende folk er der nok af.

Kommentér på:
Hvordan gør jeg min tamrotte tam?

Annonce