{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.145 visninger | Oprettet:

Trine L
Trine L
Tilmeldt:
5. feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

1000 spørgsmål fra en ny kanin-mor :) {{forumTopicSubject}}

Vi er herhjemme blevet enige om at vi skal have os en lille kanin.
Vores drenge har længe plaget om en kanin, og nu har vi altså givet efter....
Vi skal have en dværgvædder/løvehoved, og har styr på bur og løbegård. Men derefter kommer jeg også til kort.... Synes der er mange forskellige og modsigende oplysninger alt efter hvor man læser....
Så hermed en masse spørgsmål....
- Bunden af buret.... Der skal være halm.... og kun halm??
- Mad?? Ja der er jeg helt lost.... De skal have hø, grøn og tørfoder??? Andet, mere??
- Bedst med han eller hun (skulle vi nok have undersøgt før børnene har udset sig en favorit smiley ) Jeg tænker på om man kna snakke om at det ene køn bliver lettere aggresiv end det andet?
- Hvornår bliver de neutraliseret? (alder)

Det var lige spørgsmålene indtil nu... der kommer sikkert flere. Håber i vil hjælpe mig, med at blive klar til, at hjælpe mine børn med, at give vores kanin den bedste start på livet herhjemme smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1000 spørgsmål fra en ny kanin-mor :)
  • #1   5. feb 2014 Du kan gå ind på min hjemmeside www.kaninhop.dk Der kan du læse en masse om kaniner.
    Køb nu hos en avler og IKKE i en dyrehandel.
    Vi har haft kaniner i snart 21 år


  • #3   6. feb 2014 Min mening om kaninpasning har jeg skrevet ned her http://kaninfo.weebly.com/

    Mht. neutralisering er det forskelligt. Hannerne kan først når stenene er faldet ned, og det ved man kun om de er ved at kigge eller mærke efter. Det burde ske inden de er et halvt år gamle.
    En hunkanin ville jeg ikke få neutraliseret før hun var 4-5 mdr. måske et par mdr. ældre, alt efter hvordan hun er af sind og helbred.


  • Trine L
    Trine L Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   6. feb 2014 hvor meget "tørfoder" skal man stille til rådighed for den?

  • Trine L
    Trine L Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   6. feb 2014 Og hvorfor er det at der skal være den der matalplade i bunden af buret?

  • #6   6. feb 2014 Når du er færdig med Bjernes gode hjemmeside, kan du læse videre på Kaninliv.dk.
    Der står også en masse godt om kaniner.
    Jeg kan se du bor i østjylland, eller ville jeg have inviteret dig på besøg. Så kunne vi have fået en kaninsnak, og du kunne se hvordan vi gør.
    Men prøv at find en fornuftig kaninholder/avler. Som har haft kaniner mere end blot 1 år, og aflæg dem et besøg. Jeg hjælper gerne med at finde nogen i dit område, hvis du kontakter mig.


  • Trine L
    Trine L Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   7. feb 2014 Nå ja, endnu et spørgsmål...
    Hvor tit skifter i al halmen i buret?
    Jeg forestiller mig at det skal skiftes noget oftere i starten indtil den er toilet-bruger (hvis man da er så heldig)


  • #9   7. feb 2014 Det er bedst at vurdere det selv, da det kommer an på flere ting - blandt andet burstørrelse og hvor meget kaninen tisser/skider.

  • #10   7. feb 2014 Vi skifter én gang om ugen. Hvis der er tørt rent halm, skifter vi ikke det, men bruger det i toiletbakken efterfølgende. Toiletbakken skiftes hver uge.

Kommentér på:
1000 spørgsmål fra en ny kanin-mor :)

Annonce